levensduur D5 met roetfilter
Geplaatst: 31.10.2015 - 18:47
Er is volgens mij al veel over geschreven, over de levensduur van de D5 met een roetfilter.
ik overweeg een andere S80, de huidige heeft 290.000 gereden en is in prima staat, zou nog lang meekunnen. Maar een mens wil wel eens wat anders en wat nieuwers. Ik heb zelf inmiddels 200k met de huidige S80 gereden.
Ik twijfel aan eentje met 185 pk uit 2007/2008 met zo'n 170.000 km of een veel nieuwere D3, 2.0 5-cilinder uit ca. 2012.
Als ik voldoende vertrouwen zou hebben dat de 'oude' versie met zo'n 170.000 km er nog een 130.000 bij zou kunnen rijden zonder problemen dan zou die mijn voorkeur hebben. Maar ik ben bang dat die motor bij zo'n 230.000 km problemen krijgt met turbo en andere zaken door dat verdraaide roetfilter. Het filter verwijderen of doorboren zie ik niet zitten overigens, daar begin ik niet aan. Ik hoor te vaak gedonder als gevolg van dat 'klere - filter'.
Wat is jullie ervaring met de 185 pk D5 uit 2007/2008.
Minder goed natuurlijk dan mijn 'oude' D5 zonder roetfilter..... maar wanneer beginnen de problemen doorgaans en kan ik het nog voorkomen of kan je op voorhand iets controleren ?
doorrijden blijft ook altijd nog een optie natuurlijk, maar ooit is er een einde aan een auto
ik overweeg een andere S80, de huidige heeft 290.000 gereden en is in prima staat, zou nog lang meekunnen. Maar een mens wil wel eens wat anders en wat nieuwers. Ik heb zelf inmiddels 200k met de huidige S80 gereden.
Ik twijfel aan eentje met 185 pk uit 2007/2008 met zo'n 170.000 km of een veel nieuwere D3, 2.0 5-cilinder uit ca. 2012.
Als ik voldoende vertrouwen zou hebben dat de 'oude' versie met zo'n 170.000 km er nog een 130.000 bij zou kunnen rijden zonder problemen dan zou die mijn voorkeur hebben. Maar ik ben bang dat die motor bij zo'n 230.000 km problemen krijgt met turbo en andere zaken door dat verdraaide roetfilter. Het filter verwijderen of doorboren zie ik niet zitten overigens, daar begin ik niet aan. Ik hoor te vaak gedonder als gevolg van dat 'klere - filter'.
Wat is jullie ervaring met de 185 pk D5 uit 2007/2008.
Minder goed natuurlijk dan mijn 'oude' D5 zonder roetfilter..... maar wanneer beginnen de problemen doorgaans en kan ik het nog voorkomen of kan je op voorhand iets controleren ?
doorrijden blijft ook altijd nog een optie natuurlijk, maar ooit is er een einde aan een auto