Nu is het duidelijk dat Volvo de sprong moet nemen naar een volledig elektrische auto. Het nieuwe CMA platform zal te zien zijn in de vorm van een nieuwe XC40 in 2017, in combinatie hiermee zal Volvo ook een nieuwe hybride aandrijflijn presenteren, vergelijkbaar T8 Twin Engine voor voorwielaangedreven auto's.
De volledig elektrische auto die zal worden gebaseerd op hetzelfde platform, Waarschijnlijk worden gestart in modeljaar 2019. Waarschijnlijk zal de nieuwe 40-serie worden geëlektrificeerd. Dus een middenklasse die zal dan de volgende Tesla Model 3 een uitdaging bieden.
- We zijn er zeker van dat tien procent van de wereldwijde verkoop van Volvo zal bestaan uit geëlektrificeerde voertuigen binnen twee jaar, zegt CEO van Volvo Hakan Samuelsson.
Bron: Teknikens Värld
Volvo gaat volledig elektrische middenklasser bouwen
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41407
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41407
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Wereldwijde strategie voor uitbouw elektrisch rijden
Volvo Cars zet in op plug-in hybride
Volvo Cars voegt in de nabije toekomst overal in het modellengamma plug-in hybrides toe. De autofabrikant ontwikkelt een geheel nieuwe reeks compactere auto’s met deels elektrische aandrijving én een volledig elektrische auto die in 2019 verschijnt. Volvo Cars verwacht dat modellen met elektrische aandrijving op de middellange termijn goed zijn voor zo’n 10 procent van de totale autoverkoop.
De eerste stap in Volvo’s ‘elektrificatiestrategie’ is de introductie van plug-inhybrideversies van de 60- en 90-modellen, op basis van het nieuwe platform, de zogenoemde Scalable Product Architecture (SPA). Volvo is daar al mee begonnen met de introductie van de T8 Twin Engine All-Wheel Drive plug-inhybrideversie van de nieuwe Volvo XC90. Een plug-inhybrideversie van de nieuwe S90 staat op de planning en andere modellen volgen.
Volvo breidt ook het gamma plug-inhybrideauto’s uit met de introductie van een nieuwe voorwielaangedreven Twin Engine-variant.
Nieuwe reeks compactere modellen
Ook op stapel staat een geheel nieuwe reeks (compactere) modellen van de 40-serie op basis van de nieuw ontwikkelde Compact Modular Architecture (CMA). Net als de SPA is de CMA ontworpen voor elektrische aandrijving. Hiermee is Volvo een van de weinige autofabrikanten die twee gloednieuwe platforms heeft voor zowel plug-inhybride als louter elektrische aandrijflijnen. Onlangs bevestigde Volvo dat een volledig elektrisch model is gepland voor introductie in 2019. Meer informatie hierover volgt spoedig.
Elektrische aandrijving geen niche meer
Håkan Samuelsson, President en CEO van Volvo Cars, vertelt: ‘Wij vinden dat auto’s met elektrische aandrijving geen niche-producten meer zijn, maar dat ze inmiddels behoren tot het reguliere aanbod. We zijn ervan overtuigd dat binnen twee jaar 10 procent van de wereldwijde verkoop van Volvo bestaat uit auto’s met elektrische aandrijving.’
Volvo gelooft dat plug-inhybrideauto’s de beste combinatie van efficiëntie, actieradius en gebruiksgemak bieden. De Volvo XC90 T8 Twin Engine bijvoorbeeld is een van de schoonste en krachtigste zevenpersoons SUV’s op de markt. Met een vermogen van 300 kW (407 pk), een CO2-emissie van slechts 49 g/km, een puur elektrische actieradius van ongeveer 43 km, een ongeëvenaard verbruik van 2,1 l/100 km en een acceleratie van 0 naar 100 km/u in slechts 5,6 seconden. Deze combinatie van kracht, efficiëntie en milieuvriendelijkheid zijn de kenmerken van alle nieuwe Volvo-modellen met elektrische aandrijving.
‘We weten inmiddels veel over de manier waarop mensen auto’s met elektrische aandrijving gebruiken, dankzij ons actuele modellenaanbod’, zegt Peter Mertens, Senior Vice President Research and Design. ‘Onderzoek toont aan dat mensen in onze Twin Engine-modellen ongeveer de helft van de tijd in de elektrische modus rijden. Dat betekent dat onze plug-inhybrides al een echt alternatief bieden voor auto’s met een conventionele aandrijflijn.’
‘Met ongeveer veertig jaar ervaring op het gebied van elektrische aandrijving heeft Volvo Cars veel kennis in huis van accumanagement. Daardoor bieden wij de grootste actieradius per kilowattuur in de auto-industrie. Inmiddels valt de balans van de kosten versus de baten bijna uit in het voordeel van elektrische aandrijving. De accutechniek is verbeterd, de kosten gaan omlaag en de acceptatie van elektrische aandrijving bij het publiek groeit’, besluit Mertens.
Volvo Cars zet in op plug-in hybride
Volvo Cars voegt in de nabije toekomst overal in het modellengamma plug-in hybrides toe. De autofabrikant ontwikkelt een geheel nieuwe reeks compactere auto’s met deels elektrische aandrijving én een volledig elektrische auto die in 2019 verschijnt. Volvo Cars verwacht dat modellen met elektrische aandrijving op de middellange termijn goed zijn voor zo’n 10 procent van de totale autoverkoop.
De eerste stap in Volvo’s ‘elektrificatiestrategie’ is de introductie van plug-inhybrideversies van de 60- en 90-modellen, op basis van het nieuwe platform, de zogenoemde Scalable Product Architecture (SPA). Volvo is daar al mee begonnen met de introductie van de T8 Twin Engine All-Wheel Drive plug-inhybrideversie van de nieuwe Volvo XC90. Een plug-inhybrideversie van de nieuwe S90 staat op de planning en andere modellen volgen.
Volvo breidt ook het gamma plug-inhybrideauto’s uit met de introductie van een nieuwe voorwielaangedreven Twin Engine-variant.
Nieuwe reeks compactere modellen
Ook op stapel staat een geheel nieuwe reeks (compactere) modellen van de 40-serie op basis van de nieuw ontwikkelde Compact Modular Architecture (CMA). Net als de SPA is de CMA ontworpen voor elektrische aandrijving. Hiermee is Volvo een van de weinige autofabrikanten die twee gloednieuwe platforms heeft voor zowel plug-inhybride als louter elektrische aandrijflijnen. Onlangs bevestigde Volvo dat een volledig elektrisch model is gepland voor introductie in 2019. Meer informatie hierover volgt spoedig.
Elektrische aandrijving geen niche meer
Håkan Samuelsson, President en CEO van Volvo Cars, vertelt: ‘Wij vinden dat auto’s met elektrische aandrijving geen niche-producten meer zijn, maar dat ze inmiddels behoren tot het reguliere aanbod. We zijn ervan overtuigd dat binnen twee jaar 10 procent van de wereldwijde verkoop van Volvo bestaat uit auto’s met elektrische aandrijving.’
Volvo gelooft dat plug-inhybrideauto’s de beste combinatie van efficiëntie, actieradius en gebruiksgemak bieden. De Volvo XC90 T8 Twin Engine bijvoorbeeld is een van de schoonste en krachtigste zevenpersoons SUV’s op de markt. Met een vermogen van 300 kW (407 pk), een CO2-emissie van slechts 49 g/km, een puur elektrische actieradius van ongeveer 43 km, een ongeëvenaard verbruik van 2,1 l/100 km en een acceleratie van 0 naar 100 km/u in slechts 5,6 seconden. Deze combinatie van kracht, efficiëntie en milieuvriendelijkheid zijn de kenmerken van alle nieuwe Volvo-modellen met elektrische aandrijving.
‘We weten inmiddels veel over de manier waarop mensen auto’s met elektrische aandrijving gebruiken, dankzij ons actuele modellenaanbod’, zegt Peter Mertens, Senior Vice President Research and Design. ‘Onderzoek toont aan dat mensen in onze Twin Engine-modellen ongeveer de helft van de tijd in de elektrische modus rijden. Dat betekent dat onze plug-inhybrides al een echt alternatief bieden voor auto’s met een conventionele aandrijflijn.’
‘Met ongeveer veertig jaar ervaring op het gebied van elektrische aandrijving heeft Volvo Cars veel kennis in huis van accumanagement. Daardoor bieden wij de grootste actieradius per kilowattuur in de auto-industrie. Inmiddels valt de balans van de kosten versus de baten bijna uit in het voordeel van elektrische aandrijving. De accutechniek is verbeterd, de kosten gaan omlaag en de acceptatie van elektrische aandrijving bij het publiek groeit’, besluit Mertens.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Hoe moet het nu met de petrol-heads. Krijgen we straks elektro-heads?
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30328
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat zal vast wel een keer gebeuren maar de echte petrol-heads zullen altijd blijven bestaan al is het maar als herinnering aan de goede oude tijden.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Mooi heel goed nieuws, nog 4 jaar wachten maar dan ga ik in elk geval niet wachten op een Tesla! Mooi kan ik gewoon bij Volvo blijven!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Riep iemand me?Mart van der Steeg schreef: Hoe moet het nu met de petrol-heads. Krijgen we straks elektro-heads?

Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9370
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Petrol heads zullen blijven bestaan tot men de laatste belastingcenten uit olie heeft geperst.
Daarna komen ze met het wonderbaarlijke nieuws dat er een nieuwe manier van energie opwekken is gevonden.
Ik ben gisteren nog uren aan het lezen geweest over auto's ombouwen tot EV. Als Volvo het niet doet, doe ik het zelf wel. Oude S60 met motorproblemen, (2x) Warp 13 motor er in en knallen.
Wel veel werk, eerst maar eens proberen een motorfiets om te bouwen.
De techniek is er al lang om morgen nog te stoppen met fossiele brandstoffen. Erg jammer dat we het niet gebruiken.
Goed dat Volvo nu ook met EV's begint voor massaproductie.
Daarna komen ze met het wonderbaarlijke nieuws dat er een nieuwe manier van energie opwekken is gevonden.
Ik ben gisteren nog uren aan het lezen geweest over auto's ombouwen tot EV. Als Volvo het niet doet, doe ik het zelf wel. Oude S60 met motorproblemen, (2x) Warp 13 motor er in en knallen.
Wel veel werk, eerst maar eens proberen een motorfiets om te bouwen.
De techniek is er al lang om morgen nog te stoppen met fossiele brandstoffen. Erg jammer dat we het niet gebruiken.
Goed dat Volvo nu ook met EV's begint voor massaproductie.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4326
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Dat gevoel heb ik nou ook. Doe mij binnen een jaar of twee drie maar een V90 T8.Paul schreef:Mooi heel goed nieuws, nog 4 jaar wachten maar dan ga ik in elk geval niet wachten op een Tesla! Mooi kan ik gewoon bij Volvo blijven!
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Klopt, je hebt nu ook nog oude bromsnorren die keuvelen en kwijlen bij stoommachines....lint schreef: Dat zal vast wel een keer gebeuren maar de echte petrol-heads zullen altijd blijven bestaan al is het maar als herinnering aan de goede oude tijden.

Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30328
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Daar is op zich niets mis mee, kan een hele leuke hobby zijn net zoals later nog een echte auto op benzine bezitten.Quota schreef:Klopt, je hebt nu ook nog oude bromsnorren die keuvelen en kwijlen bij stoommachines....lint schreef: Dat zal vast wel een keer gebeuren maar de echte petrol-heads zullen altijd blijven bestaan al is het maar als herinnering aan de goede oude tijden.![]()
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27686
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zolang de actieradius beperkt blijft die ik er ook de nodige nadelen van.
Rijd meerdere keren per week een aantal honderd kilometer op een dag zonder dat ik bij zou kunnen laden.
En ja ik juich het ook echt toe, ben erg benieuwd naar zeg over 10 jaar op welk niveau we dan zijn in de autowereld
Rijd meerdere keren per week een aantal honderd kilometer op een dag zonder dat ik bij zou kunnen laden.
En ja ik juich het ook echt toe, ben erg benieuwd naar zeg over 10 jaar op welk niveau we dan zijn in de autowereld
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9370
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Over 4 jaar moeten de accu's het toch gewoon laten we zeggen 800 km vol houden.
Tesla haalt nu 600 km?
Tesla haalt nu 600 km?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41407
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Het gaat niet om de afstand maar de tijd die je nodig hebt om de accu's weer te vullen.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Nou Ben, ik wil liever 1000 km electrisch rijden en dan 5 uur moeten opladen dan 400 km en 15 minuten opladen............
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41407
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Nou ik niet hoor. Vroeger reed ik ook een tank leeg maar tegenwoordig stop ik toch elke 200 km wel even.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Het is wel aardig dat er meer elektrische auto's komen, helaas zijn er beduidend nadelen:
1. actie radius. In mijn tijd als serv eng reed ik door heel europa, met zo'n 800 - 1200 km per dag. Op jaarbasis reed ik 120.000 - 140000. Dat zie ik met een elek auto niet gebeuren, aangezien de max radius rond de 600 km is, dan direct een laadcyclus van tegen de 8-10 uur. Nu kan je het vergeten om met de elek auto met vakantie te gaan naar Spanje, Oostenrijk, Italië etc (met caravan? whahahaa) De infra structuur is er nog lang niet geschikt voor.
2. helaas bestaat er geen elek auto met een handbak. Dus nu in mijn vakgebied (rij-instructeur) kan ik in het huidige klimaat zo'n auto niet gebruiken. Als examenauto totaal ongeschikt, aangezien je dan geen handbak kan rijden als je examen doet in een automaat.
voor probleem 1: bouw elek auto's, waarvan je in een kwartier, max half uur het complete accu pakket kan wisselen (door of een compleet onderstel waar de accu's op gemonteerd zitten te ruilen, of via een schuifsysteem het complete accupakket eruit schuift/sleutelt) Dan ruil je gewoon je lege accu's in voor volle voor een x bedrag, en hoppa, je kan weer 700 km. Dan worden deze auto's meer gewild.
voor probleem 2: de overheid moet af van het verschil in afrijden met een automaat of handbak.
eigenlijk hetzelfde probleem waar ze nu tegen aan lopen met zelfrijdende auto's, de techniek is er allang, maar de infrastructuur is nog lang niet zover! Zoveel haken en ogen........het huidige wagenpark is ong 30% auto's ouder dan 15 jaar. Ik heb ergens gelezen dat over 15 jaar overal zelfrijdende auto's rondrijden. Dus rijbewijs wordt overbodig, en hoeft niet meer. Over 15 jaar rijden dus ook ongeveer 30% van de auto's rond die vandaag nieuw zijn, en die zijn NIET zelfrijdend, dus rijbewijs nodig! Tevens kan en moet een zelf rijdende auto ook kunnen communiceren met andere auto's (rechts gaat voor, een uitrit, bochtje achteruit rijden en een ander voertuig komt eraan) dus je zou dan direct "gewone" auto's moeten verbieden. Dat zie ik echt niet gebeuren.
1. actie radius. In mijn tijd als serv eng reed ik door heel europa, met zo'n 800 - 1200 km per dag. Op jaarbasis reed ik 120.000 - 140000. Dat zie ik met een elek auto niet gebeuren, aangezien de max radius rond de 600 km is, dan direct een laadcyclus van tegen de 8-10 uur. Nu kan je het vergeten om met de elek auto met vakantie te gaan naar Spanje, Oostenrijk, Italië etc (met caravan? whahahaa) De infra structuur is er nog lang niet geschikt voor.
2. helaas bestaat er geen elek auto met een handbak. Dus nu in mijn vakgebied (rij-instructeur) kan ik in het huidige klimaat zo'n auto niet gebruiken. Als examenauto totaal ongeschikt, aangezien je dan geen handbak kan rijden als je examen doet in een automaat.
voor probleem 1: bouw elek auto's, waarvan je in een kwartier, max half uur het complete accu pakket kan wisselen (door of een compleet onderstel waar de accu's op gemonteerd zitten te ruilen, of via een schuifsysteem het complete accupakket eruit schuift/sleutelt) Dan ruil je gewoon je lege accu's in voor volle voor een x bedrag, en hoppa, je kan weer 700 km. Dan worden deze auto's meer gewild.
voor probleem 2: de overheid moet af van het verschil in afrijden met een automaat of handbak.
eigenlijk hetzelfde probleem waar ze nu tegen aan lopen met zelfrijdende auto's, de techniek is er allang, maar de infrastructuur is nog lang niet zover! Zoveel haken en ogen........het huidige wagenpark is ong 30% auto's ouder dan 15 jaar. Ik heb ergens gelezen dat over 15 jaar overal zelfrijdende auto's rondrijden. Dus rijbewijs wordt overbodig, en hoeft niet meer. Over 15 jaar rijden dus ook ongeveer 30% van de auto's rond die vandaag nieuw zijn, en die zijn NIET zelfrijdend, dus rijbewijs nodig! Tevens kan en moet een zelf rijdende auto ook kunnen communiceren met andere auto's (rechts gaat voor, een uitrit, bochtje achteruit rijden en een ander voertuig komt eraan) dus je zou dan direct "gewone" auto's moeten verbieden. Dat zie ik echt niet gebeuren.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9370
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Maar Tesla is nu in gesprek met Renault (?) om hun superchargers te delen. Als dat netwerk verder wordt uitgebreid komen er vanzelf meer mensen die een EV willen.
En hoe vaak rij je nou die lange afstanden? Het zijn juist de korte stukjes waar deze auto's zo geschikt voor zijn. Ik rijd per dag ook max 50 km, soms 100.
En 90% van de automobilisten in NL doen niet meer dan 50 km.
En hoe vaak rij je nou die lange afstanden? Het zijn juist de korte stukjes waar deze auto's zo geschikt voor zijn. Ik rijd per dag ook max 50 km, soms 100.
En 90% van de automobilisten in NL doen niet meer dan 50 km.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27686
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Maar als je dan een keer lange afstanden moet rijden ben je wel de klos.
Op vakantie met de auto/caravan is er dan niet meer bij, of je moet er een huren wat ook in de nodige kosten gaat lopen.
Op vakantie met de auto/caravan is er dan niet meer bij, of je moet er een huren wat ook in de nodige kosten gaat lopen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21737
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Nou Jeroen, welk deel van Nederland rijdt niet zoveel kilometers? Ik zit doorgaans aan de 800 km per week. Niet echt erg in een zakelijke Vivaro want op zich zit en rijdt dat best goed. En de radio is een stukje beter dan de vorige die ik mocht rijden van de werkgever.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]