Ben vandaag bij de dealer langs geweest voor een kleine nazicht van de achterklep.
Mijn verbazing was groot toen ik er verschillende xc60's 2.4 D5/D3, bouwjaar 2010, zag staan met dezelfde problemen nl. dat de cilinderkoppakking bij 200.000km de geest heeft gegeven. Zelfs 1e met barsten in de cilinderkop/-bus. Blijkbaar een probleem met de motoren vanaf bj. 2010.
Graag had ik geweten of er nog eigenaars zijn die met dezelfde problemen kampen.
Laatst gewijzigd door Quido op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC60 summum D3 AWD tuned 225pk bj 29-9-2010, Black sapphire, sandstone leder
Dat klopt heb er hier eentje staan uit 2012..
Bouwt enorm veel druk op na drie minuten lopen al.
Gescheurde cilinderbus is het meest voor de hand liggend,deze heeft 150000km gelopen en er zit geen coulance meer op helaas..
Lang leve het milieu maar weer!
iedere keer blijkt dat door milieu-eisen er toevoegingen komen aan motoren wat de betrouwbaarheid minder maakt.
Het zou toch te gek zijn als een D3 maar 2 ton kan meegaan, alsof een nieuwe motor geen belasting is voor het milieu.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Ik blijf voorlopig nog maar doortuffen in mijn 2.4D euro 3.....
Ik dacht dat de D3 in basis een 2.4 5 cilinder was met een aanpassing.
Het duurzaamheidsimago van Volvo begint bij de huidige modellen voor mij zo langzamerhand aardig te verdwijnen....
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
bart simpson schreef:
veranderde overheidseisen met euro 5, euro 6, euro 6B
Tijd geleden overigens Bart!
Maar kun je uitleggen wat er is veranderd aan de motor dat het fout gaat met de cilinderbussen? Heeft dat met de hogere inspuit drukken te maken (lijkt me niet).. Milieu eisen doen mi niet zoveel met de zuigers en cilinders an sich mits de constructie en koeling in orde is.
Toch raar dat die aanpassingen voor het halen van de nieuwe zuinigheids en uitstoot voorwaarden een negatief effect heeft op de levensduur van de motor.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
lint schreef:
Toch raar dat die aanpassingen voor het halen van de nieuwe zuinigheids en uitstoot voorwaarden een negatief effect heeft op de levensduur van de motor.
Als de fabrikant maar aan zijn normen voldoet is het oké, dat je als consument word opgezadeld met enorme kosten daar hebben ze het niet over, wat te denken "roetfilter, EGR klep, enz. "
Je word als consument door de dealer er ook niet op gewezen, dat als je de auto op kleinere afstanden gebruikt, je de kans beloopt op extra reparatie kosten, omdat het roetfilter niet goed word geregenereerd, enz.
Kortom allemaal leuk bedacht die eisen, maar het komt er op neer dat je als consument flink in de buidel moet tasten om de reparatie's te betalen, van al die milieu beperkende eisen, die in de praktijk blijkbaar niet goed functioneren en waar complete motoren van in de soep lopen.
Laatst gewijzigd door snorremans op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 Momentum2.4140 PK , 170 PKby Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
snorremans schreef:Je word als consument door de dealer er ook niet op gewezen, dat als je de auto op kleinere afstanden gebruikt, je de kans beloopt op extra reparatie kosten, omdat het roetfilter niet goed word geregenereerd, enz.
Stel ik zo'n vraag krijg ik de tegenvraag waar ik me mee bemoei..
Mijn broertje heeft eind vorig jaar ook problemen met de koppakking van zijn S80D3 MY2011 gehad.
Moest een nieuwe kop + pakking op. Toch goed voor een rekening van bijna 4000,- euro.
De dealer en Volvo NL hebben samen 50% coulance betaald en dat vind ik netjes, maar geeft wel aan dat het inderdaad een bekend euvel is.
Ik begreep alleen dat Volvo in de latere bouwjaren D3 motoren een andere koppakking heeft toegepast??
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor