De indicatie voor de gasvoorraad werkt niet goed. Het volgende is aan de hand:
In mijn V70 zit een Vialle LPi gasinstallatie. Toen ik hem vorige week kocht stond de indicatie voor de gasvoorraad in de tank op het onderste groene Ledje. Ik heb hem volgegooid, er ging 25 liter in en de Ledjes waren allemaal weer groen. Vandaag begon de wagen te stoten en sloeg af terwijl het onderste Ledje nog brandde (het rode Ledje brande nog niet). Overgeschakeld op benzine, de tank weer vol gas gegooid, er ging nu 40 liter in. Maar nu brandt er nog steeds maar 1 groen Ledje (heb nog eens overgeschakeld op benzine, contact afgezet, maar nog steeds maar 1 ledje)
Wie weet waar dit aan kan liggen? Bij een vorige benzine auto had ik ook zoiets, zat de vlotter in de tank vast.
Verkeerde aanduiding voorraad LPG
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik heb verschillende auto's op LPG gehad en er was niet één systeem dat de inhoud van de tank juist aangaf. Ik hield gewoon de km's op de dagteller bij en wist dat ik zo ongeveer elke 350 km moest gaan tanken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Miro1904
- 2nd Gear member
Klopt wat je schrijft, een vorige LPG auto van mij had alleen een meter op de tank, dus schreef ik de kilometers ook op. Maar ik vind nog steeds vreemd dat er nu maar 1 groen Ledje brandt, terwijl de tank wel vol is
-
- 6th Gear member
het is idd geen waterdicht systeem.
bij LPi zit er ook geen vlotterje meer in.
hier word via een arm in de tank een magnetisch veld doorgegeven aan de tankinhoudsmeter.
in die tankinhoudsmeter zit een sensortje dat afhankelijk van het magnetisch veld een spanningsignaal afgeeft.
afhankelijk van deze spanning gaan er dus ledjes branden.
wellicht een spanning of massa draadje dat dit veroorzaakt.
bij LPi zit er ook geen vlotterje meer in.
hier word via een arm in de tank een magnetisch veld doorgegeven aan de tankinhoudsmeter.
in die tankinhoudsmeter zit een sensortje dat afhankelijk van het magnetisch veld een spanningsignaal afgeeft.
afhankelijk van deze spanning gaan er dus ledjes branden.
wellicht een spanning of massa draadje dat dit veroorzaakt.
- FrankM
- 4th Gear member
mod edit: Van de Volvo gevallen: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=6942
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
- marissen
- 3rd Gear member
Toch wel.... De V40 Bi-Fuel :mrgreen: :mrgreen: Ik rij ongeveer 350 km op een tank en de meter geeft dat keurig, en zonder problemen aan (van vol tot leeg). Het is wel de meter die af fabriek in de klokkenwinkel vanaf modeljaar 2003 zit.Ik heb verschillende auto's op LPG gehad en er was niet één systeem dat de inhoud van de tank juist aangaf. Ik hield gewoon de km's op de dagteller bij en wist dat ik zo ongeveer elke 350 km moest gaan tanken.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Bij een bi-fuel kan ik me voorstellen dat het wel klopt. Die is er speciaal voor gebouwd.
Alle andere LPG-ers zijn toch maar 'ombouwsetjes'
Alle andere LPG-ers zijn toch maar 'ombouwsetjes'

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Inderdaad vlotter! Bi-fuel betrouwbaarder?Ludo schreef:nee hoor, zo erg is het niet.![]()
waarschijnlijk is de Bi-Fuel uitgerust met een vlotter.
dat was/is idd een betrouwbaarder systeem.
70 liter tank en ik krijg er maximaal 43 á 44 liter in, terwijl de meter leeg aangeeft.
Zou eigenlijk 56 liter moeten zijn.
Dus of de vlotter 80 % niet goed of vlotter voor tankmeter niet goed.
Ik gok op de 80 % vulbeveiliging.
Ik ben er alleen nog niet achter welke type 80% Volvo gemonteerd heeft.
Wie?
- marissen
- 3rd Gear member
Geen ID, maar ik weet wel dat mijn eigen 80% beveiliging bij sommige pompen goed werkt (maximaal 35 liter), en bij sommige pompen niet (maximale vulling bijna 50 liter).
Ik heb dus het ID dat het ook afhangt van de pompdruk die de betreffende pomp levert.
Ik heb dus het ID dat het ook afhangt van de pompdruk die de betreffende pomp levert.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Mijnes deed het ook niet goed, tot ik hem een paar keer helemaal leeg gereden had en toen weer helemaal gevuld had.
Hij gaf bij mij 0 liter aan als er nog 20 in zat en dus 25 als er zeg 44 liter in zat.. ik dus maar tanken en tanken elke 250km, terwijl toen ik hem leeg moest rijden voor inspectie van de vlotter in de tank hij maar niet leeg wilde en zo dus nog 200km op '0' heeft gestaan
Daarna ging ie zwaar flippen een paar tankbeurten lang en nu werkt ie "prima"
Ik heb helaas geen ledjes, dat vond ik wel handig in mijn vorige auto - kon ik zowel benzine als LPG in de gaten houden.. stond laatst bijna zonder benzine
Hij gaf bij mij 0 liter aan als er nog 20 in zat en dus 25 als er zeg 44 liter in zat.. ik dus maar tanken en tanken elke 250km, terwijl toen ik hem leeg moest rijden voor inspectie van de vlotter in de tank hij maar niet leeg wilde en zo dus nog 200km op '0' heeft gestaan

Ik heb helaas geen ledjes, dat vond ik wel handig in mijn vorige auto - kon ik zowel benzine als LPG in de gaten houden.. stond laatst bijna zonder benzine

Kan je het vlotter dan controleren bij een LPI?Nigel schreef:Mijnes deed het ook niet goed, tot ik hem een paar keer helemaal leeg gereden had en toen weer helemaal gevuld had.
Hij gaf bij mij 0 liter aan als er nog 20 in zat en dus 25 als er zeg 44 liter in zat.. ik dus maar tanken en tanken elke 250km, terwijl toen ik hem leeg moest rijden voor inspectie van de vlotter in de tank hij maar niet leeg wilde en zo dus nog 200km op '0' heeft gestaan![]()
Volgens mij niet!.
Als de pomp kapot gaat in die gastanken, moet je ook de gehele tank vervangen.
-
- 6th Gear member
als je het vlotterje wil controleren (van positie veranderen) bij een LPi installatie moet de pomp er eerst uit.
en voor een kapotte pomp hoef je niet de hele tank vervangen.
dat is enkel bij de eerste types geweest, die hadden ook een andere pomp.
Ok, weer wat geleerd!Ludo schreef:als je het vlotterje wil controleren (van positie veranderen) bij een LPi installatie moet de pomp er eerst uit.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Die gasman keek zo naar m'n tankie en zei zo 'rij maar leeg, dan schroef ik hem er even uit.. 'AlexV70 schreef:Ok, weer wat geleerd!Ludo schreef:als je het vlotterje wil controleren (van positie veranderen) bij een LPi installatie moet de pomp er eerst uit.

Zal dus wel goede type zijn geweest