Pagina 1 van 2

Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 23.09.2015 - 23:09
door PGV90
Mijn V70 LE uit 2012 gaat januari 2016 uit de lease, dus het wordt bijna tijd voor het uitzoeken van een nieuwe versie.
De V70 T4 reed prima, en veel fijne kms mee gemaakt;

Gelukkig is mijn budget nu ietsje ruimer, maar toch is keuze lastig:
- wordt het een nieuwe T4, maar dan wel met vele opties zoals automaat, schuif dak, dakrails, Xenon, electr verstelbare stoelen, etc
- of een T5, maar dan kan ik niets meer bij kiezen.

- - heeft er al iemand ervaring met de nieuwe Volvo T4; die is 2.0 liter ipv 1.6, en iets meer pk en koppel vergeleken met vorige
- - of nog lastiger, moet ik wachten to de nieuwe V90, en een tijdje een auto uit de pool nemen. Wanneer komt de V90, en hoe geprijsd?

(en nee, een D4 zit er niet in, en vervroegen naar eind 2015 ook niet)

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 23.09.2015 - 23:38
door Rudyvg
Poe, luxeprobleem. Waar hecht je waarde aan en hoe en waar gebruik je hem. Had zelf het dilemma tijdje terug. D3 met dynamic line en nog wat extra's of een D4 met wat minder snufjes. Ik rij op twee vakanties na alleen in Nederland en was de 140 pk TDI van VW gewend. Daarom de D3 gekozen. Dik tevreden over. Maar lees even het blog van Hans en dan snap je waarom je ook voor extra power kan kiezen... Lekker blazen!

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 24.09.2015 - 13:32
door jalex_h
Tja, dat lijkt me toch iets persoonlijke. Ik zou voor een leuk aangeklede T4 gaan. De meeste auto's laat je, als je wilt, alleen je achterkant zien. Maar dat boeit mij niet zo en in Duitsland rij ik alleen met caravan. Ook dan kom je met een T4 niets te kort.
Maar in de file staan doe ik regelmatig en dan wil ik een automaat niet meer missen. En met kinderen en een hond is leren bekleding oom wel erg lekker. Maar goed, dat zou mijn overweging zijn.

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 24.09.2015 - 13:40
door Hans oet Twent
Wel als je alleen in het buitenland komt voor zegmaar 2x per jaar dan is de luxe heel wat waard. Ik rij (te)veel in Duitsland en ook lange afstanden en ik heb gekozen voor minder luxe en meer power. Daarnaast zijn de NM ook erg plezierig met de caravan erachter. Kom ik wat tekort? Nope helemaal niets. Na ja ik heb een classic met schuifdak en geen leer, en geen elektrische achterklep, en geen dakdragers, en geen inklapbare spiegels, en geen mistlampen, en geen gekoelde stoelen, en geen Herman Kardon, en geen automaat, en geen 18 of 19" wielen, en geen getinte ramen....

Maarrrrr ik heb wel;
Standkachel
Verwarmde voorstoelen
Verwarmde voorruit
Xenon
Trekhaak ha ha ha
Sunblinds
Metallic lak
17" wielen
en een Dikke D4 handgeschakeld....
O ja en ben er onwijs blij mee.....

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 24.09.2015 - 14:53
door Fulaks
Het probleem met wachten op de V90 is dat je niet weet wanneer die precies geleverd gaat kunnen worden en welk prijskaartje eraan hangt. Maar koop je nu een V70, dan ga je, als die V90 er eenmaal is, vermoedelijk wel spijt hebben. Als je nu budget hebt voor een T5 zonder veel extra's, dan gaat de V90 wellicht net buiten bereik zijn.

Afhankelijk van wat jij belangrijk vindt en welke rijstijl je hebt kan je dan inderdaad nu een T4 of T5 nemen. In jouw schoenen zou ik voor de T4 kiezen, in m'n eigen schoenen zou ik wachten op de V90. Niettemin ben ik zelf hevige V70-adept en aan nummer drie bezig, het blijft een dijk van een auto waar je m.i. weinig verkeerd mee kan doen.

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 24.09.2015 - 15:28
door Carfreak
Ik zou voor een volle T4 gaan. Als je de power vindt tegenvallen een krachtkuurtje laten doen bij 1 van de bekende tuners.

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 24.09.2015 - 15:59
door Summum
Destijds stond ik voor dezelfde keuze bij mijn V50. Een relatief kale T5 of een fully loaded 2.4. Ik heb voor die laatste gekozen en er nooit spijt van gehad. De extra luxe geniet je elke dag van, de extra power slechts op zeldzame momenten.

Bij de huidige V70 is de T5 is nooit "kaal", omdat die minimaal in Dynamic Edition uitrusting komt. Voor een goed vergelijk moet je dus ook de T4 Dynamic Edition nemen. Het prijsverschil tussen die twee is € 6000, maar € 2000 daarvan komt op het conto van de op de T5 standaard aanwezige automaat. Het prijsverschil tussen 190pk en 245 pk is dus € 4000. Op een T5 krijg de daarbij ook de dubbele uitlaat.

Voor die € 4000 zou ik persoonlijk liever een Inscription Edition (verschil € 3000) nemen op de T4. Hou je nog € 1000 over, of - als je geen automaat neemt - zelfs € 3000. Kun je mooi een intellisafe pro line te bestellen en wat andere leuke goodies.

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 24.09.2015 - 16:13
door mees
Het (meer)geld ben je na 1 dag vergeten.
Ergernis over wat je niet hebt en o zo graag gewild zou hebben, achtervolgt je elke dag....

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 24.09.2015 - 20:49
door VolvoRover
Ik heb nu de nieuwe T4 motor in een V70,heb de mijne ook zo goed als full option gekocht.
Dat de V70 een dijk van een auto wis ik al,maar de T4 zit hem als gegoten. De 190pk is meer dan genoeg,ik ben wel niet echt een hardrijder

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 25.09.2015 - 17:15
door Paul
Ik zou er even in gaan rijden en dan denk ik dat je voor de full option T4 gaat, maar ga rijden! En wat iedereen hier ook zegt, die T5 is niet echt kaal.... :-)

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 25.09.2015 - 17:30
door V70/2.4D/2003
Ik ben voor zware en sterke motoren en met de software worden we toch vern**kt dus om het milieu hoeven we het niet te laten zeg maar.
Om er maar eens een lompe boeren reactie in te pompen.

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 25.09.2015 - 18:15
door lint
Paul schreef: Ik zou er even in gaan rijden en dan denk ik dat je voor de full option T4 gaat, maar ga rijden! En wat iedereen hier ook zegt, die T5 is niet echt kaal.... :-)
De nieuwe 4 cilinder T5 motor in combinatie met de 8 traps geartronis is een hele fijne combinatie en de huidige uitloopmodellen van de V70 zijn heel goed uitgerust voor relatief weinig geld.

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 05.10.2015 - 22:02
door PGV90
Allen, dank voor al de goede tips;
ik heb nog paar maanden om eea goed uit te zoeken.

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 07.10.2015 - 23:15
door Fredraket
PGV70 schreef: Allen, dank voor al de goede tips;
ik heb nog paar maanden om eea goed uit te zoeken.
En om een een fatsoenlijk stuk te rijden 8-)

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 12.10.2015 - 22:42
door Tov
Ik had recent hetzelfde luxe probleem en heb bewust gekozen voor een nieuwe V70 T4 Gt Classic edition (lease).
Ik had kunnen wachten op de nieuwe v90, maar een verkoper bij de Volvo dealer bevestigde dat deze waarschijnlijk in een hoger prijssegment gaat vallen. Als je vergelijkbare luxe wilt als de huidige uitloopmodellen dan zul je flink in de buidel moeten tasten. Dat wordt me dan toch een beetje te gortig. Daarnaast vind ik het huidige model nog steeds erg mooi, dus voila...

De T4 is nu een 2.0 liter motor met 190 pk. Voor mij is dat ruim voldoende voor normaal gebruik (ik heb geen caravan of aanhanger).
De nieuwe Geartronic is volledig herzien en bevalt prima. Niet de 8-bak zoals bij de T5, maar een 6-bak maar wel op basis van dezelfde moderne techniek. Bevalt prima. Acceleratie vanaf nul en verbruik zijn nagenoeg identiek als bij handgeschakeld, en dat is bij Volvo wel eens anders geweest :-) GT kost voor de T4 ' slechts' 2000 extra, is ook wel eens anders geweest.
Ik begrijp best dat een T5 nog weer een flink stuk leuker is, maar de T4 heeft uiteindelijk dezelfde motor die je desgewenst ook nog kunt tunen. Voor mij is dat echt niet nodig. Ik geniet van het soepele karakter van motor + GT (rustgevend), en af en toe accelereren in de sportstand is voor mij fun genoeg.

Tot slot de classic edition: ook bewust voor gekozen. Dynamic spreekt mij niet aan vanwege het verlaagde onderstel (minder comfortabel) en de sportstoelen (had in mijn vorige V70 uit 2009 standaard stoelen en die vind ik echt fantastisch). Als ik liefhebber zou zijn van sportieve accenten zou ik echt eerder voor een duits merk kiezen. Is natuurlijk heel persoonlijk! De inscription uitvoering is toch wel prijzig en voor mij over the top...
Ik heb vervolgens wel een hoop opties gekozen om de komende 5 jaar met plezier te rijden: leder bekleding, servotronic, getinte ramen (die inzet-sunblinds de uitrusting zijn mij slecht bevallen, klipjes blijven niet goed zitten en raak je om de haverklap kwijt), seashell metallic, dimbare binnenspiegel, zittingverhogers achterbank, dakrails, rex velgen, en nog wat dingen.

Kortom, mijn keuze om het huidige model te kiezen in T4 + GT bevat mij prima. Succes met jouw keuze!

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 11.11.2015 - 17:00
door PGV90
Keuze is weer wat gemakkelijker geworden,
op de Volvo site (configurator) komt de T5 niet eens meer voor,

Men heeft nu de Polar en Polar+ uitvoeringen gelanceerd, weer enkele 1000 euro's lager dan paar maanden geleden.
Polar is al zeer compleet (zoals Limited edition uit 2012) met Xenon en stand kachel, waar de Polar+ de Inscription line is met elect. stoelen en schuif- kantel dak.
Voor dakrails moet je dan het Estate pakket kiezen, komt dan ook o.a. niveau regeling bij en servotronic.

Als ik het nareken, dan kom ik 3000 lager uit in totaalprijs, vergeleken bij 2 maanden geleden,
zal dus ook in de lease uitmaken.

Nu even kijken wanneer er besteld mag worden.

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 15.11.2015 - 15:32
door elvis21
Ik had ook de keuze tussen een T4 en een T5. Ik heb uiteindelijk voor de T5 gekozen. In de Nordic+-uitvoering met als extra de intellisafe- en securityline, dus weinig te wensen over. De T5 heeft veel meer vermogen en een hoger koppel bij lage toerentallen in vergelijking met de T4, wat het rijden met de caravan ook wat prettiger maakt. Voo rmij speelde ook mee dat het eigen gewicht van de T5 wat hoger is dan dat van de T4, omdat er wel een zware caravan achter moet. Bovendien heeft de T5 standaard de 8-traps automaat. Ikheb de T5 nu een half jaar en heb ruim 22000 km gereden en ik ben zeer tevreden over deze auto.

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 04.12.2015 - 09:28
door PGV90
Er mag besteld gaan worden, voor vervanging begin 2016.
Budget gaat goed, een helemaal aangeklede V70 T4 Geartronic Polar+ past prima (T5 wordt niet meer geleverd voor V70).
Nu aan het kijken of een XC70 gaat lukken!
De XC 70 is ook stukken goedkoper geworden.

to be continued.

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 04.12.2015 - 16:05
door BlackcurrantV70
Als een Xc70 zou kunnen, zou ik die prefereren boven een V70.

De XC70 is mega comfortabel, maar minder strak in het bochtenwerk.

Het is maar wat je rijstijl is, de XC70NN stuurt een pak strakker dan zijn voorganger maar niet zo strak als een V70NN of zeker een XC60.

Re: Nieuwe V70 - dilemma

Geplaatst: 04.12.2015 - 20:13
door Fulaks
Ik vind de V70 een fantastische auto, maar strak sturen... Nee. Vind ik ook niet erg, ik houd van het comfort. Een XC vind ik té zacht, maar dat is persoonlijke voorkeur en ook een deel gewenning. Mocht ik een XC hebben, dan zou ik daar pok perfect mee kunnen leven. De hogere zit is absoluut een plus, als je geen SUV wil. Ik overweeg het dus voor mijn volgende V90, maar eerst nog even afwachten hoe dat er uit gaat zien. In een V90 T8 heb je ook een soort AWD. Van de plastic beplanking ben ik absoluut geen fan.