Op het forum las ik een aantal keer dat het dual massa vliegwiel trillingen kan veroorzaken. Met deze vraag ben ik dus naar de garage gegaan.
Garage 1: Gaf aan dat er met het vliegwiel en koppeling niets mis is. De bovenste motorsteun was wat uitgedroogd en deze heb ik laten vervangen. Hierna helaas totaal geen verschil qua trillingen.
Garage 2: Constateerde de trillingen maar had hier geen directe verklaring voor. Gaf aan om eventueel de verstuivers te testen en/of vervangen en hierna het vliegwiel te vervangen. Gezien de flinke kosten hiervan heb ik besloten om dit niet zomaar op de gok te gaan vervangen.
Ook heb ik de auto uitgelezen. Het enige wat hier tevoorschijn komt is foutcode ECM-0380 Glow plug relay Faulty signal.
Maar de gloeibougies zijn volgens mij alleen met starten nodig? Starten doet hij nog goed.

Bij aflevering van de auto heb ik de distributieriem laten vervangen. Bij beide garages heb ik gevraagd of hierin iets fout kan zitten, maar volgens beide zou de motor dan helemaal niet goed lopen. Het is wel opvallend dat ik tijdens de proefrit totaal nog geen trillingen had. Een aantal weken na aankoop is de trilling tevoorschijn gekomen en ik heb helaas nog niet echt van de auto kunnen genieten.
Heeft er iemand een idee in welke hoek ik het moet zoeken?