2010 XC70 Bumper voor zit niet netjes

Plaats reactie
Erik V70
3rd Gear member

Onderstaand vinden jullie foto's van de voorbumper van mijn 2010 XC70. Tijdens mijn vakantie viel het me op dat de bumper onder de rechter koplamp (passagierszijde) iets wijkt. In de hoek bij de grill zit hij netjes onder de lamp maar halverwege de koplamp komt hij "er onder uit". Aan de zijkant van de koplamp wijkt het puntje van de bumper. De hoek kan je terugdrukken en die blijft dan even netjes zitten. Helemaal aan de buitenkant lukt terugdrukken ook (je hoort een klikachtig geluid) maar daar schiet hij al snel weer terug. Middenonder de koplamp kan je hem er niet onder terugdrukken, hij wordt op de een of andere manier geblokkeerd.

Gevoelsmatig zeg ik dat hij niet goed gemonteerd zit (lipje verkeerd o.i.d.). Ik heb hem er zelf nog nooit af gehad, dus ik ben op zoek naar ervaringsdeskundigen. Wie weet hoe de bumper op die plaats gemonteerd zit, is het voor de hand liggend dat hij niet goed gemonteerd is, tips of montagehandleidingen om het weer netjes te krijgen... Wie z'n kennis helpt me op weg?

Zie het verschil op de foto's. Rechts komt hij onder de lamp uit (je ziet een rand), links helemaal strak er onder.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wim J
4th Gear member

Heb je al eens een goeie duw gegeven tegen de zijde die uitsteekt? Wat bij mijn auto ook zo, maar een welgeplaatste duw en het was weg. Niet dat het mij ooit opgevallen was. Toen ik jouw foto's zag ben ik even gaan kijken en er was minstens een even groot verschil tussen links en rechts. Maar zoals gezegd eventjes op duwen,....
Oorzaak? Warmte, koude, zijwind, trillingen, ... geen idee. De bumper is er wel onlangs afgeweest ivm het plaatsen van nieuwe condensor en radiator.
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
V70/2.4D/2003
8th Gear member

De bumper is inderdaad ergens uit gesprongen. Wat je dus even moet doen is het zaakje los halen (is kinderlijk eenvoudig en wijst zichzelf als je rustig even zoekt naar de bevestigingspunten bestaande uit niets anders dan schroefjes en klemmetjes) en dan druk je hem weer netjes op zijn plek. Ik zou wel de koplampen er even uitpakken, als hij namelijk op het spatbord netjes aansluiting heeft dan zit de rest eigenlijk automatisch goed. En die zwarte dingetjes waar de bovenkant mee vast zit: middelste rondje met beleid naar beneden drukken en hij is los. Een routinier kan dit binnen 10 minuten.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
BlackcurrantV70
7th Gear member

De mijne had dit links en rechts, bumper is er ooit afgeweest bij aankoop om parkassist vooraan te installeren, maar zonder deze post was het me nooit opgevallen :-)

Eventjes een duwtje en klik alles zit weer op zijn plek :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Erik V70
3rd Gear member

Heren, dank voor de tips. Bumper even aan 1 kant losgemaakt (met behulp van montagehandleiding van iets waarvoor de bumper er af moet), inderdaad kinderlijk eenvoudig. Onder de lamp schuiven 3 "lipjes" van de bumper in de daarvoor bestemde uitsparingen, maar 2 daarvan zaten er niet in maar er boven. Circa 15 minuten bezig geweest en het zaakje zit weer netjes. Wel minpunten voor diegene die de bumper als laatste heeft gemonteerd, alleen weet ik niet wie dat is geweest.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”