Mijn V70 LE uit 2012 gaat januari 2016 uit de lease, dus het wordt bijna tijd voor het uitzoeken van een nieuwe versie.
De V70 T4 reed prima, en veel fijne kms mee gemaakt;
Gelukkig is mijn budget nu ietsje ruimer, maar toch is keuze lastig:
- wordt het een nieuwe T4, maar dan wel met vele opties zoals automaat, schuif dak, dakrails, Xenon, electr verstelbare stoelen, etc
- of een T5, maar dan kan ik niets meer bij kiezen.
- - heeft er al iemand ervaring met de nieuwe Volvo T4; die is 2.0 liter ipv 1.6, en iets meer pk en koppel vergeleken met vorige
- - of nog lastiger, moet ik wachten to de nieuwe V90, en een tijdje een auto uit de pool nemen. Wanneer komt de V90, en hoe geprijsd?
(en nee, een D4 zit er niet in, en vervroegen naar eind 2015 ook niet)
Nieuwe V70 - dilemma
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3175
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- Rudyvg
- 4th Gear member
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
- Locatie: Leiden
Poe, luxeprobleem. Waar hecht je waarde aan en hoe en waar gebruik je hem. Had zelf het dilemma tijdje terug. D3 met dynamic line en nog wat extra's of een D4 met wat minder snufjes. Ik rij op twee vakanties na alleen in Nederland en was de 140 pk TDI van VW gewend. Daarom de D3 gekozen. Dik tevreden over. Maar lees even het blog van Hans en dan snap je waarom je ook voor extra power kan kiezen... Lekker blazen!
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2729
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Tja, dat lijkt me toch iets persoonlijke. Ik zou voor een leuk aangeklede T4 gaan. De meeste auto's laat je, als je wilt, alleen je achterkant zien. Maar dat boeit mij niet zo en in Duitsland rij ik alleen met caravan. Ook dan kom je met een T4 niets te kort.
Maar in de file staan doe ik regelmatig en dan wil ik een automaat niet meer missen. En met kinderen en een hond is leren bekleding oom wel erg lekker. Maar goed, dat zou mijn overweging zijn.
Maar in de file staan doe ik regelmatig en dan wil ik een automaat niet meer missen. En met kinderen en een hond is leren bekleding oom wel erg lekker. Maar goed, dat zou mijn overweging zijn.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10507
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Wel als je alleen in het buitenland komt voor zegmaar 2x per jaar dan is de luxe heel wat waard. Ik rij (te)veel in Duitsland en ook lange afstanden en ik heb gekozen voor minder luxe en meer power. Daarnaast zijn de NM ook erg plezierig met de caravan erachter. Kom ik wat tekort? Nope helemaal niets. Na ja ik heb een classic met schuifdak en geen leer, en geen elektrische achterklep, en geen dakdragers, en geen inklapbare spiegels, en geen mistlampen, en geen gekoelde stoelen, en geen Herman Kardon, en geen automaat, en geen 18 of 19" wielen, en geen getinte ramen....
Maarrrrr ik heb wel;
Standkachel
Verwarmde voorstoelen
Verwarmde voorruit
Xenon
Trekhaak ha ha ha
Sunblinds
Metallic lak
17" wielen
en een Dikke D4 handgeschakeld....
O ja en ben er onwijs blij mee.....
Maarrrrr ik heb wel;
Standkachel
Verwarmde voorstoelen
Verwarmde voorruit
Xenon
Trekhaak ha ha ha
Sunblinds
Metallic lak
17" wielen
en een Dikke D4 handgeschakeld....
O ja en ben er onwijs blij mee.....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4272
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Het probleem met wachten op de V90 is dat je niet weet wanneer die precies geleverd gaat kunnen worden en welk prijskaartje eraan hangt. Maar koop je nu een V70, dan ga je, als die V90 er eenmaal is, vermoedelijk wel spijt hebben. Als je nu budget hebt voor een T5 zonder veel extra's, dan gaat de V90 wellicht net buiten bereik zijn.
Afhankelijk van wat jij belangrijk vindt en welke rijstijl je hebt kan je dan inderdaad nu een T4 of T5 nemen. In jouw schoenen zou ik voor de T4 kiezen, in m'n eigen schoenen zou ik wachten op de V90. Niettemin ben ik zelf hevige V70-adept en aan nummer drie bezig, het blijft een dijk van een auto waar je m.i. weinig verkeerd mee kan doen.
Afhankelijk van wat jij belangrijk vindt en welke rijstijl je hebt kan je dan inderdaad nu een T4 of T5 nemen. In jouw schoenen zou ik voor de T4 kiezen, in m'n eigen schoenen zou ik wachten op de V90. Niettemin ben ik zelf hevige V70-adept en aan nummer drie bezig, het blijft een dijk van een auto waar je m.i. weinig verkeerd mee kan doen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Ik zou voor een volle T4 gaan. Als je de power vindt tegenvallen een krachtkuurtje laten doen bij 1 van de bekende tuners.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4839
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Destijds stond ik voor dezelfde keuze bij mijn V50. Een relatief kale T5 of een fully loaded 2.4. Ik heb voor die laatste gekozen en er nooit spijt van gehad. De extra luxe geniet je elke dag van, de extra power slechts op zeldzame momenten.
Bij de huidige V70 is de T5 is nooit "kaal", omdat die minimaal in Dynamic Edition uitrusting komt. Voor een goed vergelijk moet je dus ook de T4 Dynamic Edition nemen. Het prijsverschil tussen die twee is € 6000, maar € 2000 daarvan komt op het conto van de op de T5 standaard aanwezige automaat. Het prijsverschil tussen 190pk en 245 pk is dus € 4000. Op een T5 krijg de daarbij ook de dubbele uitlaat.
Voor die € 4000 zou ik persoonlijk liever een Inscription Edition (verschil € 3000) nemen op de T4. Hou je nog € 1000 over, of - als je geen automaat neemt - zelfs € 3000. Kun je mooi een intellisafe pro line te bestellen en wat andere leuke goodies.
Bij de huidige V70 is de T5 is nooit "kaal", omdat die minimaal in Dynamic Edition uitrusting komt. Voor een goed vergelijk moet je dus ook de T4 Dynamic Edition nemen. Het prijsverschil tussen die twee is € 6000, maar € 2000 daarvan komt op het conto van de op de T5 standaard aanwezige automaat. Het prijsverschil tussen 190pk en 245 pk is dus € 4000. Op een T5 krijg de daarbij ook de dubbele uitlaat.
Voor die € 4000 zou ik persoonlijk liever een Inscription Edition (verschil € 3000) nemen op de T4. Hou je nog € 1000 over, of - als je geen automaat neemt - zelfs € 3000. Kun je mooi een intellisafe pro line te bestellen en wat andere leuke goodies.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Het (meer)geld ben je na 1 dag vergeten.
Ergernis over wat je niet hebt en o zo graag gewild zou hebben, achtervolgt je elke dag....
Ergernis over wat je niet hebt en o zo graag gewild zou hebben, achtervolgt je elke dag....
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- VolvoRover
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 28.02.2015 - 17:05
- Locatie: Witgoor-Dessel
Ik heb nu de nieuwe T4 motor in een V70,heb de mijne ook zo goed als full option gekocht.
Dat de V70 een dijk van een auto wis ik al,maar de T4 zit hem als gegoten. De 190pk is meer dan genoeg,ik ben wel niet echt een hardrijder
Dat de V70 een dijk van een auto wis ik al,maar de T4 zit hem als gegoten. De 190pk is meer dan genoeg,ik ben wel niet echt een hardrijder
1988 Rover 827Vitesse,1993 Rover 620i,1994 Rover 827Coupé,1995 Rover 827Saloon,1998 Rover 620Si,2002 Rover 45,2003 Rover 25,2003 Rover 75Tourer,2004 MG ZT,2004 Rover 75 V8,1995 BMW 730 V8
2014 Volvo S60 T3
2015 Volvo V70 T4
2016 Volvo V70 T4 GT
2017 Volvo S60 T6
Past: Rover P6 2000TC,Rover Sterling 2.0,Rover 416Si,LR Freelander 2 TD4,Volvo C70 2.4,Volvo V70 D3
2014 Volvo S60 T3
2015 Volvo V70 T4
2016 Volvo V70 T4 GT
2017 Volvo S60 T6
Past: Rover P6 2000TC,Rover Sterling 2.0,Rover 416Si,LR Freelander 2 TD4,Volvo C70 2.4,Volvo V70 D3
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33102
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik zou er even in gaan rijden en dan denk ik dat je voor de full option T4 gaat, maar ga rijden! En wat iedereen hier ook zegt, die T5 is niet echt kaal.... 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik ben voor zware en sterke motoren en met de software worden we toch vern**kt dus om het milieu hoeven we het niet te laten zeg maar.
Om er maar eens een lompe boeren reactie in te pompen.
Om er maar eens een lompe boeren reactie in te pompen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28584
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
De nieuwe 4 cilinder T5 motor in combinatie met de 8 traps geartronis is een hele fijne combinatie en de huidige uitloopmodellen van de V70 zijn heel goed uitgerust voor relatief weinig geld.Paul schreef: Ik zou er even in gaan rijden en dan denk ik dat je voor de full option T4 gaat, maar ga rijden! En wat iedereen hier ook zegt, die T5 is niet echt kaal....![]()
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3175
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Allen, dank voor al de goede tips;
ik heb nog paar maanden om eea goed uit te zoeken.
ik heb nog paar maanden om eea goed uit te zoeken.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- Fredraket
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
- Locatie: Wierden
En om een een fatsoenlijk stuk te rijdenPGV70 schreef: Allen, dank voor al de goede tips;
ik heb nog paar maanden om eea goed uit te zoeken.

Groeten, Freddy
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 18.12.2009 - 15:24
Ik had recent hetzelfde luxe probleem en heb bewust gekozen voor een nieuwe V70 T4 Gt Classic edition (lease).
Ik had kunnen wachten op de nieuwe v90, maar een verkoper bij de Volvo dealer bevestigde dat deze waarschijnlijk in een hoger prijssegment gaat vallen. Als je vergelijkbare luxe wilt als de huidige uitloopmodellen dan zul je flink in de buidel moeten tasten. Dat wordt me dan toch een beetje te gortig. Daarnaast vind ik het huidige model nog steeds erg mooi, dus voila...
De T4 is nu een 2.0 liter motor met 190 pk. Voor mij is dat ruim voldoende voor normaal gebruik (ik heb geen caravan of aanhanger).
De nieuwe Geartronic is volledig herzien en bevalt prima. Niet de 8-bak zoals bij de T5, maar een 6-bak maar wel op basis van dezelfde moderne techniek. Bevalt prima. Acceleratie vanaf nul en verbruik zijn nagenoeg identiek als bij handgeschakeld, en dat is bij Volvo wel eens anders geweest
GT kost voor de T4 ' slechts' 2000 extra, is ook wel eens anders geweest.
Ik begrijp best dat een T5 nog weer een flink stuk leuker is, maar de T4 heeft uiteindelijk dezelfde motor die je desgewenst ook nog kunt tunen. Voor mij is dat echt niet nodig. Ik geniet van het soepele karakter van motor + GT (rustgevend), en af en toe accelereren in de sportstand is voor mij fun genoeg.
Tot slot de classic edition: ook bewust voor gekozen. Dynamic spreekt mij niet aan vanwege het verlaagde onderstel (minder comfortabel) en de sportstoelen (had in mijn vorige V70 uit 2009 standaard stoelen en die vind ik echt fantastisch). Als ik liefhebber zou zijn van sportieve accenten zou ik echt eerder voor een duits merk kiezen. Is natuurlijk heel persoonlijk! De inscription uitvoering is toch wel prijzig en voor mij over the top...
Ik heb vervolgens wel een hoop opties gekozen om de komende 5 jaar met plezier te rijden: leder bekleding, servotronic, getinte ramen (die inzet-sunblinds de uitrusting zijn mij slecht bevallen, klipjes blijven niet goed zitten en raak je om de haverklap kwijt), seashell metallic, dimbare binnenspiegel, zittingverhogers achterbank, dakrails, rex velgen, en nog wat dingen.
Kortom, mijn keuze om het huidige model te kiezen in T4 + GT bevat mij prima. Succes met jouw keuze!
Ik had kunnen wachten op de nieuwe v90, maar een verkoper bij de Volvo dealer bevestigde dat deze waarschijnlijk in een hoger prijssegment gaat vallen. Als je vergelijkbare luxe wilt als de huidige uitloopmodellen dan zul je flink in de buidel moeten tasten. Dat wordt me dan toch een beetje te gortig. Daarnaast vind ik het huidige model nog steeds erg mooi, dus voila...
De T4 is nu een 2.0 liter motor met 190 pk. Voor mij is dat ruim voldoende voor normaal gebruik (ik heb geen caravan of aanhanger).
De nieuwe Geartronic is volledig herzien en bevalt prima. Niet de 8-bak zoals bij de T5, maar een 6-bak maar wel op basis van dezelfde moderne techniek. Bevalt prima. Acceleratie vanaf nul en verbruik zijn nagenoeg identiek als bij handgeschakeld, en dat is bij Volvo wel eens anders geweest

Ik begrijp best dat een T5 nog weer een flink stuk leuker is, maar de T4 heeft uiteindelijk dezelfde motor die je desgewenst ook nog kunt tunen. Voor mij is dat echt niet nodig. Ik geniet van het soepele karakter van motor + GT (rustgevend), en af en toe accelereren in de sportstand is voor mij fun genoeg.
Tot slot de classic edition: ook bewust voor gekozen. Dynamic spreekt mij niet aan vanwege het verlaagde onderstel (minder comfortabel) en de sportstoelen (had in mijn vorige V70 uit 2009 standaard stoelen en die vind ik echt fantastisch). Als ik liefhebber zou zijn van sportieve accenten zou ik echt eerder voor een duits merk kiezen. Is natuurlijk heel persoonlijk! De inscription uitvoering is toch wel prijzig en voor mij over the top...
Ik heb vervolgens wel een hoop opties gekozen om de komende 5 jaar met plezier te rijden: leder bekleding, servotronic, getinte ramen (die inzet-sunblinds de uitrusting zijn mij slecht bevallen, klipjes blijven niet goed zitten en raak je om de haverklap kwijt), seashell metallic, dimbare binnenspiegel, zittingverhogers achterbank, dakrails, rex velgen, en nog wat dingen.
Kortom, mijn keuze om het huidige model te kiezen in T4 + GT bevat mij prima. Succes met jouw keuze!
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3175
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Keuze is weer wat gemakkelijker geworden,
op de Volvo site (configurator) komt de T5 niet eens meer voor,
Men heeft nu de Polar en Polar+ uitvoeringen gelanceerd, weer enkele 1000 euro's lager dan paar maanden geleden.
Polar is al zeer compleet (zoals Limited edition uit 2012) met Xenon en stand kachel, waar de Polar+ de Inscription line is met elect. stoelen en schuif- kantel dak.
Voor dakrails moet je dan het Estate pakket kiezen, komt dan ook o.a. niveau regeling bij en servotronic.
Als ik het nareken, dan kom ik 3000 lager uit in totaalprijs, vergeleken bij 2 maanden geleden,
zal dus ook in de lease uitmaken.
Nu even kijken wanneer er besteld mag worden.
op de Volvo site (configurator) komt de T5 niet eens meer voor,
Men heeft nu de Polar en Polar+ uitvoeringen gelanceerd, weer enkele 1000 euro's lager dan paar maanden geleden.
Polar is al zeer compleet (zoals Limited edition uit 2012) met Xenon en stand kachel, waar de Polar+ de Inscription line is met elect. stoelen en schuif- kantel dak.
Voor dakrails moet je dan het Estate pakket kiezen, komt dan ook o.a. niveau regeling bij en servotronic.
Als ik het nareken, dan kom ik 3000 lager uit in totaalprijs, vergeleken bij 2 maanden geleden,
zal dus ook in de lease uitmaken.
Nu even kijken wanneer er besteld mag worden.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 13.12.2005 - 04:30
- Locatie: Arnhem
Ik had ook de keuze tussen een T4 en een T5. Ik heb uiteindelijk voor de T5 gekozen. In de Nordic+-uitvoering met als extra de intellisafe- en securityline, dus weinig te wensen over. De T5 heeft veel meer vermogen en een hoger koppel bij lage toerentallen in vergelijking met de T4, wat het rijden met de caravan ook wat prettiger maakt. Voo rmij speelde ook mee dat het eigen gewicht van de T5 wat hoger is dan dat van de T4, omdat er wel een zware caravan achter moet. Bovendien heeft de T5 standaard de 8-traps automaat. Ikheb de T5 nu een half jaar en heb ruim 22000 km gereden en ik ben zeer tevreden over deze auto.
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590Nm ( de 2e)
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3175
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Er mag besteld gaan worden, voor vervanging begin 2016.
Budget gaat goed, een helemaal aangeklede V70 T4 Geartronic Polar+ past prima (T5 wordt niet meer geleverd voor V70).
Nu aan het kijken of een XC70 gaat lukken!
De XC 70 is ook stukken goedkoper geworden.
to be continued.
Budget gaat goed, een helemaal aangeklede V70 T4 Geartronic Polar+ past prima (T5 wordt niet meer geleverd voor V70).
Nu aan het kijken of een XC70 gaat lukken!
De XC 70 is ook stukken goedkoper geworden.
to be continued.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Als een Xc70 zou kunnen, zou ik die prefereren boven een V70.
De XC70 is mega comfortabel, maar minder strak in het bochtenwerk.
Het is maar wat je rijstijl is, de XC70NN stuurt een pak strakker dan zijn voorganger maar niet zo strak als een V70NN of zeker een XC60.
De XC70 is mega comfortabel, maar minder strak in het bochtenwerk.
Het is maar wat je rijstijl is, de XC70NN stuurt een pak strakker dan zijn voorganger maar niet zo strak als een V70NN of zeker een XC60.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4272
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik vind de V70 een fantastische auto, maar strak sturen... Nee. Vind ik ook niet erg, ik houd van het comfort. Een XC vind ik té zacht, maar dat is persoonlijke voorkeur en ook een deel gewenning. Mocht ik een XC hebben, dan zou ik daar pok perfect mee kunnen leven. De hogere zit is absoluut een plus, als je geen SUV wil. Ik overweeg het dus voor mijn volgende V90, maar eerst nog even afwachten hoe dat er uit gaat zien. In een V90 T8 heb je ook een soort AWD. Van de plastic beplanking ben ik absoluut geen fan.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault