Goeiedag,
Ik wil graag mijn S40 T4 laten chiptunen. Nu zie ik op verschillende chiptuning site's staan dat er rond de 35/40pk en 100nm koppel bij komt. Is dit ook daadwerkelijk zo? Dan zou ik van 200pk naar 235/240pk gaan en van 300nm koppel naar 400nm koppel.
Hebben jullie ervaring met goeie, betrouwbare chiptuning site's?
Groetjes
S40 T4, vraqen over chiptuning
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
www.volvotune.nl , daar gaat eigenlijk iedereen @forum heen. Met korting!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 08.10.2015 - 19:51
Bedankt T5power, ik heb nu contact met Volvotune, maar het hangt even af van het totaal kost plaatje. Ik woon zelf namelijk in Leeuwarden en dan worden de benzine kosten ook vrij hoog.
Ik kwam op internet ook www.mobilechiptuning.nl tegen. Hebben jullie hier ervaring mee? Wel of niet doen?
Ik kwam op internet ook www.mobilechiptuning.nl tegen. Hebben jullie hier ervaring mee? Wel of niet doen?
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Ik zou persoonlijk liever een tank benzine opstoken dan een tank benzine uitsparen en later wellicht problemen ondervinden met de tuning, met hogere kosten ten gevolg.
Kun je direct nadien vanaf Elst even een goede rit maken om je auto weer te leren kennen.
Volvotune is gespecialiseerd op Volvo's iets wat niet met zekerheid te zeggen valt van andere tuners.
Kun je direct nadien vanaf Elst even een goede rit maken om je auto weer te leren kennen.
Volvotune is gespecialiseerd op Volvo's iets wat niet met zekerheid te zeggen valt van andere tuners.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08.11.2015 - 19:58
Wat noem je vrij hoog? Er is vast wel een tuner te vinden die je auto voor 200 euro kan tunen. Maar is dat de beste keus of krijg je dan een "map" die in alle T4 tjes gaat?
Ik had eerder een benzine auto zonder turbo. Die heb ik laten chippen op maat. Op een rollenbank. Was absoluut niet de goedkoopste maar zo weet je wel zeker dat de software voor jouw auto geschreven is en je de beste overall performance geeft. De pieken zijn leuk, maar wat heb je aan 235 pk als dat vermogen er maar 100 toeren lang is en daarna afzwakt naar 200 pk? In mij geval was kreeg ik er een fijn rijdende auto voor terug met veel vermogen over een breed toerental.
Edit:
En wat hierboven wordt gezegd.
Ik had eerder een benzine auto zonder turbo. Die heb ik laten chippen op maat. Op een rollenbank. Was absoluut niet de goedkoopste maar zo weet je wel zeker dat de software voor jouw auto geschreven is en je de beste overall performance geeft. De pieken zijn leuk, maar wat heb je aan 235 pk als dat vermogen er maar 100 toeren lang is en daarna afzwakt naar 200 pk? In mij geval was kreeg ik er een fijn rijdende auto voor terug met veel vermogen over een breed toerental.
Edit:
En wat hierboven wordt gezegd.
Laatst gewijzigd door EvdP op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.