nieuw lid met meteen wat vragen.

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
martijn85
Starter

Hallo ik ben martijn ben 30 jaar en rij sinds een paar weken in een volvo v50 2.0d uit 2006.
Hij bevalt me goed en rijdt heerlijk.
Nou heb ik 2 vragen,
1. Ik hoor boven de 70 een zoemend geluid voor. Dacht een wiellager maar het veranderd niks in de bochten. Dacht mischien de banden maar die zien er goed uit en zijn niet heel oud. Hij trilt ook bij het remmen.
2. Hoe kan ik nou zien welke uitvoering ik heb. Heb al meerdere sites afgezocht, maar kom er niet echt uit.
Hoop dat iemand antwoord heeft over mijn vragen.
Alvast bedankt.
Marcnij
5th Gear member
Contacteer:

Welkom hier!

Als het goed is zit er in de deurstijl van het rechter achterportier een sticker waarop de uitvoering vermeld staat.
Verder kun je hier een prijslijst uit 2006 downloaden om uitvoeringen, pakketten en opties te vergelijken.

Veel plezier met je V50.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
lint
Geartronic member

Welkom.
Heb je garantie op de V50 dan kan je de euvels laten repareren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
brutetyphoon
2nd Gear member

Is een bekend euvel voor mij. Bijna 99% een kromme remschijf. Komt vaak voor bij vervanging van de remschijven voor, omdat de plaat waar ze op komen te zitten meestal zo zwaar verroest is dat de schijven na montage kromtrekken omdat de ondergrond niet meer vlak is. Oplossing is het vervangen van de wiellagers voor omdat die vast gemonteerd zitten op de plaat waar de remschijven op komen te zitten, en uiteraard twee nieuwe remschijven. En misschien is dan het gezoem ook wel afgelopen want dat klinkt als een versleten wiellager, en die hoef je niet nog extra sterk te horen als je de bocht om gaat.
Laatst gewijzigd door brutetyphoon op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 T5 SUMMUM POWERSHIFT 2012
V50 2.4 EDITION II SPORT GEARTRONIC
S40 2.0 AUTOMAAT
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Contacteer:

1. Trillende remmen zijn meestal (inderdaad brutetyphoon) kromme remschijven. Soms kunnen ook de wielarmrubbers versleten zijn (let op scheve bandenslijtage). Het zoemen kan van alles zijn. Ik gok op gecupte banden. Dan heeft het profiel een soort van haaievin-achtig oppervlak gekregen. Als je met de vlakke hand rechtsom over het oppervlak wrijft, voel je een duidelijk verschil met als je linksom wrijft.
2. Zie antwoord Marcnij. Verder zou je bij de dealer langs kunnen gaan. Zij kunnen nog iets uitgebreider vertellen welke uitvoering het is en welke accessoires zijn geleverd, aan de hand van het chassisnummer.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
martijn85
Starter

Bedankt voor de reactie.

Ik dat ook dat het een combinatie is van dingen. Dus de wiellagers of banden en kromme schijven. Dat moet ik dus ff verder uitzoeken. Morgen ff de banden van voor naar achter zetten kijken of ik verschil merk.

En heb ik de deur gekeken maar er staat alleen een sticker met me chassisnummer. Dus ga maar ff langs de dealer.

Voor de rest erg blij met de auto. Alleen heel jammer van de usb, bleutooth aansluiting die ontbreken. Maar dat lees ik al van meerdere.

Bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”