Pagina 1 van 1

Service bij Belgische Volvo dealer

Geplaatst: 02.10.2015 - 22:26
door P-Stone
In enkele onderwerpen hier en in het XC-60 deelforum heb ik al een aantal problemen besproken die ik heb met mijn wagen en mijn Volvo verdeler. De twee belangrijkste problemen die er waren na de laatste onderhoudsbeurt kan ik als volgt samenvatten : Ik heb voor meer olie betaald dan de hoeveelheid die ze gebruikt hebben, en ik heb betaald voor softwareupdates waarmee een aantal problemen verholpen moesten worden, maar de problemen zijn er nog steeds en ik vind bijgevolg dat ze de fouten moeten herstellen of deze kosten moeten terugbetalen.
Ik heb hierover een gesprek gehad met de werkplaatsverantwoordelijke, maar hij was het -uiteraard- niet met mij eens. Ik heb vervolgens gemaild met Volvocars Belgium, van hun kreeg ik een heel vriendelijke antwoord maar het kwam er wel op neer dat ik het allemaal verkeerd zag. Dus volgende stap was een negatieve quotatie op de enquête die na elke onderhoudsbeurt gedaan wordt. Ik heb hun niet afgebroken tot in de grond, ik heb gewoon een eerlijke beoordeling gegeven waar ik de positieve punten ook een goede quotering heb gegeven, de negatieve punten een slechte quotering en in het opmerkingenvak uitgelegd waarom.
Blijkbaar kunnen ze bij Volvo (of toch bij mijn verdeler) niet tegen een slechte score op een opiniepeiling, want in plaats van een voorstel te doen om de problemen vooralsnog op te lossen, kreeg ik volgende email :
Geachte Dhr. ********,
Ik heb uw ingevulde enquête uiteraard aandachtig gelezen.
En wij vinden het zeer spijtig dat wij u niet het gewenste service niveau kunnen bieden dat u zoekt.
Het is misschien dan ook verstandig om uw XC60 eens bij een Duitse Volvo dealer aan te bieden het zou kunnen dat zij meer kennis hebben dan wij.
Hopelijk kunnen zij uw klachten allemaal oplossen.
Dat zal de reistijd natuurlijk ook verkorten omdat u daar werkt en woont.
Toch wil ik u bedanken voor het vertrouwen dat u in ons had.
Met vriendelijke groeten, Kind regards, Meilleures salutations, Med vänlig hälsning,
Voor de duidelijkheid misschien nog even dit : ik woon en werk in Duitsland, maar ben Belg en heb een tweede verblijfplaats in België. Omwille van een aantal praktische redenen, en ook een beetje uit loyaliteit aan het Vaderland, koos ik voor een Belgische Volvo verdeler. En ik heb op geen enkel moment gezegd dat ik naar een Duitse verdeler zou overstappen, of dat in Duitsland alles beter zou zijn of zo.

Dus dit is Belgische klantenservice : "Sorry wij kunnen/willen U niet helpen, ga maar ergens anders".

Uiteraard wil ik van deze verdeler geen oplossing meer, en ik overwoog voordat ik deze mail ontving al een andere verdeler te zoeken (in België, Duitsland, of in Nederland op de route tussen beide woonplaatsen) maar ik vind het toch bijzonder grof dat dit hun handelswijze is.
Dus mijn vraag : zijn hier nog al mensen die door hun verdeler op deze manier wandelen gestuurd zijn, of is dit een alleenstaand geval ?

Re: Service bij Belgische Volvo dealer

Geplaatst: 02.10.2015 - 23:04
door dbosker
tsjonge, daarmee geven ze zich wel heel nadrukkelijk zelf een brevet van onvermogen - onbegrijpelijk.

Re: Service bij Belgische Volvo dealer

Geplaatst: 03.10.2015 - 07:41
door trimitie
Steeds met alle volvo's heel tevreden geweest van de service bij volvo dealer aan de Belgische kust. En bij probleem werd er steeds naar goede oplossing en compromis gezocht !

Re: Service bij Belgische Volvo dealer

Geplaatst: 03.10.2015 - 08:17
door BlackcurrantV70
Ik heb maar 1 rare ervaring gehad met een Volvo dealer.

Ik was aan het uitkijken voor een Volvo lease auto en ging proefrijden met een S60 bij een dealer in mijn buurt waar mijn schoonouders ook hun XC70 gekocht hadden.
Ik reed op dat moment met een Mazda 6.
De dealer besprak welke opties e.d. Ik allemaal wou op de S60 en op het eind van het gesprek zei hij dat hij de auto al op "request" ging zetten.
Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat ik nog geen akkoord had van mijn werkgever en ik eerst een offerte van de leasemaatschappij moest krijgen alvorens ik kon beslissen, maar dat deerde hem blijkbaar niet.
Uiteindelijk ging de lease niet door en heb ik gekozen voor een loonsverhoging met kmvergoeding ipv een leaseauto, omdat ik eigenlijk liefst een V70N wou en die buiten het budget viel.
Ik ben toen op zoek gegaan naar een recente 2dehands V70 en die dealer had niks beschikbaar, dus een V70N gekocht aan de andere kant van het land, met Volvogarantie.
Toen ik de eerste keer met de V70N bij de eerste dealer aankwam rijden zei die doodleuk dat ik met die auto maar in onderhoud moest gaan waar ik hem gekocht had.

Ik ben toen bij een andere dealer bij me in de buurt langs geweest en daar met open armen ontvangen, waar ik de auto gekocht had was van totaal geen belang volgens hun.

Moraal van het verhaal, de dealer waar ik dan terecht gekomen ben heeft sinds dat eerste bezoek al 7 Volvo's mogen leveren aan mij, mijn familie of vrienden sinds 2008....

De relatie met deze dealer is ongeloofelijk, ze weten daar dat ik een petrolhead ben, en bellen me af en toe voor iets extra's, zoals de gala avond op het Brussels Autosalon, of de exclusieve premiere met diner van de nieuwe XC90....en het grappige is, op al die evenementen kom ik ook die eerste dealer tegen...

Re: Service bij Belgische Volvo dealer

Geplaatst: 03.10.2015 - 08:57
door diesel01
Ik ben meer dan tevreden met mijn dealer.
Enige tijd terug een misverstand gehad over een rekening voor onderzoeks en reparatiekosten, ook was de mondelinge opgaaf ex btw wat resulteerde in een factuur van bijna €400 ipv 175..
Een gedeelte is daarna gecrediteerd maar heb ik bij de dealer laten staan waarna ik het gecrediteerde heb gebruikt voor een automaatflush waar ik 175 euro heb bij betaald.
Verder kan ik voor kleine dingetjes zo langskomen maar doe ook niet moeilijk wanneer het niet kan als ik onaangekondigd langs kom, sfeertje in de showroom is veranderd nadat daar een hoop vaste mensen zijn vertrokken maar de werkplaats is ouderwets goed onder het mom doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg..

Re: Service bij Belgische Volvo dealer

Geplaatst: 03.10.2015 - 12:04
door jalex_h
Laat dan niets van je horen.....

Re: Service bij Belgische Volvo dealer

Geplaatst: 03.10.2015 - 12:14
door lint
Het is en blijft een vreemde reactie van de Belgische dealer, wat zit er achter?

Re: Service bij Belgische Volvo dealer

Geplaatst: 04.10.2015 - 00:49
door imrulqays
Wat u vroeg lijkt toch niet onredelijk.

De reactie van Volvo is verbazend, en op z'n minst gezegd niet erg klantvriendelijk.