Ik heb hierover een gesprek gehad met de werkplaatsverantwoordelijke, maar hij was het -uiteraard- niet met mij eens. Ik heb vervolgens gemaild met Volvocars Belgium, van hun kreeg ik een heel vriendelijke antwoord maar het kwam er wel op neer dat ik het allemaal verkeerd zag. Dus volgende stap was een negatieve quotatie op de enquête die na elke onderhoudsbeurt gedaan wordt. Ik heb hun niet afgebroken tot in de grond, ik heb gewoon een eerlijke beoordeling gegeven waar ik de positieve punten ook een goede quotering heb gegeven, de negatieve punten een slechte quotering en in het opmerkingenvak uitgelegd waarom.
Blijkbaar kunnen ze bij Volvo (of toch bij mijn verdeler) niet tegen een slechte score op een opiniepeiling, want in plaats van een voorstel te doen om de problemen vooralsnog op te lossen, kreeg ik volgende email :
Voor de duidelijkheid misschien nog even dit : ik woon en werk in Duitsland, maar ben Belg en heb een tweede verblijfplaats in België. Omwille van een aantal praktische redenen, en ook een beetje uit loyaliteit aan het Vaderland, koos ik voor een Belgische Volvo verdeler. En ik heb op geen enkel moment gezegd dat ik naar een Duitse verdeler zou overstappen, of dat in Duitsland alles beter zou zijn of zo.Geachte Dhr. ********,
Ik heb uw ingevulde enquête uiteraard aandachtig gelezen.
En wij vinden het zeer spijtig dat wij u niet het gewenste service niveau kunnen bieden dat u zoekt.
Het is misschien dan ook verstandig om uw XC60 eens bij een Duitse Volvo dealer aan te bieden het zou kunnen dat zij meer kennis hebben dan wij.
Hopelijk kunnen zij uw klachten allemaal oplossen.
Dat zal de reistijd natuurlijk ook verkorten omdat u daar werkt en woont.
Toch wil ik u bedanken voor het vertrouwen dat u in ons had.
Met vriendelijke groeten, Kind regards, Meilleures salutations, Med vänlig hälsning,
Dus dit is Belgische klantenservice : "Sorry wij kunnen/willen U niet helpen, ga maar ergens anders".
Uiteraard wil ik van deze verdeler geen oplossing meer, en ik overwoog voordat ik deze mail ontving al een andere verdeler te zoeken (in België, Duitsland, of in Nederland op de route tussen beide woonplaatsen) maar ik vind het toch bijzonder grof dat dit hun handelswijze is.
Dus mijn vraag : zijn hier nog al mensen die door hun verdeler op deze manier wandelen gestuurd zijn, of is dit een alleenstaand geval ?