Mijn XC90 kan zometeen precies hetzelfde, en volgens mij zijn er al veel andere fabrikanten (BMW, Mercedes) die dit al hebben. Waarom nu dan ineens de ophef?Een woordvoerder van Veilig Verkeer Nederland wijst in De Telegraaf op de gevaren van de zelfsturende Tesla: "Zoiets moet je alleen toestaan wanneer het honderd procent veilig is. Dan kan je wel zeggen dat mensen hun handen op het stuur moeten houden, maar eigenaren zullen de verleiding toch niet kunnen weerstaan. Daarom vinden we het niet verantwoord."
De Autopilot-functie maakt het mogelijk om automatisch in een baan te blijven en de snelheid van voorgangers te volgen.
Deels zelfrijdende XC90 ook onverantwoord?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 04.04.2015 - 09:22
Zie http://www.nu.nl/tech/4152220/deels-zel ... woord.html
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 22.10.2015 - 13:51
Volgens mij doet lane assist het bij Volvo maar tot 50 km/h. Vooral bedoeld voor in de file dus. Tesla heeft deze limiet niet en zou mij bijvoorbeeld voor 90% naar huis/kantoor kunnen 'brengen'. Daarnaast kun je je richting aanwijzer activeren als je in wilt halen waarna Tesla gaat kijken of het kan en zo ja van baan wisselt om te gaan inhalen. Dat is nu nog voor VVN een net te grote stap denk ik.
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
De systemen werken idd heel anders. Het lijkt, dat moet nog wel echt blijken, dat Tesla wat al te graag de software wilde vrijgeven.
XC90 beperkt zich tot 50 km, blijft binnen de lijnen en het stuurt dient heel regelmatig aangeraakt te worden. Voldoende video's op YouTube die het systeem demonstreren.
XC90 beperkt zich tot 50 km, blijft binnen de lijnen en het stuurt dient heel regelmatig aangeraakt te worden. Voldoende video's op YouTube die het systeem demonstreren.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription