Verzekeren via volvopluginpolis.nl ?
- SRI
- 3rd Gear member
Heb er naar gekeken, Volvo zelf was volgens mij scherper (calculeren ook in dat je veiligheidsopties besteld hebt geloof ik). Bijtellingsbeschermer kon ik niet los afsluiten, had ik anders wellicht wel gedaan.M@rvin schreef: Heeft iemand hier al een verzekering afgesloten met bijtellingbeschermer... ervaringen?
- Summum
- 6th Gear member
Bij total loss door eigen schuld wel te verstaan. Indien een ander aansprakelijk is valt volgens de eerste rechterlijke uitspraken ook de schade door bijtellingsnadeel te verhalen op de WA-verzekeraar van de wederpartij.
Daarnaast is diefstal van het voertuig ook een scenario waarbij je met het bijtellingsnadeel te maken krijgt.
Daarnaast is diefstal van het voertuig ook een scenario waarbij je met het bijtellingsnadeel te maken krijgt.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
- Conradi
- 3rd Gear member
Het risico is ergens rond de 8,5K per/jaar, het verschil tussen 7% en 25% bijtelling tegen 52% IB. Premie zit rond de € 15,- per maand. Premie is privé want de bijtelling is in de IB-sfeer.
Ik had ook bedacht dat diefstal het grootste risico was....
Ik had ook bedacht dat diefstal het grootste risico was....
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
- thavipah
- 3rd Gear member
Ik ben er nog niet over uit. In mijn geval was de bijtellingsbeschermer iets van 200 euro per jaar in privé. Prijstechnisch best een redelijk aanbod. Anderzijds kan je je overal voor verzekeren. Ik heb iets van 20 schadevrije jaren en vond de premie bij de plugin polis best pittig.
- jandegroot
- Forumsponsor
Bij diefstal keert de Bijtellingsbeschermer ook uit. Ander voordeel is dekking tot 5 jaar nieuwwaarde, waar de meesten maximaal 3 jaar nieuwwaarde kennen.
Premie is concurrerend te noemen.
Premie is concurrerend te noemen.
-
- 1st Gear member
Naar mijn menig is het geen leuke auto voor joy-riding en als get-away-car is het ook niet praktisch.
Dan is er nog de diefstal op bestelling. In dat geval wordt het lastiger om de auto verborgen te houden met alle software die er in zit; onder andere door de VoC en andere on-line (fabrieks)registraties. Alleen dealers kunnen iets met de software doen, en het lijkt mij waarschijnlijk dat op zo'n moment van dealeronderhoud de auto ook weer wordt aangemeld bij volvo, zelfs al zou de VoC gestoord worden. Het zijn een paar aannames die ik maak, maar ik ben van mening dat diefstal lastig is en er makkelijkere autos zijn om aan te verdienen als dief.
Is je bijtellingsverzekering zinvol of niet? Ik weet het niet. De premie is niet veel. Maar dat is het mooie bij verzekeren er worden zo veel "niet dure" opties aangeboden.
misschien OT: als je je zakelijk verzekert is dat zonder BTW en kom je bij sommige verzekeraars onder hun bovengrens (70k-80k). Daardoor is klasse 3 alarm genoeg en heb je lagere premies. Een beetje shoppen (bellen) kan dan geld opleveren, wie weet dat je op die manier ruimschoots de extra premie voor de bijtelling kunt hebben.

Is je bijtellingsverzekering zinvol of niet? Ik weet het niet. De premie is niet veel. Maar dat is het mooie bij verzekeren er worden zo veel "niet dure" opties aangeboden.
misschien OT: als je je zakelijk verzekert is dat zonder BTW en kom je bij sommige verzekeraars onder hun bovengrens (70k-80k). Daardoor is klasse 3 alarm genoeg en heb je lagere premies. Een beetje shoppen (bellen) kan dan geld opleveren, wie weet dat je op die manier ruimschoots de extra premie voor de bijtelling kunt hebben.
- Summum
- 6th Gear member
Bij mij is het probleem dat het drie nieuwe leasewagens betreft, voor twee medewerkers (14% bijtelling) en mijzelf (7% bijtelling). De auto's worden uiteraard casco verzekerd via de leasemaatschappij, maar die wagenparkpolis biedt geen mogelijkheid om bijtellingsrisico voor de berijders mee te verzekeren.
Als werkgever heb ik geen belang bij het verzekeren van dit risico, omdat het een privérisico van de werknemers betreft. Nou ben ik zelf aan de andere kant ook weer een van die werknemers, dus heb ik er privé ook belang bij. Het zou dus mooi zijn als dit bijtellingsrisico los verzekerd kon worden, hetzij per berijder privé, hetzij als collectieve polis door de werkgever.
Dat laatste zou bijvoorbeeld kunnen als een uitbreiding op een WEGAS-polis, maar ik heb nog geen verzekeraar gehoord die dat aanbiedt.
Het is natuurlijk ook geen groeimarkt voor een verzekeraar, omdat dit risico over een paar jaar niet meer bestaat.
Als werkgever heb ik geen belang bij het verzekeren van dit risico, omdat het een privérisico van de werknemers betreft. Nou ben ik zelf aan de andere kant ook weer een van die werknemers, dus heb ik er privé ook belang bij. Het zou dus mooi zijn als dit bijtellingsrisico los verzekerd kon worden, hetzij per berijder privé, hetzij als collectieve polis door de werkgever.
Dat laatste zou bijvoorbeeld kunnen als een uitbreiding op een WEGAS-polis, maar ik heb nog geen verzekeraar gehoord die dat aanbiedt.
Het is natuurlijk ook geen groeimarkt voor een verzekeraar, omdat dit risico over een paar jaar niet meer bestaat.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2020) Audi E-tron
- jandegroot
- Forumsponsor
Op basis van boekwaarde is ook mogelijk inderdaad. Premie is dan uiteraard lager dan bij 5 jaar nieuwwaarde-dekking.
Bij veel lease-maatschappijen kun je exclusief verzekering leasen. Bijtellingsbeschermer kan alleen samen met de
autoverzekering.
Bij veel lease-maatschappijen kun je exclusief verzekering leasen. Bijtellingsbeschermer kan alleen samen met de
autoverzekering.
-
- 2nd Gear member
Ik ga ook mijn XC90 T8 verzekeren via de Volvopluginpolis.
De premie die zij aanboden vond ik zeer scherp in vergelijking met mijn huidige verzekeraar, maar de bijtelliingsbeschermer is sowieso een zeer groot pluspunt vind ik.
Gaat bijna 200 euro per jaar kosten voor 2016. Wel belangrijk, zie dat namelijk hier nog niet genoemd dat dit de premie is voor de afdekking van het verschil van dit jaar tov volgend jaar (7% tov 15%). Voor 2017 en volgende jaren zal de premie dus hoger worden, mits het wetsvoorstel definitief aangenomen gaat worden (dat alles naar de 22% zal gaan voor de niet volledig elektrische autos).
Als dit wetsvoorstel dus aangenomen wordt zal de premie zeker een stukje hoger gaan worden om het verschil 7% tov 22% af te gaan dekken.
Maar gezien het gevolg dat zeer groot kan zijn vind ik de premie van de bijtellingsbeschermer zeker geen probleem op dit moment.
Ik ga nu ca. Euro 325,- netto bijtelling betalen per maand, maar dat zou in het slechste geval dus ruim 3x zoveel kunnen gaan worden (bij diefstal/total loss).
Nadeel alleen is dat nu nog niet bekend is wat de premie voor 2017 en verder gaat worden. Maar je kunt er natuurlijk jaarlijks vanaf als je de premie te hoog vind.
De premie die zij aanboden vond ik zeer scherp in vergelijking met mijn huidige verzekeraar, maar de bijtelliingsbeschermer is sowieso een zeer groot pluspunt vind ik.
Gaat bijna 200 euro per jaar kosten voor 2016. Wel belangrijk, zie dat namelijk hier nog niet genoemd dat dit de premie is voor de afdekking van het verschil van dit jaar tov volgend jaar (7% tov 15%). Voor 2017 en volgende jaren zal de premie dus hoger worden, mits het wetsvoorstel definitief aangenomen gaat worden (dat alles naar de 22% zal gaan voor de niet volledig elektrische autos).
Als dit wetsvoorstel dus aangenomen wordt zal de premie zeker een stukje hoger gaan worden om het verschil 7% tov 22% af te gaan dekken.
Maar gezien het gevolg dat zeer groot kan zijn vind ik de premie van de bijtellingsbeschermer zeker geen probleem op dit moment.
Ik ga nu ca. Euro 325,- netto bijtelling betalen per maand, maar dat zou in het slechste geval dus ruim 3x zoveel kunnen gaan worden (bij diefstal/total loss).
Nadeel alleen is dat nu nog niet bekend is wat de premie voor 2017 en verder gaat worden. Maar je kunt er natuurlijk jaarlijks vanaf als je de premie te hoog vind.
- jandegroot
- Forumsponsor
Bij de ontwikkeling van het product is serieus gekeken naar de optie om de beschermer als los product aan te bieden. Verzekeraar wil daar echter niet in mee.
Als wet definitief wordt zal er optie aangeboden worden de polis aan te passen, maar je kunt ook kiezen de polis te laten op het huidige niveau. Zo is het
in ieder geval gegaan bij de polis voor de Outlander die van 0 in 2013 naar 15 in 2016 gaan.
Als wet definitief wordt zal er optie aangeboden worden de polis aan te passen, maar je kunt ook kiezen de polis te laten op het huidige niveau. Zo is het
in ieder geval gegaan bij de polis voor de Outlander die van 0 in 2013 naar 15 in 2016 gaan.
- jandegroot
- Forumsponsor
De b/m-beschermer kun je inderdaad niet afsluiten bij dit product. Veel partijen zijn hier inmiddels mee gestopt.
Overigens bij 13 schadevrije jaren of meer heb je bij de eerste schade ook geen verlies van korting.
Vrije keuze hersteller.
Voordeel bij Schadegarant-herstellers (geen eigen risico ipv € 140,-). Bij ruitvervanging € 70,- eigen risico ipv € 140,-.
Polis wordt behandeld door De Waerdse Assuradeuren. De risico-drager (verzekeraar) is Generali.
Afhankelijk van de postcode wordt de polis bij een adviseur geplaatst.
Overigens bij 13 schadevrije jaren of meer heb je bij de eerste schade ook geen verlies van korting.
Vrije keuze hersteller.
Voordeel bij Schadegarant-herstellers (geen eigen risico ipv € 140,-). Bij ruitvervanging € 70,- eigen risico ipv € 140,-.
Polis wordt behandeld door De Waerdse Assuradeuren. De risico-drager (verzekeraar) is Generali.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Veel zijn er idd mee gestopt maar FBTO (en ik meen ook Balloise al is die beperkt) hebben hem nog steeds. Moet wel bezien of het nu nog echt uitmaakt aangezien de berekening zuivere schade vrije jaren nu genormaliseerd is.jandegroot schreef: De b/m-beschermer kun je inderdaad niet afsluiten bij dit product. Veel partijen zijn hier inmiddels mee gestopt.
Vrije keuze hersteller.
Mag ik het zo lezen dat je wel vrije keuze schade hersteller hebt maar dat je dan 140 euro meer eigen risico hebt ?
- thavipah
- 3rd Gear member
Dit is vooral bij ruitschade belangrijk. Ik heb er een voorkeur voor om mijn ruit te laten vervangen bij de Dealer. Ooit eens gezeik gehad met een auto die op de rand van de voorruit begon te roesten en de importeur en carglas naar elkaar gingen wijzen als degene die het moesten oplossen.