Hallo,
Ik ben nieuw hier, en overweeg de aanschaf van een T8, dus ik heb een vraagje voor de T8 bezitters:
wat is het gemiddeld verbruik ongeveer van de wagen in "save" mode op langere afstanden (>100km) op de autostrade, tegen een snelheid van 120-130km/u?
Ik rijd regelmatig deze afstanden, en vraag me af of de T8 in dit geval een goede keuze is?
Verbruik T8
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Het nadeel van Save-mode is dat je geen hybride ondersteuning meer hebt. Je rijdt dan dus een wat zware T6. Ik heb gemerkt dat mijn verbruik, ook bij 'lege' accu lager is als ik toch hybride rij. Ik zit dan zo'n beetje op 6,8 l/100 km.
Na 2000 km staat 'ie op 5,9 l/100km
Na 2000 km staat 'ie op 5,9 l/100km
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
- M@rvin
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 08.11.2015 - 22:56
Ik denk persoonlijk dat de T8 niet speciaal ontwikkeld is als zuinigheidswonder.
Het is volgens mij meer een alternatief om in de buurt te komen bij de specificaties
van een 8 cylinder, maar wegens onze geitenwollensokken brigade is de CO2 uitstoot
hiervan niet meer geaccepteerd en is dit natuurlijk een uitstekend alternatief, zeker
gezien de fiscale voordelen die wij ervan plukken.
Als je lange afstanden maakt zou ik opteren voor een diesel, daarnaast je zou een dief
van je eigen (prive) portemonnee zijn om niet voor de T8 te kiezen.
Het is volgens mij meer een alternatief om in de buurt te komen bij de specificaties
van een 8 cylinder, maar wegens onze geitenwollensokken brigade is de CO2 uitstoot
hiervan niet meer geaccepteerd en is dit natuurlijk een uitstekend alternatief, zeker
gezien de fiscale voordelen die wij ervan plukken.
Als je lange afstanden maakt zou ik opteren voor een diesel, daarnaast je zou een dief
van je eigen (prive) portemonnee zijn om niet voor de T8 te kiezen.
2015 XC90 T8 R-Design Ice White
- thavipah
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 03.10.2014 - 21:07
Ik zit rond de 10 A 12 liter per 100km. Vandaag reed ik met een lege accu en fluwelen voetje op een 80km/u weg en toen gaf hij continu tussen de 15 en 20 liter aan. Daar schrok ik wel een beetje van. Hij stond in de hybrid mode en ik denk dat ie de accu aan het bijladen was.
- M@rvin
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 08.11.2015 - 22:56
Ik heb hiervoor 3 jaar een Ford S-max gereden met een 2.0 turbo motor (275pk met chip)
met mijn zware rechter voet verbruikte ik ca. 1op7 a 1op8.
Verwacht niet dat de T8 veel zuiniger zal zijn.
met mijn zware rechter voet verbruikte ik ca. 1op7 a 1op8.
Verwacht niet dat de T8 veel zuiniger zal zijn.
2015 XC90 T8 R-Design Ice White
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 25.01.2015 - 00:15
Ik heb 3x getankt, totaal 81 liter. Teller stond op 900km. Kom hiermee dus uit op 1:11 werkelijk verbruik. Laat je niet misleiden door de VOC-app, want die reset het gemiddelde verbruik nadat de dagteller wordt ge-reset (?). Volgens VOC zou ik 7,3l/100km rijden; 1:13,7....
'08 VW Tiguan Sport & Style
'11 XC 60 R-Design
'15 XC 90 Inscription
'11 XC 60 R-Design
'15 XC 90 Inscription
- XCEL
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 17.02.2015 - 14:43
Ik heb de eerste 2 weken zelf veel in de T8 gereden (rij nu weer in mijn eigen auto) en gebruik de auto veel meer op de Power-stand dan mijn vrouw, die heeft de T8 altijd op de Hybride-stand staan en dat geeft uiteraard een veel beter verbruikscijfer.
Wij hebben tot nu toe een gemiddeld verbruik van 9,5 l / 100 km (nog nooit een reset) maar dat is steeds beter aan het worden omdat ik er steeds minder mee rij (alleen nog 's avonds en in het weekend) en mijn vrouw steeds meer.
Als je een rustige rijder en een goede oplader bent dan zijn er zeker goede verbruikcijfers te halen met deze auto!
Wij hebben tot nu toe een gemiddeld verbruik van 9,5 l / 100 km (nog nooit een reset) maar dat is steeds beter aan het worden omdat ik er steeds minder mee rij (alleen nog 's avonds en in het weekend) en mijn vrouw steeds meer.
Als je een rustige rijder en een goede oplader bent dan zijn er zeker goede verbruikcijfers te halen met deze auto!
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Het verbruik van de T8 is 500% afhankelijk van het gebruik. Ik rij relatief veel korte stukken, dat doe ik nu elektrisch. Verder wat autobaan km's.
Als je een veelrijder bent, dan komt de hybride-voordelen niet goed tot z'n recht.
Als je een veelrijder bent, dan komt de hybride-voordelen niet goed tot z'n recht.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19.02.2013 - 20:11
- Locatie: Aalsmeer
Ik heb de auto nu zo'n 3 welken en afgelopen week een paar dagen naar de sneeuw in Valthorens geweest.
Op deze lange afstanden en bij hogere snelheden verbruikt hij flink benzine, er zaten stukken van 1 op 6 bij en nog zonder skibox.
De auto komt inderdaad echt goed tot zijn recht (mbt zuinigheid) als je korte ritten rijdt en telkens kan laden
Op deze lange afstanden en bij hogere snelheden verbruikt hij flink benzine, er zaten stukken van 1 op 6 bij en nog zonder skibox.
De auto komt inderdaad echt goed tot zijn recht (mbt zuinigheid) als je korte ritten rijdt en telkens kan laden
XC90 T8 hybrid Insciption nov 2015
V60 MY2013 pure plug-in hybrid nr 17
V60 MY2013 pure plug-in hybrid nr 17
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Als je zo vaak moet tanken is de winst van de hoge snelheid in zn geheel weg. Je kan met dit soort verbruik cijfers beter jerrycans op je dak monteren richting de wintersport. 
Hoe was het verbruik trouwens omhoog richting valtho, is best een stukje stijgen namelijk vanaf moutiers.

Hoe was het verbruik trouwens omhoog richting valtho, is best een stukje stijgen namelijk vanaf moutiers.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Het kan nog "erger". Als de accu onder ca 50% lading zit gaat de auto de accu opladen op dat moment heb je een zware T5 aangezien de highvoltage generator flink vermogen vraagt.Conradi schreef: Het nadeel van Save-mode is dat je geen hybride ondersteuning meer hebt. Je rijdt dan dus een wat zware T6. Ik heb gemerkt dat mijn verbruik, ook bij 'lege' accu lager is als ik toch hybride rij. Ik zit dan zo'n beetje op 6,8 l/100 km.
Na 2000 km staat 'ie op 5,9 l/100km
- Conradi
- 3rd Gear member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25
Over verbruik gesproken. Mijn lader heeft een KWh meter. Daarom weet ik dat 'ie nu 290 Kw stroom geladen heeft.
Echter, hoe weet ik nu hoeveel KM ik elektrisch gereden heb?
Echter, hoe weet ik nu hoeveel KM ik elektrisch gereden heb?
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription