Allereerst zal ik mij even voorstellen. Ik ben Rene, 55 jr oud en mijn nickname gebruik ik op diverse andere fora, w.o. motorfora dus hanteer ik deze nickname ook maar hier.
Sinds kort ben ik de bezitter van een zwarte Volvo V50 2.4 vijfcilinder benzine. Vorige auto was een Audi A3 uit 2003 maar we wilden toch wat groter i.v.m. vervoer van een wat grotere hond. Ik ben niet zo merkvast en via een paar andere auto's kwam ik bij een bevriende autohandelaar per toeval op de V50.
Hij zei "ga nou eens gewoon rijden met dat ding en dan hoor ik het wel". Zo gezegd zo gedaan en ik was echt heel aangenaam verrast. Wat een power, wat een koppel en wat lekker stil is deze auto. Hij rijdt gewoon heel erg lekker.
Omdat ik de Audi ook bij dezelfde handelaar had gekocht kon ik deze goed inruilen. Een voor mij goede deal gemaakt en zo rijd ik nu dus Volvo.
Het betreft een V50 uit 2005, 2.4 benzinemotor, vijfcilinder, automaat,momentum uitvoering, km stand 146000, 140 pk (ik heb begrepen dat bij de 170 pk een i achter de 2.4 komt)
Eerste rijindrukken na een week zijn beslist positief te noemen. Ik vind hem m.n. behoorlijk pittig en ik heb dus niet echt behoefte aan een tuning naar 170 pk. Zit verder prima en meer dan voldoende ruimte in de auto.
Het enige waar ik aan moet wennen is toch wel de stugge kort afgeveerde vering. Op slecht wegdek is dit echt wel even wennen. Het is niet zozeer dat je alles voelt maar dat je ook veel hoort. Vering veroorzaakt echt een bonkend geluid. Volgens mij is toch alles in orde want de vering is gecontroleerd.
Wellicht dat dit bonken dus normaal is en als dit niet zo is of er wat aan te doen is dan hoor ik het graag.
O ja, het enigste wat er aan de auto beschadigd is betreft de bestuurdersstoel bekleding. In de wang aan de buitenzijde zit een scheurtje . Ik heb begrepen dat dit meer voorkomt. Het is ook een beetje onduidelijk materiaal. Op zicht lijkt het leer, maar dat is het niet.
Als iemand weet waar ik een stukje dergeljjke stof kan krijgen dan hoor ik dit ook graag zodat ik het zelf kan plakken.
Tenslotte nog twee fotootjes van de nieuwe aanwinst.