Ik ben me aan het oriënteren op een mooie XC70 op diesel. De V50 2.4 benzine is nog in goede conditie maar ik wil wat groters......
Nou heb ik mijn oog laten vallen op 2 mooie exemplaren, met een aantal opmerkelijke verschillen.
Zilvergrijs vs zwart
300.000 vs 216.000
Handgeschakeld vs automaat
2006 vs 2003
Geen en wel standkachel
Donker vs licht interieur
Wat is de verstandige keuze? En zo'n grote auto met een handbak? Is dat fijn of is een automaat een pluspunt?
http://www.hennesautomobielen.nl/OCCASIONS/index.php
http://www.hennesautomobielen.nl/OCCASIONS/index.php
Handgeschakeld vs automaat en 2003 va 2006
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28378
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Een XC70 is een hele comfortabele auto en daar past een geartronic prima bij. Ook een zo compleet mogelijke uitvoering aanschaffen, is altijd leuk al die luxe.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
- Locatie: Lieren
- Contacteer:
Tuurlijk een automaat. Met de hand het ene tandwiel met het andere tandwiel verbinden is toch meer iets van vroeger 

V70 T5 2001 geartronic - mistral green
- passenger
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Manuele 6-bak is een stuk zuiniger dan de 5-traps Geartronic, lijkt me, al is dat voor zo'n fijn auto geen punt.
Heb zelf de manuele, nog nooit gezeik mee gehad de afgelopen 5 jaar / 150k. De nieuwere heeft ook wat meer pk's, al heeft mijn volgende zeer zeker een standkachel.
Lastig...
Heb zelf de manuele, nog nooit gezeik mee gehad de afgelopen 5 jaar / 150k. De nieuwere heeft ook wat meer pk's, al heeft mijn volgende zeer zeker een standkachel.
Lastig...

Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik rij al sinds 2008 geartronic Volvo's en zou niks anders meer willen.
Een XC70 is een cruiser geen ragger, dus automaat = extra comfort.
Een XC70 is een cruiser geen ragger, dus automaat = extra comfort.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34
Ik weet niet of dit van toepassing is; maar als er regelmatig een aanhanger/caravan getrokken gaat worden is een automaat beter, zeker bij 4X4, aangezien je door de 4x4 niet meer met wielspin kunt wegrijden en dan komt alle tractie neer op de slippende koppeling. Heeft een automaat geen last van.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 19.07.2015 - 15:11
Het argument van de zuinigheid vind ik wel een goede. Dat van die aanhanger had ik me niet gerealiseerd, maar is bij mij niet aan de orde.
Onlangs proef gereden in een D5 met GT, reed wel lekker maar ik ga ook maar eens een proefrit maken in de 6-bak. Ik heb altijd handgeschakeld gereden..... Maar of dat nou een argument is
Onlangs proef gereden in een D5 met GT, reed wel lekker maar ik ga ook maar eens een proefrit maken in de 6-bak. Ik heb altijd handgeschakeld gereden..... Maar of dat nou een argument is
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 19.07.2015 - 15:11
Helaas is de zilvergrijze verkocht...... De zwarte is van het "oude" type en ik heb besloten dat het in iedergeval vanaf bij 2005 gaat worden. Kortom de zoektocht gaat door, eisen zijn: leer, verwarmbare voorstoelen en een trekhaak..... Oh ja, diesel.
Iemand nog een idee?
Iemand nog een idee?
- passenger
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Kijk eens over de grens, zou ik zeggen:
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as
Kan wat gecompliceerder zijn, maar auto's zijn in België (en Duitsland) een stukje goedkoper.
En stoelverwarming kun je relatief eenvoudig bij in klussen, kostte me een middag en 60 euro online, et dank aan tip van mede-forummer.
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as
Kan wat gecompliceerder zijn, maar auto's zijn in België (en Duitsland) een stukje goedkoper.
En stoelverwarming kun je relatief eenvoudig bij in klussen, kostte me een middag en 60 euro online, et dank aan tip van mede-forummer.
Laatst gewijzigd door passenger op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200