Pagina 1 van 1

wateroverlast en schakelproblemen ....

Geplaatst: 19.12.2015 - 11:40
door marlonhaumersen
Hallo allemaal.

Ik wilde even vertellen wat ik de afgelopen tijd met mijn auto beleefd heb. Ik heb een paar maanden geleden een Parrot van volvotech ingebouw. Is prima gelukt, mede dankzij prima hulp van volcotech. Helaas is kennelijk ( mij toen overduidelijk onbekend ) bij het wegwerken van de draden in de rechter A-stijl een slangetje losgeraakt. Een paar weken geleden hoorde ik tijdens hard remmen een nogal "klotsend " geluid van rechts voor komen. Geen idee waar dit vandaan kwam. Nou trek ik nogal eens een boot dus ik dacht dat ik misschien een keer te diep het water ingereden was met boot-trailer. ( moet dan inderdaad wel heel diep geweest zijn ..... ) Maar het zat me niet lekker en ben dus even gaan graven. Heb de bodem bekleding rechtsvoor los kunnen halen en inderdaad, op de bodem ongeveer 10 !!!! cm water. Alles leeg gemaakt en gezocht waar het vandaan zou kunnen komen. Uiteindelijk met wat zoeken op het forum erachter gekomen dat er in de A-stijl de afwatering van het dakraam loopt. Deze zou nogal eens verstopt kunnen raken. Dus de bekleding daar maar los gemaakt en ziedaar, het veel te dunnen en fragile pijpje was gewoon uit zijn koppelstuk gestokken. Bij het terugsteken viel mij op hoe los deze verbinding wel niet is. Heb hem dan ook met een druppel locktight op zijn plek gezet. Momenteel na een week of 2 is de auto weer zo goed als droog, op wat kranten onder de vloerbekleding na ( valt me op hoe dik deze is. zit wel 10 centimeter isolatie en piepschuim. ) om deze nog wat te drogen.

Tevens viel het mij een paar weken geleden op dat de auto na het starten ( in P ) niet uit de P wilde komen. De versnellings keuze hendel liet zich niet meer bewegen. Na wat nazoeken erachter gekomen dat deze hendel zowel door de knop erop, als door een verbinding met het contaktslot vrijgegeven moet worden. Tevens op een brits forum gevonden dat er onder de keuzehendel ( als je het afdekkapje om de hendel losmaakt zichtbaar ) een soort van wit palletje zit wat door een magneetschakelaar in het contaktslot aangestuurd wordt. Als je deze met een lang staafje handmatig naar beneden drukt, wordt deze ook vrijgegeven en kun je dus schakelen en rijden. Uiteindelijk bij de volvo dealer een magneetklep vervangen die het hele probleem veroorzaakte. Kwam volgens hun niet vaak voor, maar mocht het iemand overkomen dan hierbij een rtijdelijke oplossing.
Bij dezen dus heel erg hartelijk dank aan het forum en misschien dat anderen hier ook nog wat aan hebben.

Groeten,

Marlon