Iemand die ervaring heeft met het verlengen van de garantie op een Volvo binnen de eerste 2 jaar? Volvo Nederland biedt hier (vreemd genoeg) geen mogelijkheid voor.
Op de Belgische Volvo website zijn er wel mogelijkheden. Iemand die ervaring heeft als Nederlander hoe een Belgische Volvo verdeler reageert op garantieverlening op je Nederlandse auto?
Volvo Extended Car Protection
Volvo Extended Car Protection
- dbosker
- 6th Gear member
In Duitsland is het ook.
Ik had het destijds via een U-bocht constructie ook in NL, maar inderdaad Volvo NL biedt het niet aan.
Dat vind ik een stommiteit van de bovenste plank. Er zijn klanten die op zekerheid willen spelen, bedien ze dan.
Bovendien kan het zorgen voor meer klandizie bij de dealer. Nu verdwijnt een aantal auto's na de garantieperiode naar universele dealers. Biedt je een verlengde garantie aan, dan kun je stellen dat het noodzakelijk is het onderhoud te laten verrichten door een Volvo-dealer. Onbegrijpelijk !
Ik had het destijds via een U-bocht constructie ook in NL, maar inderdaad Volvo NL biedt het niet aan.
Dat vind ik een stommiteit van de bovenste plank. Er zijn klanten die op zekerheid willen spelen, bedien ze dan.
Bovendien kan het zorgen voor meer klandizie bij de dealer. Nu verdwijnt een aantal auto's na de garantieperiode naar universele dealers. Biedt je een verlengde garantie aan, dan kun je stellen dat het noodzakelijk is het onderhoud te laten verrichten door een Volvo-dealer. Onbegrijpelijk !
laatste Volvo (960) verkocht
- imrulqays
- 2nd Gear member
Even bellen of mailen: www.volvocars.com/nl-be/naverkoop/onder ... w-verdeler
XC60 D4 FWD GT8 Summum MY 2016
XC60 D4 Inscription MY 2021
XC60 D4 Inscription MY 2021
- mga1600
- 6th Gear member
Ik heb er bij Volvo Nederland ook wel eens om gevraagd, nadat een dealer vertelde "dat ze er mee bezig zijn". Negatief antwoord ontvangen. Baal ik wel van want ik had dat meegenomen in mijn overwegingen om een nieuwe Volvo te kopen. Volgende keer daarom serieus kijken naar een ander merk die het wel aanbied.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- SRI
- 3rd Gear member
Om dezelfde reden hebben we de XC90 niet gekocht maar geleasd.mga1600 schreef: Ik heb er bij Volvo Nederland ook wel eens om gevraagd, nadat een dealer vertelde "dat ze er mee bezig zijn". Negatief antwoord ontvangen. Baal ik wel van want ik had dat meegenomen in mijn overwegingen om een nieuwe Volvo te kopen. Volgende keer daarom serieus kijken naar een ander merk die het wel aanbied.
Zeker met zaken als luchtvering, nwe techniek etc durfde ik het niet aan om te kijken wat er na jaar 2 zou gebeuren.
Zekerheidszoekers, die Volvorijders

- NielsPHEV
- 7th Gear member
Er zijn gewoon commercieel gerantie verlengings verzekeringen te koop in NL zoals auto trust dat via lease doen is erug duur en weinig flexibel
Laatst gewijzigd door NielsPHEV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- friend
- 2nd Gear member
Is al eerder bij het PIH forum besproken. Kan binnen de 2 jarige garantieperiode worden afgesloten in België (dealer VanHoudt-Kempen heeft er al meerdere afgesloten), ook voor voertuigen in/uit Nederland.
Volvo V60 Plug-in Hybrid (Sensus Connected Touch*), S40, 850, 460, 242
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
- SRI
- 3rd Gear member
Mmm, had eerder op dit forum moeten lezen!friend schreef: Is al eerder bij het PIH forum besproken. Kan binnen de 2 jarige garantieperiode worden afgesloten in België (dealer VanHoudt-Kempen heeft er al meerdere afgesloten), ook voor voertuigen in/uit Nederland.
Maar, is 't niet zo dat er bij een externe partij allerlei mitsen en maren zijn waardoor, zeker bij PIH's, je daar nog niet lekker zit? Of verzekeren ze alles zoals je dat zou willen zien, gewoon, 5 jaar, alles, muv onderhoud / slijtage?
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Ik heb ook de aanbieding gekregen bij onze C70 en XC70, maar toch niet op ingegaan.
Ik verwacht normaal geen exuberante problemen de eerste jaren als je onderhoud bij de dealer laat uitvoeren, en als bvb onverwacht de hele motor de soep indraaid zal er wel een soort coulance komen van Volvo en mijn dealer, daar ben ik niet zo bang voor.
Ik verwacht normaal geen exuberante problemen de eerste jaren als je onderhoud bij de dealer laat uitvoeren, en als bvb onverwacht de hele motor de soep indraaid zal er wel een soort coulance komen van Volvo en mijn dealer, daar ben ik niet zo bang voor.
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 6th Gear member
Poosje geleden had een familie lid met een c30 een diafragmaveer tussen bak en koppeling die kapot was na 30dkm. Nieuw gekocht, altijd dealer onderhouden. Mocht niet zo snel kapot gaan zei dealer dus die belde met volvo NL, geen coulance, was net uit de garantie (1,5 maand). Dealer was het daar niet mee eens en heeft het grootste deel van de kosten op zich genomen. (Rekening was 1000+ ex btw)
Dus chapeau voor de dealer, maar verlengde garantie zou zeker een goede optie zijn voor veel mensen, zeker bij complexe auto's als een T8 en D6...
Dus chapeau voor de dealer, maar verlengde garantie zou zeker een goede optie zijn voor veel mensen, zeker bij complexe auto's als een T8 en D6...
- thavipah
- 3rd Gear member
Dank voor de info @friend. Ik ga deze dealer in het tweede jaar benaderen om mijn garantie te verlengen. Gezien de hoeveelheid elektronica, de luchtvering en het hybride systeem wil ik gewoon 5 jaar zekerheid hebben. Dan is 1.700 euro voor die drie jaar extra een koopje (tot 150.000 km). Onze X5 heeft nieuwe luchtbalgen voor de luchtvering achter nodig gehad en dat was tegen de 1.000 euro (in het vierde jaar).
Ik verwacht dat de Volvo daar zeker ook een keer aan moet als de tellerstand rond de 125.000 km staat. Dus die kosten ga ik er wel uit halen.
Ik verwacht dat de Volvo daar zeker ook een keer aan moet als de tellerstand rond de 125.000 km staat. Dus die kosten ga ik er wel uit halen.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Kijk GOED welke beperkingen er worden opgenomen in die verzekering.
Je kon ooit voor 500 op een gebruikte extra garantie kopen, deze was zo beperkt dat bijvoorbeeld audio delen niet vergoed werden...
Je kon ooit voor 500 op een gebruikte extra garantie kopen, deze was zo beperkt dat bijvoorbeeld audio delen niet vergoed werden...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- dbosker
- 6th Gear member
ik ga voor de XC90 om die reden ook een extra garantie afsluiten. Ligt hier in Duitsland wat gemakkelijker.
http://www.volvocars.com/de/beratung-un ... n/garantie
Maar - zoals met elke verzekering. Je weet pas achteraf de toegevoegde waarde. Heb je geen schade, dan was het jammer dat je er veel geld voor hebt uitgegeven. Heb je wel schade (en ook prijzige schade), dan ben je heel blij dat je het gedaan hebt.
http://www.volvocars.com/de/beratung-un ... n/garantie
Maar - zoals met elke verzekering. Je weet pas achteraf de toegevoegde waarde. Heb je geen schade, dan was het jammer dat je er veel geld voor hebt uitgegeven. Heb je wel schade (en ook prijzige schade), dan ben je heel blij dat je het gedaan hebt.
laatste Volvo (960) verkocht