Beste Allemaal,
ik ben nieuw op het forum en met Volvo ansich.
Vorig jaar Augustus een V50 2.5i uit 2007 opgedaan met een kmstand 150.000
Na de afleverbeurt nog een standaard onderhoudsbeurt in juli 2015 gehad waarbij distributieriem & waterpomp zijn vervangen, verder geen bijzonderheden en erg tevreden.
Deze zomer in Zuid-Frankrijk, na een lange rit van zo'n 800km met de vouwwagen erachter, startte de auto na een korte break van 30 minuten niet meer lekker. Hij slaat sindsdien niet meer gelijk aan, maar heeft 2-3 seconden nodig een enkele keer zelfs langer. Bij terugkomst in Nederland laten kijken, inmiddels is het gasklephuis vervangen en opnieuw ingeregeld. Een dure reparatie van zo'n 600 euro en mijn probleem is nog niet verholpen. Opgetreden bij ca 179000, inmiddels zit ik op ca 183000.
Belangrijkste is dat de auto inmiddels een aantal keer is terug geweest, inmiddels de bougies schoongemaakt, bobine bekeken en gereinigd ook wordt elke keer het gasklephuis opnieuw ingeregeld.
Resultaat is tot nu toe altijd hetzelfde:
- Bij het ophalen bij de garage start hij direct, na een aantal dagen heb ik weer het zelfde probleem.
- De slechte start gaat ook altijd gepaard met licht inhouden bij het wegrijden in de 1e of 2e versnelling. Dit zou normaal zijn volgens de garage, maar ik kan me niet herinneren dat dit bij aankoop zo was, dit is overigens alleen bij een koude start.
- Met een warme motor start hij aanzienlijk sneller (soms zelfs normaal)
Volgende week gaat hij weer terug naar de garage voor poging 4, iemand suggesties voor een andere zoekrichting of ervaringen met dit probleem. Ik maak me met name zorgen of er straks geen blijvende schade aan de onderdelen optreedt.
V50 2.4i Lastige Start / Inhouden Koude Motor
-
- 7th Gear member
Hij heeft 2 a 3 seconden nodig om aan te slaan?
Hoeveel sneller wil je het nog hebben?
Zonde van al het geld, maar dat had je zelf al in de gaten denk ik met het monteren van een
overbodig nieuw gasklephuis..
Is er wellicht iets mis gegaan bij het monteren van een nieuwe distributieriem, tandje verkeerd komt namelijk wel is voor.
Hoeveel sneller wil je het nog hebben?
Zonde van al het geld, maar dat had je zelf al in de gaten denk ik met het monteren van een
overbodig nieuw gasklephuis..
Is er wellicht iets mis gegaan bij het monteren van een nieuwe distributieriem, tandje verkeerd komt namelijk wel is voor.
-
- 1st Gear member
De mijne start op genoemde manier met lauwe motor, zie ook: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Het inhouden heb ik dan weer geen last van overigens.
Heb tot op heden nog niet kunnen achterhalen wat het is, dus als jij verder komt ermee dan hoor ik het graag
Het inhouden heb ik dan weer geen last van overigens.
Heb tot op heden nog niet kunnen achterhalen wat het is, dus als jij verder komt ermee dan hoor ik het graag

-
- Starter
Ik heb het topic van de lauwe motor gelezen, komt gedeeltelijk overeen.
Wat voor mij het belangrijkste is, is dat de auto zich gedraagt als voorheen.
Dit betekent direct aanslaan en niet inhouden na een koude start.
Bijgevoegd een geluidsfragment van het starten, ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die dit in orde vindt klinken.
Wat voor mij het belangrijkste is, is dat de auto zich gedraagt als voorheen.
Dit betekent direct aanslaan en niet inhouden na een koude start.
Bijgevoegd een geluidsfragment van het starten, ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die dit in orde vindt klinken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Yamy_Daffy
- 2nd Gear member
V50 2.4i uit 2004 zowel koud,lauw en warm start van 1 sec en de motor loopt.
2 a 3 seconden lijkt mij lang.
2 a 3 seconden lijkt mij lang.