carterventilatie
Geplaatst: 10.12.2015 - 21:57
vraagje,
Vandaag was ik met mijn S70 2.5 TDI bij de volvospecialist i.v.m. een eigenwijze motorkap.
Deze wilde niet na 1 keer trekken open, pas als mijn vrouw op de kap drukte ging hij open.
Volgens hem is dit echter een zeer bekend euvel en komt het omdat de kabel wat opgerekt was, hij vertelde mij dat ik dan 1 keertje moest trekken, uit de auto, kap beetje omhoog en dan daarna nogmaals aan het hendeltje. Als ik het op deze manier deed, voorkwam dat een reparatie van, het vernieuwen van een nieuwe motorkapkabel, waarbij het halve dashboard uit elkaar geschroefd moest worden.
Toen we naar de wagen aan het staren waren, vroeg ik hem wat het vernieuwen van de carterventilatie kostte. Hierop vroeg hij mij welke????
Volgens hem zijn er twee. Eentje boven en eentje onder. Ik heb hem toen maar eerlijk verteld dat ik iets over carterventilatie hier op het forum had gelezen en ik verder geen idee had waar hij het over had.
De ventilatie die bovenop het blok zit, wil wel eens verstopt raken en daar schijnt zich "sludge" op te hopen. De onderste gebeurd volgens hem niet zoveel mee en hoeft eigenlijk niet vervangen te worden. De bovenste ventilatie wilde hij bij de eerstvolgende beurt wel schoon blazen met de luchtslang en de leidingen deed hij dan ook wel.
Nu is mijn vraag, klopt het dat de "ellende" meestal door de bovenste ventilatie veroorzaakt wordt en dat er aan de onderste eigenlijk nooit iets gedaan hoeft te worden???
Nu twijfel ik oop zich niet aan zijn kunnen hoor maar ik had nog niet op het forum gelezen dat er twee ventilaties zijn.......
Vandaag was ik met mijn S70 2.5 TDI bij de volvospecialist i.v.m. een eigenwijze motorkap.
Deze wilde niet na 1 keer trekken open, pas als mijn vrouw op de kap drukte ging hij open.
Volgens hem is dit echter een zeer bekend euvel en komt het omdat de kabel wat opgerekt was, hij vertelde mij dat ik dan 1 keertje moest trekken, uit de auto, kap beetje omhoog en dan daarna nogmaals aan het hendeltje. Als ik het op deze manier deed, voorkwam dat een reparatie van, het vernieuwen van een nieuwe motorkapkabel, waarbij het halve dashboard uit elkaar geschroefd moest worden.
Toen we naar de wagen aan het staren waren, vroeg ik hem wat het vernieuwen van de carterventilatie kostte. Hierop vroeg hij mij welke????
Volgens hem zijn er twee. Eentje boven en eentje onder. Ik heb hem toen maar eerlijk verteld dat ik iets over carterventilatie hier op het forum had gelezen en ik verder geen idee had waar hij het over had.
De ventilatie die bovenop het blok zit, wil wel eens verstopt raken en daar schijnt zich "sludge" op te hopen. De onderste gebeurd volgens hem niet zoveel mee en hoeft eigenlijk niet vervangen te worden. De bovenste ventilatie wilde hij bij de eerstvolgende beurt wel schoon blazen met de luchtslang en de leidingen deed hij dan ook wel.
Nu is mijn vraag, klopt het dat de "ellende" meestal door de bovenste ventilatie veroorzaakt wordt en dat er aan de onderste eigenlijk nooit iets gedaan hoeft te worden???
Nu twijfel ik oop zich niet aan zijn kunnen hoor maar ik had nog niet op het forum gelezen dat er twee ventilaties zijn.......