Hallo allemaal.
Ik wilde even vertellen wat ik de afgelopen tijd met mijn auto beleefd heb. Ik heb een paar maanden geleden een Parrot van volvotech ingebouw. Is prima gelukt, mede dankzij prima hulp van volcotech. Helaas is kennelijk ( mij toen overduidelijk onbekend ) bij het wegwerken van de draden in de rechter A-stijl een slangetje losgeraakt. Een paar weken geleden hoorde ik tijdens hard remmen een nogal "klotsend " geluid van rechts voor komen. Geen idee waar dit vandaan kwam. Nou trek ik nogal eens een boot dus ik dacht dat ik misschien een keer te diep het water ingereden was met boot-trailer. ( moet dan inderdaad wel heel diep geweest zijn ..... ) Maar het zat me niet lekker en ben dus even gaan graven. Heb de bodem bekleding rechtsvoor los kunnen halen en inderdaad, op de bodem ongeveer 10 !!!! cm water. Alles leeg gemaakt en gezocht waar het vandaan zou kunnen komen. Uiteindelijk met wat zoeken op het forum erachter gekomen dat er in de A-stijl de afwatering van het dakraam loopt. Deze zou nogal eens verstopt kunnen raken. Dus de bekleding daar maar los gemaakt en ziedaar, het veel te dunnen en fragile pijpje was gewoon uit zijn koppelstuk gestokken. Bij het terugsteken viel mij op hoe los deze verbinding wel niet is. Heb hem dan ook met een druppel locktight op zijn plek gezet. Momenteel na een week of 2 is de auto weer zo goed als droog, op wat kranten onder de vloerbekleding na ( valt me op hoe dik deze is. zit wel 10 centimeter isolatie en piepschuim. ) om deze nog wat te drogen.
Tevens viel het mij een paar weken geleden op dat de auto na het starten ( in P ) niet uit de P wilde komen. De versnellings keuze hendel liet zich niet meer bewegen. Na wat nazoeken erachter gekomen dat deze hendel zowel door de knop erop, als door een verbinding met het contaktslot vrijgegeven moet worden. Tevens op een brits forum gevonden dat er onder de keuzehendel ( als je het afdekkapje om de hendel losmaakt zichtbaar ) een soort van wit palletje zit wat door een magneetschakelaar in het contaktslot aangestuurd wordt. Als je deze met een lang staafje handmatig naar beneden drukt, wordt deze ook vrijgegeven en kun je dus schakelen en rijden. Uiteindelijk bij de volvo dealer een magneetklep vervangen die het hele probleem veroorzaakte. Kwam volgens hun niet vaak voor, maar mocht het iemand overkomen dan hierbij een rtijdelijke oplossing.
Bij dezen dus heel erg hartelijk dank aan het forum en misschien dat anderen hier ook nog wat aan hebben.
Groeten,
Marlon
wateroverlast en schakelproblemen ....
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 02.04.2014 - 21:45
marlonhaumersen
Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors