hallo allemaal ik wil mij even voorstellen mijn naam is jan uit etten-leur en rij sinds kort volvo s80 geen nieuwe/en dure uitvoering en een uit 1999 en ik moet eerlijk zeggen dat hij bijzonder goed en lekker rijd!.Maar toch heb ik een probleem met de uitlaatgas? op mijn dashboard gaat een oranje driehoekje branden en ik heb opgezocht wat dit inhoud( storing met uitlaatgas,en ik heb de auto laten uitlezen bij een volvo dealer en gaf inderdaad uitlaatgas en ze hebben de storing eruit kunnen halen Dacht ik maar na een dag weer het zelfde euvel weer laten uitlezen en weer was de storing er uit,maar nu heb ik het weer het zelde maar er gebeurd dat ik de hele kerstboom heb branden mijn toerenteller en km teller valt uit tijdens het rijden de rest doet het allemaal maar de motor gaat als je met de gaspendaal speelt (korte stootjes),ik ben best wel handig met auto's dus ik kopel de accu los volgens de regels en zet het contact op stand 2 en wacht ongeveer 15/20 min.en koppel de accu weer aan en dan starten en dan is even verholpen voor tijdje en dan begin het weer.no heb ik gisteren op dit forum een beetje lopen snuffelen en kwam uit op de gasklephuis ik weet ook dat het lambdasonde zou kunnen zijn?. zou u misschien mij een goede tip kunnen geven of ik op het juiste spoor zit?.
heel graag hoor ik van jullie.
m.v.g.
jan.
Laatst gewijzigd door jan volvo s80 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet welke motor je hebt maar bij mijn vorige v70n met 2.4 140pk was het idd de achterste lambdasonde. Ik had identieke klachten destijds.
Suc6 ermee!
sorry dat ik nu pas reageert op jullie advies,maar ik ben inmiddels naar marans in veldhoven geweest en heb de auto laten uitgelezen en kwam op de 1ste instantie uit op de lambdasonde en 2e instantie gasklephuis en deze bijde vervangen!, met het resultaat het zelfde probleem!!!,dus weer de oude spullen terug ingebouwd,en bij marans zijden ze dat het ook in een module zitten vraag me niet welke? ze hadden wel over een sleutelcode over branden en dat was nog geen eens zeker of dat het wel was!!!,maar wel geef de auto aan airback storing aan!.wat ik als eerst heb aan gegeven dat eerst een oranje driehoekje gaat branden en na een verloop van tijd gaan er meer lampjes branden en aan geef storing met de remmen stop de auto onmiddelijk met het gevolg dat de motor gaat zagen als hij stationair draai, en zo ik al eerder heb gezegd valt mijn km,toeren,temp.ik heb misschien gedacht om mijn remmen rondom te reinigen en de contacten schoon te maken en eventueel bij handrem om kastje van de airback te vervangen en bij de motor de zekeringkast goed schoon ten maken of zijn dit geen opties?.
weet iemand die een idee heb waar ik het wel kan zoeken.
ik hoor graag van jullie.
groetjes,
jan uit etten-leur.
Laatst gewijzigd door jan volvo s80 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Accuspanning wordt op een gegeven moment te laag, maar dat was al eerder aan gegeven dacht ik?
Accu en laadspanning is goed laten meten,meestalis de dynamo de boosdoener of een DIM probleem.
heb ook dit probleem gehad alleen bij mij kwam ook het abs lampje te branden.
na veel zoeken de abs module er uit gehaalt en deze open gemaakt. soldeerpunten van de connector opnieuw gesoldeerd en ik was van alle
storingen af.
voor mij was dit alles bij elkaar een klein uurtje werk en een slakken tempo. omdat ik het wel goed wilde doen.
Moet zeggen dat de ABS module rare storingen kan geven. bij mij was het.
lamdasonde
ABS sensor
gasklephuis
snelheids sensor
en nog een paar.