Laatst ben ik met mijn XC90 zwaar off-road geweest en stond versteld van de mogelijkheden. Nu wil ik graag weten. Wie is reeds eerder off road geweest?
Foto's, of een link daar naar toe plaats ik binnenkort!
XC Off road
- Douwe
- 3rd Gear member
- Contacteer:
- Douwe
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Dan zul je mijn auto ook wel treffen. Ik ben ook van de partij.
alvast een voorproefje!

alvast een voorproefje!

-
- 4th Gear member
Als je meent dat je zo met je mooie auto om moet gaan, kun je em beter aan mij geven!Douwe schreef:Dan zul je mijn auto ook wel treffen. Ik ben ook van de partij.
alvast een voorproefje!

Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
- Douwe
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Beste Roever.
Op dat moment was de auto zo goed als splinternieuw. Even een wasbeurt en hij was nog steeds splinternieuw. Als je weet hoe je er mee om moet gaan en je zorgt voor goede begeleiding (regel 1 van terreinrijden: Ga nooit alleen het terrein in!) kan er weinig gebeuren.
En een dergelijke auto heeft niet voor niets 4wd.
Op dat moment was de auto zo goed als splinternieuw. Even een wasbeurt en hij was nog steeds splinternieuw. Als je weet hoe je er mee om moet gaan en je zorgt voor goede begeleiding (regel 1 van terreinrijden: Ga nooit alleen het terrein in!) kan er weinig gebeuren.
En een dergelijke auto heeft niet voor niets 4wd.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
belooft veel dat voorproefje... moremore 

Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Douwe
- 3rd Gear member
- Contacteer:
OK, een paar meer:
een meter na de vorige foto, nu linksachter los...

hetzelfde bultje, nu van de andere kant omhoog...

bergje op...

iets steiler bergje op...

aan het eind van de dag, nadat de banden + velgen waren geschoond in een vijver...

een meter na de vorige foto, nu linksachter los...

hetzelfde bultje, nu van de andere kant omhoog...

bergje op...

iets steiler bergje op...

aan het eind van de dag, nadat de banden + velgen waren geschoond in een vijver...

- Reitse
- 5th Gear member
- Contacteer:
Die gelukkige blik in de ogen: priceless 

If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- Douwe
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Afgelopen weekeinde dit weer gedaan. Het was fantastisch. SBV zal dat kunnen bevestigen. Mochten er mensen zijn die interesse hebben dit ook eens met een XC te doen, graag ff bij mij melden!!
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
Da's het betere werk, maar de XC is toch eingenlijk gewoon een stadsauto met 4w aandrijving, in vergelijking met een Defender van Land Rover. Begrijp me niet verkeerd de foto's bewijzen het tegendeel maar de XC lijkt mij gewoon een leuke speel voor een groot Volvo-hart. :oops:
- Douwe
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Mee eens, maar je staat versteld wat een XC kan, zowel de XC70 als XC90 staan hun mannetje, ook tov de gevestigde 4WD-orde!
- Douwe
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Sander,
Geef me jouw adres via mail en ik stuur ze je toe op cd.
Douwe
Geef me jouw adres via mail en ik stuur ze je toe op cd.
Douwe
-
- 3rd Gear member
Ziet er zkr goed uit die foto's!
En wat is dan de gevestigde 4wd-orde? BMW X5 Kia Sorento? Ben wel benieuwd waar je de XC90 nou mee kan vergelijken op gebied van offroad prestaties.Mee eens, maar je staat versteld wat een XC kan, zowel de XC70 als XC90 staan hun mannetje, ook tov de gevestigde 4WD-orde!
- Douwe
- 3rd Gear member
- Contacteer:
In principe is het zo dat de hele bouw van een terreinauto en een SUV kompleet anders is. Ik heb ditzeklfde ook gedaan met een nieuwe Pajero en die kan met lage gearing en sperdifferentieel uiteindelijk veel meer.
De XC90 heeft zijn mannetje gestaan tegen de Opel Frontera, Hyundai Galloper, Hyundai Santa Fe en met name de eerste twee zijn toch echte terreinwagens.
De begeleiding stond versteld van de mogelijkheden van de XC90. Ze hadden niet verwacht dat een XC90 tot dergelijke prestaties in staat was.
Later nog een evenement gehad met alleen maar XC70 en XC90. Daar blijkt dat de XC70 wat lager staat dan de XC90, maar uiteindelijk kunnen ze in principe net zoveel. Echt fun!
De XC90 heeft zijn mannetje gestaan tegen de Opel Frontera, Hyundai Galloper, Hyundai Santa Fe en met name de eerste twee zijn toch echte terreinwagens.
De begeleiding stond versteld van de mogelijkheden van de XC90. Ze hadden niet verwacht dat een XC90 tot dergelijke prestaties in staat was.
Later nog een evenement gehad met alleen maar XC70 en XC90. Daar blijkt dat de XC70 wat lager staat dan de XC90, maar uiteindelijk kunnen ze in principe net zoveel. Echt fun!
- Hilbert
- 2nd Gear member
Deze winter te druk, verhuizen, vakantie etc. Maar van het voorjaar wil ik ook wel eens met de XC offroad.... Ik blijf natuurlijk het forum volgen...
(heb overigens niet erg hoge verwachtingen van de XC70) maar we gaan het een keer beleven !
(heb overigens niet erg hoge verwachtingen van de XC70) maar we gaan het een keer beleven !
XC90 summum 2007 (my2008)
- EvolvE
- 5th Gear member
ik ben wel benieuwd. zouden er misschien nog wat foto's gepost kunnen worden?