Hallo,
het volgende onderwerp is al wel een beetje beschreven in het topic ''Volvo aan de computer''
[link=]http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... t=software[/link]
Ik wilde er toch nog even een nieuw topic over aanmaken.
Ik had het bovenstaande topic gelezen en ging dus vol goede moed naar de Volvo Dealer. Hadden het op dat moment even te druk om dit er tussendoor te doen, geeft niet, dan ff een afspraak maken. Dat kon op korte termijn.
Ik aangekomen bij de Volvo dealer. Vertellen ze mijn dat dit bij mijn S80 niet mogelijk is. Alleen modellen vanaf 2001 kunnen dit, en de mijne is van 2000.
Nu meende ik hier gelezen te hebben dat er ook S80's zijn van voor 2001 die de functie hebben laten inschakelen, maar dat kan ik niet meer vinden.
Zijn er bij jullie S80's van voor 2001 bekend met de automatisch op slot functie ingeschakeld?
Ik ben benieuwd.
Groet,
Maarten Trilsbeek
Automatisch op slot functie S80 vóór 2001
-
- 2nd Gear member
- olympus1
- 3rd Gear member
ik heb ook een vovlo s80 van 2000. als je bedoelt dat de auto op slot gaat als je per ongeluk op de afstandsbediening de auto ontgrendelt en en als je de portieren niet hebt open gedaan dat deze dan automatisch op slot gaat dan kan ik je zeggen dat je deze functie zel degelijk kunt actieveren. Maar als je gewoon de autoportieren sluit, zonder afstandsbediening dat wordt het alarm wel ingeschakeld maar gaat deze niet vanzelf op slot.... hopelijk ben je hiermee van je vraag verlost
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
- s80t6
- 3rd Gear member
ik heb het bij mijn auto in laten schakelen, mijn auto komt uit 1998.
wanneer je de auto in de versnelling zet gaan de deuren op slot. Super handige functie
wanneer je de auto in de versnelling zet gaan de deuren op slot. Super handige functie

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
-
- 2nd Gear member
Welke dealer heeft dit voor jou ingeschakeld? De dealer in Leeuwarden zegt deze functie niet in te kunnen schakelen en heeft het ook bij Volvo nederland gevraagd. Rara..............................s80t6 schreef:ik heb het bij mijn auto in laten schakelen, mijn auto komt uit 1998.
-
- 2nd Gear member
ik bedoeloverigens de ''op slot functie'' die de deuren automatisch vergrendeld als je gaat rijden.olympus1 schreef:ik heb ook een vovlo s80 van 2000. als je bedoelt dat de auto op slot gaat als je per ongeluk op de afstandsbediening de auto ontgrendelt en en als je de portieren niet hebt open gedaan dat deze dan automatisch op slot gaat dan kan ik je zeggen dat je deze functie zel degelijk kunt actieveren. Maar als je gewoon de autoportieren sluit, zonder afstandsbediening dat wordt het alarm wel ingeschakeld maar gaat deze niet vanzelf op slot.... hopelijk ben je hiermee van je vraag verlost
-
- 2nd Gear member
Nees80 1999 schreef:als je stil staat gaan ze dan ook weer vanzelf open?
-
- 4th Gear member
dan is het misschien wel een handige optie,
heb ook wel eens in een auto gezeten dat waneer je ging rijden de deuren op slot gingen en waneer je stil stond de deuren vanzelf weer van slot af gingen.
en daar heb je in mijn ogen weinig aan
heb ook wel eens in een auto gezeten dat waneer je ging rijden de deuren op slot gingen en waneer je stil stond de deuren vanzelf weer van slot af gingen.
en daar heb je in mijn ogen weinig aan
- s80t6
- 3rd Gear member
misschien kan alleen de t6 het, of alleen de auto's met een geartronic bak. Want de deuren gaan op slot wanneer je van de P naar de D (of R of N) gaat. Dus waarschijnlijk is het wel versnellingsbak gerelateerd.

-
- 2nd Gear member
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Ik ga het nader bekijken. Bedankt!s80t6 schreef:misschien kan alleen de t6 het, of alleen de auto's met een geartronic bak. Want de deuren gaan op slot wanneer je van de P naar de D (of R of N) gaat. Dus waarschijnlijk is het wel versnellingsbak gerelateerd.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
het is snelheidsmeter gerelateerd
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Dat is allemaal wel mooi, maar heeft iemand de snelheidsgerelateerde op slot functie dan wel eens in een S80 van vóór 2001 gezien? Dat is mijn hoofdvraag nl.
Kan die functie softwarematig geactiveerd worden bij een handgeschakelde 2.4 140pk S80 van 2000
Kan die functie softwarematig geactiveerd worden bij een handgeschakelde 2.4 140pk S80 van 2000
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
volgens mij moet het wel kunnen.
Volvo for life
- s80t6
- 3rd Gear member
Da's niet waar, want hij doet het vanuit stilstand. Niet pas vanaf 5 km per uur zoals ik ook wel eens ergens heb gelezen. Uit de P-stand betekend de boel op slot.bart simpson schreef:het is snelheidsmeter gerelateerd

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Wat jij wilt, hoe zou dat dan volgens jou bij een handbak gaan? bij het in beweging zetten gaan bij mij de deuren dicht, en dat is ook zo bij alle S40/V50/S60/S80/V70/Xc70 en XC90's.s80t6 schreef:Da's niet waar, want hij doet het vanuit stilstand. Niet pas vanaf 5 km per uur zoals ik ook wel eens ergens heb gelezen. Uit de P-stand betekend de boel op slot.bart simpson schreef:het is snelheidsmeter gerelateerd
- s80t6
- 3rd Gear member
het is niet wat ik wil, maar wat ik ervaar.
En dat geef ik ter kennisgeving even aan...
En dat geef ik ter kennisgeving even aan...

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
het is een optionele veiligheidsvoorziening, het zou kunnen voorkomen dat bij een stoplicht iemand iets uit je auto jatFrumpy schreef::?:
En wat zou het voordeel kunnen zijn van portieren die automatisch op slot gaan tijdens het rijden?
Ik druk liever zelf even de knop met het sleuteltje in, als ik het nodig vind.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
En in sommige landen (België bv.) verplicht vanwege carjacking...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- s80t6
- 3rd Gear member
ik hou m'n klokje liever om als ik bij de stoplichten of bij één of andere vage Mac Donalds langs een snelweg sta.Frumpy schreef::?:
En wat zou het voordeel kunnen zijn van portieren die automatisch op slot gaan tijdens het rijden?
better save then sorry, dat is het uitgangspunt