vraagje,
Vandaag was ik met mijn S70 2.5 TDI bij de volvospecialist i.v.m. een eigenwijze motorkap.
Deze wilde niet na 1 keer trekken open, pas als mijn vrouw op de kap drukte ging hij open.
Volgens hem is dit echter een zeer bekend euvel en komt het omdat de kabel wat opgerekt was, hij vertelde mij dat ik dan 1 keertje moest trekken, uit de auto, kap beetje omhoog en dan daarna nogmaals aan het hendeltje. Als ik het op deze manier deed, voorkwam dat een reparatie van, het vernieuwen van een nieuwe motorkapkabel, waarbij het halve dashboard uit elkaar geschroefd moest worden.
Toen we naar de wagen aan het staren waren, vroeg ik hem wat het vernieuwen van de carterventilatie kostte. Hierop vroeg hij mij welke????
Volgens hem zijn er twee. Eentje boven en eentje onder. Ik heb hem toen maar eerlijk verteld dat ik iets over carterventilatie hier op het forum had gelezen en ik verder geen idee had waar hij het over had.
De ventilatie die bovenop het blok zit, wil wel eens verstopt raken en daar schijnt zich "sludge" op te hopen. De onderste gebeurd volgens hem niet zoveel mee en hoeft eigenlijk niet vervangen te worden. De bovenste ventilatie wilde hij bij de eerstvolgende beurt wel schoon blazen met de luchtslang en de leidingen deed hij dan ook wel.
Nu is mijn vraag, klopt het dat de "ellende" meestal door de bovenste ventilatie veroorzaakt wordt en dat er aan de onderste eigenlijk nooit iets gedaan hoeft te worden???
Nu twijfel ik oop zich niet aan zijn kunnen hoor maar ik had nog niet op het forum gelezen dat er twee ventilaties zijn.......
carterventilatie
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05.12.2015 - 20:31
- Locatie: Fryslan
met een hamer past alles!
Volvo V70 2.4D bwjr 2008
Volvo S70 TDI bwjr 2000
Volvo V70 2.4D bwjr 2008
Volvo S70 TDI bwjr 2000
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05.12.2015 - 20:31
- Locatie: Fryslan
mmmm, niemand die het weet???
met een hamer past alles!
Volvo V70 2.4D bwjr 2008
Volvo S70 TDI bwjr 2000
Volvo V70 2.4D bwjr 2008
Volvo S70 TDI bwjr 2000
- TheDutchTango
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 15.11.2014 - 16:44
- Locatie: Emmen
Diesel durf ik niet te zeggen, die zal wat anders in elkaar zitten dan een 2.5 benzine blok zoals ik die heb. Wel is het belangrijk dat je weet of het systeem druk opbouwt ja of nee! hier wordt het 1 en ander uitgelegd over het systeem, betreft een benzine (Amerika heeft geloof ik geen 2.5TDI blokken gehad) en hier zie je hoe het (bij een benzine) in elkaar zit Hou alles goed in de gaten want je wilt geen gedoe met die carterventilatie, is een dure reparatie maar beter dat dan alle keringen uit je blok blazen...
Dit gaat dus over de benzine blokken en ik kan geen uitspraken doen over de TDI blokken, die ken ik niet goed genoeg om daar wat over te zeggen helaas. Bij de benzine blokken moet het halve blok uit elkaar en de hele inlaat moet eraf, is niet "zomaar even een onderhoudsbeurtje". Laat dit, indien mogelijk wel uitvoeren door iemand die er verstand van heeft er zit nog wel is wat variatie in de blokken (ben ik achtergekomen met de radiator vervangen).
Dit gaat dus over de benzine blokken en ik kan geen uitspraken doen over de TDI blokken, die ken ik niet goed genoeg om daar wat over te zeggen helaas. Bij de benzine blokken moet het halve blok uit elkaar en de hele inlaat moet eraf, is niet "zomaar even een onderhoudsbeurtje". Laat dit, indien mogelijk wel uitvoeren door iemand die er verstand van heeft er zit nog wel is wat variatie in de blokken (ben ik achtergekomen met de radiator vervangen).
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05.12.2015 - 20:31
- Locatie: Fryslan
Ik was bij een volvospecialist.
Hij had het erover om de plastickap van het blok eraf te halen, dan zat er iets wat hij zou doorblazen omdat hier wel eens sludge in wilde blijven staan, wat bij goede vorst wel eens wil gaan bevriezen.....Verder hoefde ik weinig te doen zei hij.
Vond het eigenlijk een beetje vreemd verhaal omdat hier redelijk veel over de carterventilatie gesproken werd....
En aangezien ik met volvo/audi blokken nog een beginneling ben.........
In ieder bedankt geval voor je antwoordt!
Hij had het erover om de plastickap van het blok eraf te halen, dan zat er iets wat hij zou doorblazen omdat hier wel eens sludge in wilde blijven staan, wat bij goede vorst wel eens wil gaan bevriezen.....Verder hoefde ik weinig te doen zei hij.
Vond het eigenlijk een beetje vreemd verhaal omdat hier redelijk veel over de carterventilatie gesproken werd....
En aangezien ik met volvo/audi blokken nog een beginneling ben.........
In ieder bedankt geval voor je antwoordt!
Laatst gewijzigd door Volvo S70 TDI op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
met een hamer past alles!
Volvo V70 2.4D bwjr 2008
Volvo S70 TDI bwjr 2000
Volvo V70 2.4D bwjr 2008
Volvo S70 TDI bwjr 2000