Pagina 1 van 2

Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 20.12.2015 - 08:30
door hdejongh
Hallo,

Ik krijg het niet voor elkaar om via de volvo on call app een schedule in te stellen voor de preconditioning.
Wat ik ook doe hij slaat de schedule niet op. Via de auto lukt het wel en handmatig starten werkt wel.
Auto hangt aan de stroom, is volledig opgeladen en heeft een volle tank.

Wat doe ik fout?

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 20.12.2015 - 08:37
door rsnhakan
Als je de tijd via de app instelt moet je even wachten tot hij de ingestelde tijd naar de auto heeft gestuurd. Kan het zijn dat je de app te snel af sluit?

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 20.12.2015 - 08:45
door Millimetervreter.
Misschien staat je auto net op een "blind spot" waar die geen internet ontvangt?

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 20.12.2015 - 10:22
door CO2clean
Als je de app opent en de app toont aan dat hij informatie aan het ophalen is van de auto en hij update vervolgens gegevens (temperatuur, km stand etc) dan weet je dat de auto verbinding heeft. Als je vervolgens de timer instelt, moet je inderdaad even wachten. Ik weet niet meer uit mijn hoofd of de app de progressie toont mbt intstellen timer. Dat moet je even afwachten totdat je de app afsluit. Als dit allemaal niet helpt, moet je contact opnemen met Volvo.

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 20.12.2015 - 10:37
door Conradi
Ter aanvulling,
Je app toont - nadat je een timer verstuurd hebt - in een overzicht de actieve en niet actieve timers. Zie je zo'n overzicht met de timer die je ingesteld hebt?

Trouwens, welke telefoon heb je? We weten ondertussen dat de Volvo-app niet op alle OS-en hetzelfde werkt.

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 20.12.2015 - 12:58
door NielsPHEV
timer instellen werkt bij mij ook niet via android

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 20.12.2015 - 13:41
door CO2clean
Zo te horen heeft Volvo de app functionaliteit aangepast ten opzichte van de V60. Ik zou denken dat de functies gelijk zijn en enkel de data anders is. Geen idee waarom Volvo hier zoveel moeite mee heeft.

Mijn vader zijn V60 had onlangs ook kuren met de app en toen was volgens Volvo een onderdeel in de auto stuk. 800 Euro en zou toch nog onder garantie worden vervangen (was net na 2 jaar). Wat blijkt: onderdeel was helemaal niet stuk, server van Volvo deed het niet goed. App en auto konden uit zichzelf weer goed communiceren. Dus pas goed op met advies vanuit Volvo over wat nodig is omtrent deze technologie. Advies aan ons was om ritten uit de administratie van de app te verwijderen (haha hoe komen ze erbij, dat kan natuurlijk nooit enig effect hebben op functionaliteit app).

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 20.12.2015 - 14:12
door SRI
In tegenstelling tot het design lijkt Volvo vooral moeite te hebben met de ICT als ik t op het forum zo lees. Tot nu toe altijd in oudere wagens gereden, dus kan geen oordeel vormen.
Is t in alle nwe auto's zo lastig?

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 20.12.2015 - 15:27
door hdejongh
handmatig starten werkt wel....

Ik krijg ook een foutmelding....."kan timer voor preconditioning niet instellen"

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 20.12.2015 - 15:34
door thavipah
Had ik ook last van. Totdat ik een datacard van Vodafone in de simkaarthouder had geprikt. Sindsdien werkt preconditionen via de timer perfect.

Daarmee lijkt het aan Volvo on Call en het standaard datakaartje van de auto te liggen.

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 20.12.2015 - 20:48
door Millimetervreter.
Ik heb geen last dat de timer via de app (android) niet werkt, bij mij werkt alles perfect, V60 PIH MY 2016

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 19.01.2016 - 18:09
door rvorsten
thavipah schreef: Had ik ook last van. Totdat ik een datacard van Vodafone in de simkaarthouder had geprikt. Sindsdien werkt preconditionen via de timer perfect.

Daarmee lijkt het aan Volvo on Call en het standaard datakaartje van de auto te liggen.
Wel, bij mij werkt het op afstand zetten van een timer ook niet, en ik heb een Vodafone data kaart achterin geplaatst voor m'n Internet verbinding. Dezelfde foutmelding in de app. Timers programmeren in de auto zelf lukt wel.

De dealer vertelde me overigens dat Volvo OnCall functies via een dedicated data SIM werkt. De extra data SIM is enkel voor apps in de auto, en voor je WiFi hotspot. De dealer zei ook dat deze fout bekend was bij Volvo. Wordt hopelijk bij een volgende update opgelost!

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 19.01.2016 - 18:26
door SRI
Ik blijf t anno 2016 raar vinden. Voc is al sinds v60 gedoe mee, dus nog steeds.
Ik kan via data niet voc gebruiken, laat staan timers zetten. Ega wel, zelfde zendmast, zelfde abonnementsoort. Via wifi weer wel. Voc is enigste app op mn telefoon die niet werkt. Voor image building vindt ik dat niet heel erg slim, zeker niet icm van die zaken die je normaal op goedkope chinese mp3 meuk vindt, bv geen mappen kunnen afspelen etc. Ik volunteer om alle gebruikservaringen en aandachtspunten cq verbeterpunten in kaart te brengen en aan juiste mensen binnen volvo ontwikkeling over te dragen. Raar dat zoiets er niet is, bij de dealer zal het vaak blijven hangen (je meldt niet alles, dealer kan ook niet voor alles volvo nl bellen), maar je zou toch als volvo nl juist erg graag in contact staan met je klanten, vooral mbt dit soort eerste indruk dingen? 2016 contact zeg maar, naast traditionele route.

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 19.01.2016 - 19:03
door henkchroom
Voc is al sinds v60 gedoe mee, dus nog steeds.
Ik rijd inmiddels 2 jaar in de V60 PIH, maar de VOC werkt perfect.
Net nog een melding op de app, dat de auto onvergrendeld stond.Vrouwen ook altijd!
Alleen in gebieden waar de dekking slecht is (geldt voor de auto en telefoon) hapert de VOC .
Maar daar kan Volvo niets aan doen.

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 19.01.2016 - 19:52
door Paul
Nergens last van via kpn, via vodafone. Werkt het ook niet vanaf je pc?

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 20.01.2016 - 13:04
door thavipah
Ook al een paar dagen problemen met VOC. Timer ereconditioning doet het eigenlijk helemaal niet meer. Wifi aan uit, 4G op de telefoon, het mag allemaal niet baten. Zal in de toekomst hopelijk beter worden.

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 20.01.2016 - 18:20
door NielsPHEV
VOC heeft altijd een beetje crappy gewerkt ook bij de V60 waren er vaak probleempjes nadeel van de XC90 is dat je de precon niet meer via de enorme aansteker euh sleutel kan starten

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 22.01.2016 - 09:09
door SRI
De preconditioning, dat gaat toch via de standkachel? Sinds het koud is werkt dat niet, melding, standklimatiesering niet beschikbaar, te laag accuspanning. Zal over de 12V gaan, bijzonder bij een nieuwe auto. Nog bijzonderder is dat tie gewoon aan de lader hangt en dat de andere (rij)accu barstenvol sap zit. Raar toch, die hele combi? Of is dit een VOC hickup en is de 12V niet te laag maar is het gewoon een ICT foutje?

Maar toch, standkachel wil niet, je zou zeggen dat dan voorruit ontdooi en achterruit ontdooi, plus evt stoel / stuur het wel zouden moeten doen. Maar zal om dezelfde reden zijn. Bijzonder, een elektrische auto aan de stroom die te weinig spanning heeft. Ik vindt het steeds lachwekkender worden, krabben in de ochtend met zo'n wagen...

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 22.01.2016 - 09:37
door RoaldH
SRI schreef: De preconditioning, dat gaat toch via de standkachel? Sinds het koud is werkt dat niet, melding, standklimatiesering niet beschikbaar, te laag accuspanning. Zal over de 12V gaan, bijzonder bij een nieuwe auto. Nog bijzonderder is dat tie gewoon aan de lader hangt en dat de andere (rij)accu barstenvol sap zit. Raar toch, die hele combi? Of is dit een VOC hickup en is de 12V niet te laag maar is het gewoon een ICT foutje?

Maar toch, standkachel wil niet, je zou zeggen dat dan voorruit ontdooi en achterruit ontdooi, plus evt stoel / stuur het wel zouden moeten doen. Maar zal om dezelfde reden zijn. Bijzonder, een elektrische auto aan de stroom die te weinig spanning heeft. Ik vindt het steeds lachwekkender worden, krabben in de ochtend met zo'n wagen...
Je gebruikt toch niet uitgesteld laden waardoor de 12v accu steeds verder wordt leeggetrokken. Je kan eventueel met 6A (of 8A) laden ipv 16A. Dan heeft de 12v accu langer de tijd om bijgeladen te worden door de hoofdaccu. Blijkbaar gebeurd dat enkel als de hoofdaccu aan het laden is.

Re: Preconditioning schedule via app

Geplaatst: 22.01.2016 - 13:29
door SRI
RoaldH schreef: Je gebruikt toch niet uitgesteld laden waardoor de 12v accu steeds verder wordt leeggetrokken. Je kan eventueel met 6A (of 8A) laden ipv 16A. Dan heeft de 12v accu langer de tijd om bijgeladen te worden door de hoofdaccu. Blijkbaar gebeurd dat enkel als de hoofdaccu aan het laden is.
Ik laad 'm gewoon, geen uitgestelde instellingen, vooral in de nacht idd 6A.
In de ochtend uiteraard vol, maar nog wel aan het stroomnet. Dus sap voldoende zou je zeggen.