Start mysterie

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Gasvandaal
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16.02.2015 - 19:09
Locatie: Omg. Hoorn

Beste allemaal
ik rijd in een S60 2l turbo auto uit 2006 met 180000 km op de teller.
De afgelopen 2 weken is het me gebeurd dat na het tanken ik niet kon starten. Alle elektra werkte geen geklik van de start motor maar zo dood als een pier.
Volvo assistence gebeld en na wat rommelen onder de motorkap sloeg ie aan de monteur rade mij aan niet de motor meer uit tezetten en gelijk naar de dealer te rijden de startmotor was stuk volgens hem.
Daar aangekomen hebben zij de motor uitgeschakeld en herstart prima nix aan de hand de accu doorgemeten was goed de startmotor oke en men kon niets uitlezen van fouten!!!
Gisteren na het tanken hetzelfde nu een stukje vooruit geduwd (ik stond akelig in de weg) en voor de assistence weer tebellen nogmaals gestart 3 x nix geen reaktie alles doodstil en bij de 4 de keer sloeg de motor weer aan en sinds gisteren zo'n 6 x gestart moeiteloos.

Is er iemand die enig idee of licht op de zaak kan werpen ???

En nee geen advies geven om niet meer te tanken :P

Groetjes Paul
S60 2.0 T Aut 2006 160.000
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Corrosie op de stekker van de startmotor? Komt vaker voor en staat onder andere beschreven in dit filmpje:
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Dyonn
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15.06.2015 - 13:47
Locatie: Nijmegen

leesring bij het coontactslot misschien.

sleutel eruit halen omdraaien en weer proberen . zo een beetje rommelen wilt nog wel eens werken.

succes!
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Ik ga ook voor corrossie op de stekker vd startmotor.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1364
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Dyonn schreef: leesring bij het coontactslot misschien.
Volgens mij krijg je dan een melding op het schermpje.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
XC60 Ts Inscription 2018, Polestar, Pine Grey, stoelventilatie, panoramadak, blis, ACC, pilot assist, keyless entry, standkachel, achteruitrijcamera, enz
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Gasvandaal
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16.02.2015 - 19:09
Locatie: Omg. Hoorn

Okay mensen
Hartelijk dank voor de snelle reakties
Ik zal zeker even laten kijken naar dat stekkertje op de startmotor en van dat omdraaien van het sleuteltje zal ik onthouden ....wie weet :D

Groeten van Paul
S60 2.0 T Aut 2006 160.000
GRUNNS60
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 31.07.2014 - 17:23

Klinkt mij last van immobilizer. oftewel ring om stuurslot die transponder van de sleutel leest. komt meer voor ja je krijgt meestal ook een melding op je bc maar dat hoeft natuurlijk weer niet. eventueel andere sleutel proberen.
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3219
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Het is een automaat? Misschien de positionering van de pook ontregelt - da's het ding dat er op toeziet dat alleen in N of P gestart kan worden
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Ik ga voor de stekker of een andere massa!
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”