motor slaat af bij extreem warm weer (35-45 graden Celsius)

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
JohanvZ
1st Gear member

Hallo, S40 van 99 loopt normaal goed alleen wanneer ik op vakantie ga met vouwwagen begint de motor bij extreem warm weer dus 35 - 45 graden Celsius te stotteren, vermogen valt weg en slaat af. Na ongeveer 1 uur afkoelen loopt de motor weer normaal totdat we ongeveer weer 1/2 uur of een uur verder zijn. Ik heb dit afgelopen jaar meegemaakt en een paar jaar ervoor in Duitsland. Codes uitgelezen maar niks kunnen vinden. De temperatuurmeter op het dashbord staat gewoon in het midden. Iemand een suggestie wat het euvel zou kunnen zijn?
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Contacteer:

Vapour lock is een mogelijke oorzaak. Er ontstaan luchtbellen, of eigenlijk gasbellen in de benzineleiding. Controleer of de benzineleiding 'vrij' ligt. Niet op het motorblok of op een andere warme plek. Maar er zijn ook nog andere mogelijkheden; wat oudere sensoren kunnen last krijgen van warmte. Krukas- en nokkenassensor bijvoorbeeld. Dit is niet altijd terug te vinden bij uitlezen.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
JohanvZ
1st Gear member

Hoi Maurits, aan vapour lock heb ik ook gedacht, maar kan dit ook ontstaan bij injectie motoren?
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Contacteer:

Mm.. Goeje vraag. Ik denk het wel. Maar bedenk dat er ook andere mogelijke oorzaken kunnen zijn. Ik heb zoiets wel eens gehad met een krukassensor die ermee stopte zodra de motor op temperatuur kwam...
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”