Omdat mijn S60 inmiddels aardig raakt ingereden en omdat een station inmiddels toch veel voordelen geeft ben ik af en toe aan het kijken naar een V70. Liefst een R-edition en D5 met dubbele turbo. Ik ben niet zo'n fan van het downsizen dus ga graag voor een degelijk 2.4 liter blok.
Nu heeft het model met 185pk veel problemen met de wervelklep en klepstoters. Hoe zit dit met de modellen die 205pk hebben? Ik lees hier weinig over. Misschien omdat deze auto's niet zoveel rond rijden?
Weet iemand hier iets meer over?
D5 twin-turbo en wervelklep
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
stoters gaan eigenlijk niet meer stuk, de wervelkleppen wel. Een wervelklep is niet zon ingrijpende reparatie. Zou hem daarvoor niet laten staan.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 16.04.2008 - 22:02