Preconditioning schedule via app

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
hdejongh
1st Gear member

Hallo,

Ik krijg het niet voor elkaar om via de volvo on call app een schedule in te stellen voor de preconditioning.
Wat ik ook doe hij slaat de schedule niet op. Via de auto lukt het wel en handmatig starten werkt wel.
Auto hangt aan de stroom, is volledig opgeladen en heeft een volle tank.

Wat doe ik fout?
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Als je de tijd via de app instelt moet je even wachten tot hij de ingestelde tijd naar de auto heeft gestuurd. Kan het zijn dat je de app te snel af sluit?
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Millimetervreter.
5th Gear member

Misschien staat je auto net op een "blind spot" waar die geen internet ontvangt?
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
CO2clean
2nd Gear member

Als je de app opent en de app toont aan dat hij informatie aan het ophalen is van de auto en hij update vervolgens gegevens (temperatuur, km stand etc) dan weet je dat de auto verbinding heeft. Als je vervolgens de timer instelt, moet je inderdaad even wachten. Ik weet niet meer uit mijn hoofd of de app de progressie toont mbt intstellen timer. Dat moet je even afwachten totdat je de app afsluit. Als dit allemaal niet helpt, moet je contact opnemen met Volvo.
Mijn ritten in mijn vader zijn V60 PIH:
336 ritten
4379 km
52 km/u
2,08 l/100km*
12 kWh/100km
196 Wh/km bij elek. ritten
76 gram CO2 per km (zonne energie)
*Exclusief verbruik standkachel, deze wordt niet tot nauwelijks door mij gebruikt voor of tijdens het rijden. Stoelverwarming is vele malen efficienter en in mijn beleving ook effectiever.
Conradi
3rd Gear member

Ter aanvulling,
Je app toont - nadat je een timer verstuurd hebt - in een overzicht de actieve en niet actieve timers. Zie je zo'n overzicht met de timer die je ingesteld hebt?

Trouwens, welke telefoon heb je? We weten ondertussen dat de Volvo-app niet op alle OS-en hetzelfde werkt.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
NielsPHEV
7th Gear member

timer instellen werkt bij mij ook niet via android
CO2clean
2nd Gear member

Zo te horen heeft Volvo de app functionaliteit aangepast ten opzichte van de V60. Ik zou denken dat de functies gelijk zijn en enkel de data anders is. Geen idee waarom Volvo hier zoveel moeite mee heeft.

Mijn vader zijn V60 had onlangs ook kuren met de app en toen was volgens Volvo een onderdeel in de auto stuk. 800 Euro en zou toch nog onder garantie worden vervangen (was net na 2 jaar). Wat blijkt: onderdeel was helemaal niet stuk, server van Volvo deed het niet goed. App en auto konden uit zichzelf weer goed communiceren. Dus pas goed op met advies vanuit Volvo over wat nodig is omtrent deze technologie. Advies aan ons was om ritten uit de administratie van de app te verwijderen (haha hoe komen ze erbij, dat kan natuurlijk nooit enig effect hebben op functionaliteit app).
Mijn ritten in mijn vader zijn V60 PIH:
336 ritten
4379 km
52 km/u
2,08 l/100km*
12 kWh/100km
196 Wh/km bij elek. ritten
76 gram CO2 per km (zonne energie)
*Exclusief verbruik standkachel, deze wordt niet tot nauwelijks door mij gebruikt voor of tijdens het rijden. Stoelverwarming is vele malen efficienter en in mijn beleving ook effectiever.
SRI
3rd Gear member

In tegenstelling tot het design lijkt Volvo vooral moeite te hebben met de ICT als ik t op het forum zo lees. Tot nu toe altijd in oudere wagens gereden, dus kan geen oordeel vormen.
Is t in alle nwe auto's zo lastig?
hdejongh
1st Gear member

handmatig starten werkt wel....

Ik krijg ook een foutmelding....."kan timer voor preconditioning niet instellen"
thavipah
3rd Gear member

Had ik ook last van. Totdat ik een datacard van Vodafone in de simkaarthouder had geprikt. Sindsdien werkt preconditionen via de timer perfect.

Daarmee lijkt het aan Volvo on Call en het standaard datakaartje van de auto te liggen.
Millimetervreter.
5th Gear member

Ik heb geen last dat de timer via de app (android) niet werkt, bij mij werkt alles perfect, V60 PIH MY 2016
Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
rvorsten
1st Gear member

thavipah schreef: Had ik ook last van. Totdat ik een datacard van Vodafone in de simkaarthouder had geprikt. Sindsdien werkt preconditionen via de timer perfect.

Daarmee lijkt het aan Volvo on Call en het standaard datakaartje van de auto te liggen.
Wel, bij mij werkt het op afstand zetten van een timer ook niet, en ik heb een Vodafone data kaart achterin geplaatst voor m'n Internet verbinding. Dezelfde foutmelding in de app. Timers programmeren in de auto zelf lukt wel.

De dealer vertelde me overigens dat Volvo OnCall functies via een dedicated data SIM werkt. De extra data SIM is enkel voor apps in de auto, en voor je WiFi hotspot. De dealer zei ook dat deze fout bekend was bij Volvo. Wordt hopelijk bij een volgende update opgelost!
XC90 2016 sinds 15-1-2016
S60 D5 2001 - 350.000plus - Zilvergrijs en nog heel mooi...
SRI
3rd Gear member

Ik blijf t anno 2016 raar vinden. Voc is al sinds v60 gedoe mee, dus nog steeds.
Ik kan via data niet voc gebruiken, laat staan timers zetten. Ega wel, zelfde zendmast, zelfde abonnementsoort. Via wifi weer wel. Voc is enigste app op mn telefoon die niet werkt. Voor image building vindt ik dat niet heel erg slim, zeker niet icm van die zaken die je normaal op goedkope chinese mp3 meuk vindt, bv geen mappen kunnen afspelen etc. Ik volunteer om alle gebruikservaringen en aandachtspunten cq verbeterpunten in kaart te brengen en aan juiste mensen binnen volvo ontwikkeling over te dragen. Raar dat zoiets er niet is, bij de dealer zal het vaak blijven hangen (je meldt niet alles, dealer kan ook niet voor alles volvo nl bellen), maar je zou toch als volvo nl juist erg graag in contact staan met je klanten, vooral mbt dit soort eerste indruk dingen? 2016 contact zeg maar, naast traditionele route.
Laatst gewijzigd door SRI op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
henkchroom
3rd Gear member
Contacteer:

Voc is al sinds v60 gedoe mee, dus nog steeds.
Ik rijd inmiddels 2 jaar in de V60 PIH, maar de VOC werkt perfect.
Net nog een melding op de app, dat de auto onvergrendeld stond.Vrouwen ook altijd!
Alleen in gebieden waar de dekking slecht is (geldt voor de auto en telefoon) hapert de VOC .
Maar daar kan Volvo niets aan doen.
Paul
Geartronic member

Nergens last van via kpn, via vodafone. Werkt het ook niet vanaf je pc?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
thavipah
3rd Gear member

Ook al een paar dagen problemen met VOC. Timer ereconditioning doet het eigenlijk helemaal niet meer. Wifi aan uit, 4G op de telefoon, het mag allemaal niet baten. Zal in de toekomst hopelijk beter worden.
NielsPHEV
7th Gear member

VOC heeft altijd een beetje crappy gewerkt ook bij de V60 waren er vaak probleempjes nadeel van de XC90 is dat je de precon niet meer via de enorme aansteker euh sleutel kan starten
SRI
3rd Gear member

De preconditioning, dat gaat toch via de standkachel? Sinds het koud is werkt dat niet, melding, standklimatiesering niet beschikbaar, te laag accuspanning. Zal over de 12V gaan, bijzonder bij een nieuwe auto. Nog bijzonderder is dat tie gewoon aan de lader hangt en dat de andere (rij)accu barstenvol sap zit. Raar toch, die hele combi? Of is dit een VOC hickup en is de 12V niet te laag maar is het gewoon een ICT foutje?

Maar toch, standkachel wil niet, je zou zeggen dat dan voorruit ontdooi en achterruit ontdooi, plus evt stoel / stuur het wel zouden moeten doen. Maar zal om dezelfde reden zijn. Bijzonder, een elektrische auto aan de stroom die te weinig spanning heeft. Ik vindt het steeds lachwekkender worden, krabben in de ochtend met zo'n wagen...
RoaldH
6th Gear member

SRI schreef: De preconditioning, dat gaat toch via de standkachel? Sinds het koud is werkt dat niet, melding, standklimatiesering niet beschikbaar, te laag accuspanning. Zal over de 12V gaan, bijzonder bij een nieuwe auto. Nog bijzonderder is dat tie gewoon aan de lader hangt en dat de andere (rij)accu barstenvol sap zit. Raar toch, die hele combi? Of is dit een VOC hickup en is de 12V niet te laag maar is het gewoon een ICT foutje?

Maar toch, standkachel wil niet, je zou zeggen dat dan voorruit ontdooi en achterruit ontdooi, plus evt stoel / stuur het wel zouden moeten doen. Maar zal om dezelfde reden zijn. Bijzonder, een elektrische auto aan de stroom die te weinig spanning heeft. Ik vindt het steeds lachwekkender worden, krabben in de ochtend met zo'n wagen...
Je gebruikt toch niet uitgesteld laden waardoor de 12v accu steeds verder wordt leeggetrokken. Je kan eventueel met 6A (of 8A) laden ipv 16A. Dan heeft de 12v accu langer de tijd om bijgeladen te worden door de hoofdaccu. Blijkbaar gebeurd dat enkel als de hoofdaccu aan het laden is.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
SRI
3rd Gear member

RoaldH schreef: Je gebruikt toch niet uitgesteld laden waardoor de 12v accu steeds verder wordt leeggetrokken. Je kan eventueel met 6A (of 8A) laden ipv 16A. Dan heeft de 12v accu langer de tijd om bijgeladen te worden door de hoofdaccu. Blijkbaar gebeurd dat enkel als de hoofdaccu aan het laden is.
Ik laad 'm gewoon, geen uitgestelde instellingen, vooral in de nacht idd 6A.
In de ochtend uiteraard vol, maar nog wel aan het stroomnet. Dus sap voldoende zou je zeggen.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”