Na slechts 80.000 km heb ik vanmiddag gehoord dat mijn remschijven wel erg dun zijn geworden.
Bij een 1.8 16v (ABS) uit '97 horen ze op de voorkant minimaal 22,4 mm te zijn.
Bij mij zijn ze 15 en 17 mm.
Vraag aan de monteurs onder ons:
Kloppen die waardes en is 320 eurie een 'normaal' bedrag voor het vervangen van schijven en blokken, of zijn er nog andere opties...
Alvast harstikke bedankt jongens!
Groeten Hans
Remschijven na 80.000 km al aan vervanging toe?
- Denniskl
- 5th Gear member
Het zou zomaar kunnen hoor.hansie schreef:Na slechts 80.000 km heb ik vanmiddag gehoord dat mijn remschijven wel erg dun zijn geworden.
De één remt meer dan de ander. En harder.
Maar als ze vervangen worden, kan je altijd vragen of ze de oude willen terug geven. En je zou ze eventueel bij een ander bedrijf na kunnen laten meten. Of zelf doen.
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Contacteer:
ik zit nu aan de 87000 km en mijn remmen zijn ook niet zo dik meer.
zal er rond maart andere schrijven en blokken onderzetten.
zal er rond maart andere schrijven en blokken onderzetten.
- Leo
- 1st Gear member
Rij even langs Elferink in Enter (voor jou naast de deurhansie schreef:Kloppen die waardes en is 320 eurie een 'normaal' bedrag voor het vervangen van schijven en blokken, of zijn er nog andere opties...
Voor nog geen € 145,00 aan onderdelen ben je klaar. Montage kun je gewoon zelf doen; is super simpel en in ca. 2 uurtjes gepiept.
Leuk karweitje voor de zaterdagochtend

'Experience is the name so many people give to their mistakes' (Oscar Wilde)
- Henk
- 3rd Gear member
Ter info,
Bij mij zijn laatst de achter schijven / blokken vervangen (110.000km)
prijs ca. 225,- incl.
voor gaan nog mee tot de 130.000 beurt!! volgens dealer,
kosten dan ca. 350,- incl wel org.volvo bij de dealer!!
met "im"zijn naar mijn idee toch meer problemen(piepen / levensduur e.d.) uitzonderingen daargelaten!
o ja, V40-2.0 ph.2 bj 07-2000.
Henk.
Bij mij zijn laatst de achter schijven / blokken vervangen (110.000km)
prijs ca. 225,- incl.
voor gaan nog mee tot de 130.000 beurt!! volgens dealer,
kosten dan ca. 350,- incl wel org.volvo bij de dealer!!
met "im"zijn naar mijn idee toch meer problemen(piepen / levensduur e.d.) uitzonderingen daargelaten!
o ja, V40-2.0 ph.2 bj 07-2000.
Henk.
- Leo
- 1st Gear member
Volvo monteert o.a. remblokken van TEXTAR. (edit: en dus niet 'Ferodo', wat ik hier eerder schreef :oops:) Die zijn wel wat duurder, ik betaalde een paar weken geleden bij een (echte) automaterialenhandel € 59,95 voor een set. Ze werden voor dat geld wel geleverd incl. nieuwe borgmoeren en clips.Henk schreef:met "im"zijn naar mijn idee toch meer problemen(piepen / levensduur e.d.) uitzonderingen daargelaten!
Geen piepje te horen

Echte 'budget' blokken doorgaans van wat zachter materiaal. Piepen doen ze zelden maar door het vele remstof zijn ze soms (lees: vaak) funest voor LM-velgen

Overigens weet je bij de dealer ook niet altijd wat je krijgt; de twee automaterialenhandels die Oosterhout rijk is puilen altijd uit van de monteurs van divers pluimage :?
'Experience is the name so many people give to their mistakes' (Oscar Wilde)
- Reitse
- 5th Gear member
- Contacteer:
Daarom meelopen met monteur en zien dat nieuwe onderdelen uit Volvo-doosje komen.
Overigens hebben mijn achterremschijven het niet veel langer dan 40dkm volgehouden, krom... En dat terwijl ik zo'n rustige coureur ben.
Overigens hebben mijn achterremschijven het niet veel langer dan 40dkm volgehouden, krom... En dat terwijl ik zo'n rustige coureur ben.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- Ramon
- 1st Gear member
Volvo monteert ferodo blokken????
Nou Volvo monteert gewoon origineel hoor.
Ate of noem maar op..
Weet niet hoe de ervaringen verder zijn met ferodo...
Maar dat zijn van die blokken die ze bij de brezan verkopen...
Heb er zeer slechte ervaringen mee......
Ate of noem maar op..
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Contacteer:
Welke Ferodo blokken had jij gekocht? type 2500? of lager? ik zit zelf naar de 2500 of 3000 serie te kijken.Leo schreef:Volvo monteert o.a. remblokken van Ferodo. Die zijn wel wat duurder, ik betaalde een paar weken geleden bij een (echte) automaterialenhandel € 59,95 voor een set. Ze werden voor dat geld wel geleverd incl. nieuwe borgmoeren en clips.Henk schreef:met "im"zijn naar mijn idee toch meer problemen(piepen / levensduur e.d.) uitzonderingen daargelaten!
Geen piepje te horen![]()
Echte 'budget' blokken doorgaans van wat zachter materiaal. Piepen doen ze zelden maar door het vele remstof zijn ze soms (lees: vaak) funest voor LM-velgen
Overigens weet je bij de dealer ook niet altijd wat je krijgt; de twee automaterialenhandels die Oosterhout rijk is puilen altijd uit van de monteurs van divers pluimage :?
Precies, een Volvo Dealer monteert gewoon originele blokken, dus geen Ferodo's, Bosch, Nipparts etc etc etc. Héél misschien dat als je iets kleins niet hebt liggen en de klant komt van ver en hij kan niet zonder........héél misschien dat je dan een overweging maakt om het ergens vandaan te toveren, wel in overleg met de betreffende klant uiteraard. Maar als je bij servicedelen moet uitwijken naar B merken..........nee, dan ben je gewoon harstikke verkeerd bezig. Ik kan me ook haast niet voorstellen dat dit dus waar is.Volvo monteert ferodo blokken????
Ate of noem maar op..
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik heb zelf al te vaak gezien dat EBC schijven en blokken(red stuff) krom trekken.exhonda schreef:ik zou voor EBC remschijven en blokken gaan .heb ze onder de honda vti gehad.160 pk werkten perfect.ze zijn wel wat duurder
maar het resultaat is er ook naar :razz: even kijken bij rs trade.nl.
dat zal ik zelf nooit kopen.
Als ik me niet vergis is de 'RED' stuff van EBC ook meer voor circuitgebruik bedoelt, dus erg hard en die van te voren als het ware 'ingeremd' moeten worden. Voor gewoon straatgebruik lijken me de groene variant beter geschikt.
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Contacteer:
Groen en rood mogen allebij zijn bijde voor hoge snelheiden met zwaren auto's. en je hebt gelijk rood moet je inremmen. maar dan nog mag een EBC setje schijven en blokken niet snel krom trekken.VolvoBart schreef:Als ik me niet vergis is de 'RED' stuff van EBC ook meer voor circuitgebruik bedoelt, dus erg hard en die van te voren als het ware 'ingeremd' moeten worden. Voor gewoon straatgebruik lijken me de groene variant beter geschikt.
dus dan koop ik de 2500 of 3000 serie van ferodo die zijn gelijk aan de redstuff.
- Robert
- 5th Gear member
Ik heb er vorige week rondom redstuff op laten leggen.
En net terug van een weekje duitsland, waar ik de remmen meermalen flink heb moeten laten werken
, samen met het gaspedaal
, maar ze werken uitstekend.
Bij bergaf , flink in de ankers voor de bochten, of bij een snelheid van +200 km/u. even inhouden voor wat langzamer rijden verkeer, ze werken prima hoor.
Ik hoop alleen niet dat gelebanaan gelijk krijgt wat dat krom trekken betreft :?
Gr.
Robert
En net terug van een weekje duitsland, waar ik de remmen meermalen flink heb moeten laten werken

Bij bergaf , flink in de ankers voor de bochten, of bij een snelheid van +200 km/u. even inhouden voor wat langzamer rijden verkeer, ze werken prima hoor.
Ik hoop alleen niet dat gelebanaan gelijk krijgt wat dat krom trekken betreft :?
Gr.
Robert
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------
V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
- gelebanaan
- 4th Gear member
- Contacteer:
Van het krom trekken was een vrij groot topic op het 850club forum daar gewoon zoeken op redstuff dan vindt je het zo. krom trekken was dan wel in combinatie met schijven van EBC.Robert schreef:Ik heb er vorige week rondom redstuff op laten leggen.
En net terug van een weekje duitsland, waar ik de remmen meermalen flink heb moeten laten werken![]()
, samen met het gaspedaal
, maar ze werken uitstekend.
Gr.
Robert
btw merk jij wat van dat je in moet remmen ieder keer als je auto koud is ?
-
- 3rd Gear member
Ik heb ze meer dan 20 duizend km onder mijn Honda
gehad ,Green stuff blokken en EBC schijven.Maar geen enkel probleem.Een maat van mij heeft Brembo schijven met Lukkas blokken onder zijn BMW 328 coupe en is al met zijn derde paar schijven bezig,binnen 60 duizend km.Dan praat je over Brembo s die krom trekken
.

Brembo maakt ook gewoon 'goedkope' schijven. De meeste denken bij Brembo meteen aan de dikke geventileerde/geperforeerde en met dikke remklauw erop, maar dat is niet altijd zo
Als je bijv. gewoon de Brembo RS .....(serienummer) schijven hebt, is dat gewoon troep. Ook de andere goedkopere schijven stellen écht niks voor, dan kun je beter de Bosch variant nemen. Die zijn beter te noemen. De Brembo's heb ik al meegemaakt dat ze na 10.000 km gewoon krom zijn. En als je denkt dat dit met een agressieve rij,- remstijl te maken heeft zit je ook verkeerd :?
Als je bijv. gewoon de Brembo RS .....(serienummer) schijven hebt, is dat gewoon troep. Ook de andere goedkopere schijven stellen écht niks voor, dan kun je beter de Bosch variant nemen. Die zijn beter te noemen. De Brembo's heb ik al meegemaakt dat ze na 10.000 km gewoon krom zijn. En als je denkt dat dit met een agressieve rij,- remstijl te maken heeft zit je ook verkeerd :?