Koeling vraagje bij motorswap van B21 naar B19

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Een vriend van me heeft een 245 uit ik meen '87, waar hij een B19 met Stromberg in heeft gezet. Er zat een B21 in met de Pierburg carburateur met het bijbehorende watergekoelde inlaatspruitstuk.

Bij de B21 gaat het voorste pijpje van het spruitstuk naar een aansluiting onderop het motorblok, maar dat heeft de B19 niet. De andere kant is aangesloten op de derde slang die uit het brandbord komt.

Nu vragen we ons af of we die voorste gewoon kunnen afdoppen of dat dan de circulatie in de kop in het gedrang komt. Alvast bedankt voor het meedenken!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Uhmmmm, slip of the pen, hij is van omstreeks 1978......
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”