Met 400.000km in het vooruitzicht in mijn V70 D5 uit 2002 ben ik me aan het oriënteren op een waardig opvolger.
Gezien mijn lengte (1.93) lijkt het in-/uitstappen uit een wat hogere auto me heerlijk, en ik sleep graag wat spullen mee. Vandaar dat ik mijn oog heb laten vallen op de XC70 van ca. 2010.
Maar welke? Een paar uitgangspunten heb ik wel:
- Handbak (minder verbruik, schakel graag zelf).
- Voorwielaangedreven (minder verbruik, minder complexiteit).
- Ca. 25.000km per jaar, voornamelijk snelweg.
- Auto voor langere tijd (5-10 jaar), afschrijving ca. 2.500 euro/jaar. Kijkend naar mijn budget komt het bouwjaar dan op ca. 2010 te liggen.
- Hoeft geen 'volle' auto te zijn; liever een auto waar niet teveel op zit wat stuk kan.
- Liever geen gedownsizede 4 cilinder met turbo om aan het benodigde vermogen te komen aangezien ik sterke twijfels heb over de duurzaamheid van dergelijke motoren; liever een wat forsere 5 cilinder.
Kijkend naar dit plaatje kom ik telkens weer uit bij een XC70 2.4d drive (175pk) uit 2009-2010, of een XC70 D3 (163pk, 5 cilinder) uit 2010-2011. Zou zeker geen moeite hebben met de D5, maar dan zit ik weer vast aan een AWD.
Nu is er voor zover ik heb begrepen een Euronorm verschil tussen de 2.4d (E4) en D3 (E5). En dat zou op termijn, met alle milieuzones in stadscentra, nog wel eens een rol kunnen gaan spelen.
Als ik kies voor de hoogste Euronorm kom ik dus uit bij de D3 (163pk, 5 cilinder). Maar dit is dan wel weer een wat gedownsized blok van 2.0 liter (was eerst 2.4). En hoe zich dat gaat houden op weg naar de 400.000 km weet ik niet. Dan toch maar de 2.4d drive, met het mij zo vertrouwde 2.4d 5 cilinder blok?
Nu staat diesel ook in een steeds kwader daglicht. Minste CO2 uitstoot, dus ik dacht altijd dat dit milieutechnisch een behoorlijk verantwoorde keuze was, maar nu gaat het steeds vaker over NOx en fijnstof waardoor benzine misschien een wat minder 'aangevallen' brandstof is in de komende jaren.
Maar is er een XC70 uit ca. 2010 op benzine met alleen voorwielaandrijving? Voor wat ik kan vinden op het internet niet, maar misschien dat iemand er meer van weet?
Kortom, een leuke puzzel, maar door het feit dat ik graag voor meerdere jaren in een auto rijd toch een nogal lastige.
Tips en adviezen meer dan welkom!
XC70 2010: 2.4d drive of D3 5-cilinder?
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Laatst gewijzigd door olav op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Yep, die ken ik. Maar dat is way beyond budget, en ook nog eens enkel met automaat leverbaar. Hoopte stiekem dat ik er overheen had gekeken, maar het lijkt er dus op dat ik het handbak benzine avontuur met een XC70 maar uit mijn hoofd moet zetten.OGA244 schreef: XC70T5 FWD (enkel met automaat) bestaat pas sinds 11/2013 (my 2014)
Dan blijft over: 2.4d drive of D3 vijfcilinder... (scheelt alvast 1/3 keuze

Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ik dacht dat de D3/D4 alleen een kortere slag had t.o.v. de 2.4D/D5 en dat het blok in principe het zelfde is
Ik verwacht daarom niet dat deze constructief zwakker zijn.
Ik verwacht daarom niet dat deze constructief zwakker zijn.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
Ik vind de D5 / 2,4d een fijnere motor als de 2.0 D3 5 cilinder.
Deze laatste heeft een kleiner koppel bereik waar door hij (wat ik vind) kortademig overkomt.
kwa levensduur denk ik niet dat ze onder doen voor elkaar.
Het is een motor die zich al bewezen heeft..
Is van de nieuwe VEA (4 cilinders) motoren nog niet te zeggen die moeten zich nog bewijzen.
Deze laatste heeft een kleiner koppel bereik waar door hij (wat ik vind) kortademig overkomt.
kwa levensduur denk ik niet dat ze onder doen voor elkaar.
Het is een motor die zich al bewezen heeft..
Is van de nieuwe VEA (4 cilinders) motoren nog niet te zeggen die moeten zich nog bewijzen.
Was één V90
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Waar ik wat bang voor ben is dat uit minder inhoud evenveel vermogen wordt geperst. Dat leidt toch tot hogere belastingen zou ik denken, met daardoor een lagere levensverwachting.D5R-Design schreef: Ik vind de D5 / 2,4d een fijnere motor als de 2.0 D3 5 cilinder.
Deze laatste heeft een kleiner koppel bereik waar door hij (wat ik vind) kortademig overkomt.
kwa levensduur denk ik niet dat ze onder doen voor elkaar.
Het is een motor die zich al bewezen heeft..
Is van de nieuwe VEA (4 cilinders) motoren nog niet te zeggen die moeten zich nog bewijzen.
En juist die levensverwachting is voor mij van belang, aangezien ik zo'n beetje instap op het moment dat velen doorschuiven naar een nieuwe (150.000-200.000km) en er tot minimaal 350.000km-400.000km mee door wil rijden om het een beetje betaalbaar te houden.
Wat dat betreft gaat mijn voorkeur naar de 2.4d, maar dan zit ik weer met die E4 norm. En ik zit er niet zo op te wachten om over vier jaar (de auto zou dan zo'n 9-10 jaar oud zijn en ca. 250.000-300.000km hebben gelopen; kortom, inruilwaarde vrijwel nihil) te horen te krijgen dat de minimale norm om een stad in te mogen dan wordt verhoogd naar E5 en ik weer op zoek kan naar een opvolger.
Of zou het met die verhoging naar E4 en E5 wel meevallen nu we net zijn begonnen met milieuzone's in stadscentra? (momenteel geldt in Rotterdam en Utrecht dat een diesel auto niet eerder mag zijn toegelaten dan 1 januari 2001, wat ongeveer overeen komt met minimaal E3, terwijl een vrachtwagen al moet voldoen aan E4 of hoger). Voor het idee: de E4 norm werd in Europa ingevoerd in 2006, dus het zou me niet verbazen wanneer die in 2020 als minimum geldt in stadscentra.
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Man, we leven nu. Hoe het over een paar jaar zal zijn weet niemand. Koop iets moois en geniet er van.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
+1V70/2.4D/2003 schreef: Man, we leven nu. Hoe het over een paar jaar zal zijn weet niemand. Koop iets moois en geniet er van.
niks dan de waarheid Ger
Laatst gewijzigd door D5R-Design op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Was één V90
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28584
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
+1!V70/2.4D/2003 schreef: Man, we leven nu. Hoe het over een paar jaar zal zijn weet niemand. Koop iets moois en geniet er van.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Tsja, misschien zie ik ook wel teveel beren op de weg
.
Ik heb er echter het geld niet voor (over) om elke paar jaar weer even 25.000 euro op tafel te leggen voor iets anders omdat er weer regels zijn gewijzigd, vandaar de lange termijn insteek. En 'spring nou maar, je ziet vanzelf wel of het goed gaat' is niet helemaal mijn ding. (Daar heb ik overigens met andere zaken, zoals de voor velen zeer lastige en langdurige beslissing over welk type velgen/ soort bekleding/ exterieurkleur etc. gekozen moet worden overigens weer helemaal geen moeite mee, maar als tweedehandskoper is dat uiteraard weer een heel andere tak van sport).
In ieder geval dank voor de reacties en het even 'back to reality' brengen van de gedachtes.

Ik heb er echter het geld niet voor (over) om elke paar jaar weer even 25.000 euro op tafel te leggen voor iets anders omdat er weer regels zijn gewijzigd, vandaar de lange termijn insteek. En 'spring nou maar, je ziet vanzelf wel of het goed gaat' is niet helemaal mijn ding. (Daar heb ik overigens met andere zaken, zoals de voor velen zeer lastige en langdurige beslissing over welk type velgen/ soort bekleding/ exterieurkleur etc. gekozen moet worden overigens weer helemaal geen moeite mee, maar als tweedehandskoper is dat uiteraard weer een heel andere tak van sport).
In ieder geval dank voor de reacties en het even 'back to reality' brengen van de gedachtes.
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- trimitie
- 4th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 25.07.2010 - 19:36
- Locatie: Oostende
ik zou gaan voor de D3 5cilinder, je zit dan tijdje goed qua uitstootnorm en geloof me, is echt een even goede motor als de 2.4D want is exact dezelfde motor qua bouw.
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Voor dat bedrag haal je een veel jongere XC70 uit duitsland, met bijbehorende gunstige euronormering... en is de hoge instap van de XC70 je de beperking in je zoektocht wel waard? Want dat is echt het enige verschil (op wat cosmetische aspecten na dan) met de V70. Welke dan weer wel in benzine en handbak combinatie geleverd is geweest.olav schreef: Tsja, misschien zie ik ook wel teveel beren op de weg.
Ik heb er echter het geld niet voor (over) om elke paar jaar weer even 25.000 euro op tafel te leggen voor iets anders omdat er weer regels zijn gewijzigd, vandaar de lange termijn insteek. En 'spring nou maar, je ziet vanzelf wel of het goed gaat' is niet helemaal mijn ding. (Daar heb ik overigens met andere zaken, zoals de voor velen zeer lastige en langdurige beslissing over welk type velgen/ soort bekleding/ exterieurkleur etc. gekozen moet worden overigens weer helemaal geen moeite mee, maar als tweedehandskoper is dat uiteraard weer een heel andere tak van sport).
In ieder geval dank voor de reacties en het even 'back to reality' brengen van de gedachtes.
Voorbeeldje, ik heb mijn V70 ruimschoots binnen jouw genoemde budget uit Dld gehaald (je kunt nog een mooie vakantie boeken met een compleet gezin voor wat ik over zou houden).
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Tsja, daar noem je iets. Na acht jaar met veel plezier V70 kwam ik min of meer toevallig in een XC70 terecht. Die staat voor wat ik begrepen heb slechts zo'n 7 cm hoger op de poten, maar bij het in- en uitstappen was het een wereld van verschil. Alsof ik nu eens in- en uit kan stappen zoals mensen die wat meer gemiddeld van lengte zijn (en voor wie de gemiddelde auto dus ook gemaakt is) het dagelijks ervaren. En ik moet zeggen, dat beviel met prima. Gaan zitten in plaats van in de auto vallen. Geen keiharde eis, maar als het haalbaar is, graag.Quota schreef:
...en is de hoge instap van de XC70 je de beperking in je zoektocht wel waard? Want dat is echt het enige verschil (op wat cosmetische aspecten na dan) met de V70. Welke dan weer wel in benzine en handbak combinatie geleverd is geweest.
En Duitsland had ik reeds in beeld; een tv programma over gesjoemel met km standen van Duitse auto's heeft mijn enthousiasme echter wat afgezwakt, vandaar dat ik me voorlopig nog even op de Nederlandse markt richt.
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
In Nederland gebeurd gesjoemel ook met de kilometerstanden, ik denk zelfs meer dan in duitsland, immers, daar is het strafbaar en hier niet. Overigens doelde ik op het zelf importeren, niet een geimporteerde auto uit duitsland in nederland kopen. Bonus is dat de meeste duitsers een handbak laten staan (dus scherp inkopen is mogelijk), en als extra bonus kent de handbak een lagere CO2 uitstoot en dus een lagere BPM opslag bij import.olav schreef:Tsja, daar noem je iets. Na acht jaar met veel plezier V70 kwam ik min of meer toevallig in een XC70 terecht. Die staat voor wat ik begrepen heb slechts zo'n 7 cm hoger op de poten, maar bij het in- en uitstappen was het een wereld van verschil. Alsof ik nu eens in- en uit kan stappen zoals mensen die wat meer gemiddeld van lengte zijn (en voor wie de gemiddelde auto dus ook gemaakt is) het dagelijks ervaren. En ik moet zeggen, dat beviel met prima. Gaan zitten in plaats van in de auto vallen. Geen keiharde eis, maar als het haalbaar is, graag.Quota schreef:
...en is de hoge instap van de XC70 je de beperking in je zoektocht wel waard? Want dat is echt het enige verschil (op wat cosmetische aspecten na dan) met de V70. Welke dan weer wel in benzine en handbak combinatie geleverd is geweest.
En Duitsland had ik reeds in beeld; een tv programma over gesjoemel met km standen van Duitse auto's heeft mijn enthousiasme echter wat afgezwakt, vandaar dat ik me voorlopig nog even op de Nederlandse markt richt.
Ik ben zelf overigens 4 cm korter dan jij en heb ook proefgereden in de XC70. het stapt inderdaad makkelijker in- en uit, alleen wilde ik juist weer geen XC met fwd. Overigens is een XC met MT an sich al een grote zeldzaamheid.
Succes met je zoektocht in ieder geval!
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Merci!
Kwam zojuist op de site van de Duitse Volvo dealers een interessante XC70 Ocean race 2011 tegen met net een ton op de teller en zelfs met schuifdak. Komt nog zo'n 3500 bij aan BPM. Potverdorie, toch maar eens wat nader kijken naar onze oosterburen! Lijkt me via de Volvo dealer sowieso geen probleem met de km standen en garantie.
Nu alleen nog even uitvinden hoe ik kan ontdekken -zonder meteen contact op te hoeven nemen met de verkoper- hoe ik kan zien of het een 4 of 5 cilinder D3 motor is...
Waar een regenachtige dag al niet goed voor is
Kwam zojuist op de site van de Duitse Volvo dealers een interessante XC70 Ocean race 2011 tegen met net een ton op de teller en zelfs met schuifdak. Komt nog zo'n 3500 bij aan BPM. Potverdorie, toch maar eens wat nader kijken naar onze oosterburen! Lijkt me via de Volvo dealer sowieso geen probleem met de km standen en garantie.
Nu alleen nog even uitvinden hoe ik kan ontdekken -zonder meteen contact op te hoeven nemen met de verkoper- hoe ik kan zien of het een 4 of 5 cilinder D3 motor is...
Waar een regenachtige dag al niet goed voor is

Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Onderzoek wijst uit dat in Duitsland veel meer wordt gerommeld met km standen dan in Nederland. Het beeld van de gemiddelde Nederlander is overigens heel anders.
Wat de 2.0 vs 2.4 diesel betreft: met de 2 liter zijn toch wel wat meer problemen dan met de 2.4. Er sneuvelt wel eens een koppakking, terwijl dat met de 2.4 niet voorkomt. De 2.0 loopt wel weer wat stiller.
Denk dat je overigens meer kunt besparen door voor een V70 ipv een XC70 te kiezen. Houd je heel wat centjes in je zak, en als ik je verhaal zo lees is dat voor jouw een zeer belangrijke eis. Dat doet meer dan een keer een extra reparatie onderweg. door de keuze van een ander blok.
Wat de 2.0 vs 2.4 diesel betreft: met de 2 liter zijn toch wel wat meer problemen dan met de 2.4. Er sneuvelt wel eens een koppakking, terwijl dat met de 2.4 niet voorkomt. De 2.0 loopt wel weer wat stiller.
Denk dat je overigens meer kunt besparen door voor een V70 ipv een XC70 te kiezen. Houd je heel wat centjes in je zak, en als ik je verhaal zo lees is dat voor jouw een zeer belangrijke eis. Dat doet meer dan een keer een extra reparatie onderweg. door de keuze van een ander blok.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Ben op zoek naar een FWD. De D3 is in een XC70 FWD zowel als vier en als vijf cilinder is geleverd. Omslag zit ergens in 2011, maar ik kan er mijn vinger nog niet achter krijgen hoe het precies zit.NielsPHEV schreef: een 2011 diesel is zekers een 5 cilinder als het een 205 of een 215 pk is zelfs een heerlijk twinturbo een 2.0 5 cilinder is in een XC met AWD niet geleverd
D5 zou me helemaal welkom zijn, maar die is dan weer niet leverbaar geweest met FWD, tenzij je gaat naar de 2.4d (de oer D5 als ik het goed heb).
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.