Remschijven na 80.000 km al aan vervanging toe?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
hansie
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 01.11.2004 - 19:33
Locatie: Rijssen

Na slechts 80.000 km heb ik vanmiddag gehoord dat mijn remschijven wel erg dun zijn geworden.
Bij een 1.8 16v (ABS) uit '97 horen ze op de voorkant minimaal 22,4 mm te zijn.
Bij mij zijn ze 15 en 17 mm.

Vraag aan de monteurs onder ons:
Kloppen die waardes en is 320 eurie een 'normaal' bedrag voor het vervangen van schijven en blokken, of zijn er nog andere opties...

Alvast harstikke bedankt jongens!

Groeten Hans
wie zou eigenlijk het woord augurk bedacht hebben?
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

kijk maar even op partsbase.nl GR Arjen. :P
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

hansie schreef:Na slechts 80.000 km heb ik vanmiddag gehoord dat mijn remschijven wel erg dun zijn geworden.
Het zou zomaar kunnen hoor.
De één remt meer dan de ander. En harder.
Maar als ze vervangen worden, kan je altijd vragen of ze de oude willen terug geven. En je zou ze eventueel bij een ander bedrijf na kunnen laten meten. Of zelf doen.
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

ik zit nu aan de 87000 km en mijn remmen zijn ook niet zo dik meer.
zal er rond maart andere schrijven en blokken onderzetten.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leo
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 07.11.2004 - 15:46
Locatie: Oosterhout (NB)

hansie schreef:Kloppen die waardes en is 320 eurie een 'normaal' bedrag voor het vervangen van schijven en blokken, of zijn er nog andere opties...
Rij even langs Elferink in Enter (voor jou naast de deur :wink: )

Voor nog geen € 145,00 aan onderdelen ben je klaar. Montage kun je gewoon zelf doen; is super simpel en in ca. 2 uurtjes gepiept.

Leuk karweitje voor de zaterdagochtend :D
'Experience is the name so many people give to their mistakes' (Oscar Wilde)
Gebruikersavatar
Henk
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 13.09.2004 - 09:28
Locatie: West-Brabant

Ter info,
Bij mij zijn laatst de achter schijven / blokken vervangen (110.000km)
prijs ca. 225,- incl.
voor gaan nog mee tot de 130.000 beurt!! volgens dealer,
kosten dan ca. 350,- incl wel org.volvo bij de dealer!!
met "im"zijn naar mijn idee toch meer problemen(piepen / levensduur e.d.) uitzonderingen daargelaten!
o ja, V40-2.0 ph.2 bj 07-2000.

Henk.
Gebruikersavatar
Leo
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 07.11.2004 - 15:46
Locatie: Oosterhout (NB)

Henk schreef:met "im"zijn naar mijn idee toch meer problemen(piepen / levensduur e.d.) uitzonderingen daargelaten!
Volvo monteert o.a. remblokken van TEXTAR. (edit: en dus niet 'Ferodo', wat ik hier eerder schreef :oops:) Die zijn wel wat duurder, ik betaalde een paar weken geleden bij een (echte) automaterialenhandel € 59,95 voor een set. Ze werden voor dat geld wel geleverd incl. nieuwe borgmoeren en clips.

Geen piepje te horen :P

Echte 'budget' blokken doorgaans van wat zachter materiaal. Piepen doen ze zelden maar door het vele remstof zijn ze soms (lees: vaak) funest voor LM-velgen :(

Overigens weet je bij de dealer ook niet altijd wat je krijgt; de twee automaterialenhandels die Oosterhout rijk is puilen altijd uit van de monteurs van divers pluimage :?
'Experience is the name so many people give to their mistakes' (Oscar Wilde)
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Daarom meelopen met monteur en zien dat nieuwe onderdelen uit Volvo-doosje komen.
Overigens hebben mijn achterremschijven het niet veel langer dan 40dkm volgehouden, krom... En dat terwijl ik zo'n rustige coureur ben.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
Ramon
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:30
Locatie: Utrecht

Volvo monteert ferodo blokken????

Nou Volvo monteert gewoon origineel hoor.

Ate of noem maar op..

Weet niet hoe de ervaringen verder zijn met ferodo...

Maar dat zijn van die blokken die ze bij de brezan verkopen...

Heb er zeer slechte ervaringen mee......
Ex Volvo monteur :)

www.ShowYourSound.nl
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Leo schreef:
Henk schreef:met "im"zijn naar mijn idee toch meer problemen(piepen / levensduur e.d.) uitzonderingen daargelaten!
Volvo monteert o.a. remblokken van Ferodo. Die zijn wel wat duurder, ik betaalde een paar weken geleden bij een (echte) automaterialenhandel € 59,95 voor een set. Ze werden voor dat geld wel geleverd incl. nieuwe borgmoeren en clips.

Geen piepje te horen :P

Echte 'budget' blokken doorgaans van wat zachter materiaal. Piepen doen ze zelden maar door het vele remstof zijn ze soms (lees: vaak) funest voor LM-velgen :(

Overigens weet je bij de dealer ook niet altijd wat je krijgt; de twee automaterialenhandels die Oosterhout rijk is puilen altijd uit van de monteurs van divers pluimage :?
Welke Ferodo blokken had jij gekocht? type 2500? of lager? ik zit zelf naar de 2500 of 3000 serie te kijken.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

ik zou voor EBC remschijven en blokken gaan .heb ze onder de honda vti gehad.160 pk werkten perfect :P .ze zijn wel wat duurder :cry: maar het resultaat is er ook naar :razz: even kijken bij rs trade.nl.
Guestuser

Volvo monteert ferodo blokken????

Nou Volvo monteert gewoon origineel hoor.

Ate of noem maar op..

Weet niet hoe de ervaringen verder zijn met ferodo...

Maar dat zijn van die blokken die ze bij de brezan verkopen...

Heb er zeer slechte ervaringen mee......
Precies, een Volvo Dealer monteert gewoon originele blokken, dus geen Ferodo's, Bosch, Nipparts etc etc etc. Héél misschien dat als je iets kleins niet hebt liggen en de klant komt van ver en hij kan niet zonder........héél misschien dat je dan een overweging maakt om het ergens vandaan te toveren, wel in overleg met de betreffende klant uiteraard. Maar als je bij servicedelen moet uitwijken naar B merken..........nee, dan ben je gewoon harstikke verkeerd bezig. Ik kan me ook haast niet voorstellen dat dit dus waar is.
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

exhonda schreef:ik zou voor EBC remschijven en blokken gaan .heb ze onder de honda vti gehad.160 pk werkten perfect :P .ze zijn wel wat duurder :cry: maar het resultaat is er ook naar :razz: even kijken bij rs trade.nl.
Ik heb zelf al te vaak gezien dat EBC schijven en blokken(red stuff) krom trekken.
dat zal ik zelf nooit kopen.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Guestuser

Als ik me niet vergis is de 'RED' stuff van EBC ook meer voor circuitgebruik bedoelt, dus erg hard en die van te voren als het ware 'ingeremd' moeten worden. Voor gewoon straatgebruik lijken me de groene variant beter geschikt.
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

VolvoBart schreef:Als ik me niet vergis is de 'RED' stuff van EBC ook meer voor circuitgebruik bedoelt, dus erg hard en die van te voren als het ware 'ingeremd' moeten worden. Voor gewoon straatgebruik lijken me de groene variant beter geschikt.
Groen en rood mogen allebij zijn bijde voor hoge snelheiden met zwaren auto's. en je hebt gelijk rood moet je inremmen. maar dan nog mag een EBC setje schijven en blokken niet snel krom trekken.

dus dan koop ik de 2500 of 3000 serie van ferodo die zijn gelijk aan de redstuff.
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
Locatie: Oosterhout

Ik heb er vorige week rondom redstuff op laten leggen.
En net terug van een weekje duitsland, waar ik de remmen meermalen flink heb moeten laten werken :lol: :lol: , samen met het gaspedaal :lol:, maar ze werken uitstekend.

Bij bergaf , flink in de ankers voor de bochten, of bij een snelheid van +200 km/u. even inhouden voor wat langzamer rijden verkeer, ze werken prima hoor.

Ik hoop alleen niet dat gelebanaan gelijk krijgt wat dat krom trekken betreft :?

Gr.

Robert
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------

V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Robert schreef:Ik heb er vorige week rondom redstuff op laten leggen.
En net terug van een weekje duitsland, waar ik de remmen meermalen flink heb moeten laten werken :lol: :lol: , samen met het gaspedaal :lol:, maar ze werken uitstekend.

Bij bergaf , flink in de ankers voor de bochten, of bij een snelheid van +200 km/u. even inhouden voor wat langzamer rijden verkeer, ze werken prima hoor.

Ik hoop alleen niet dat gelebanaan gelijk krijgt wat dat krom trekken betreft :?

Gr.

Robert
Van het krom trekken was een vrij groot topic op het 850club forum daar gewoon zoeken op redstuff dan vindt je het zo. krom trekken was dan wel in combinatie met schijven van EBC.

btw merk jij wat van dat je in moet remmen ieder keer als je auto koud is ?
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Ik heb ze meer dan 20 duizend km onder mijn Honda :P gehad ,Green stuff blokken en EBC schijven.Maar geen enkel probleem.Een maat van mij heeft Brembo schijven met Lukkas blokken onder zijn BMW 328 coupe en is al met zijn derde paar schijven bezig,binnen 60 duizend km.Dan praat je over Brembo s die krom trekken :( .
Guestuser

Brembo maakt ook gewoon 'goedkope' schijven. De meeste denken bij Brembo meteen aan de dikke geventileerde/geperforeerde en met dikke remklauw erop, maar dat is niet altijd zo :wink:

Als je bijv. gewoon de Brembo RS .....(serienummer) schijven hebt, is dat gewoon troep. Ook de andere goedkopere schijven stellen écht niks voor, dan kun je beter de Bosch variant nemen. Die zijn beter te noemen. De Brembo's heb ik al meegemaakt dat ze na 10.000 km gewoon krom zijn. En als je denkt dat dit met een agressieve rij,- remstijl te maken heeft zit je ook verkeerd :?
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

De BMW is een automaat. Ik denk dat de rem schijven dan ook meer belast worden door bijv, vaak op de rem te staan bij verkeers lichten. :?:
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”