Hallo Forumleden,
Na altijd een Renault gereden te hebben, huidige Megane Grand Tour 2.0 V16 LPG G3 uit 2004 heb ik besloten voor een Volvo V70 Stationwagon gaan te kijken.
wel wil ik zelf aan de auto sleutelen wat bij een Renault haast niet te doen is.
Nu heb ik enkele vragen waar ik hoop ik antwoord op krijg om mijn keuze wat gemakkelijker te maken.
Ik rij tussen de 15 en 20000 km per jaar dus denk ik dat het weer een LPG G3 wordt
keuze ligt qua jaartal ligt vanaf 1998.
Welke V70 Serie I of II ?
V70 bifuel of waar later LPG G3 ingebouwd is ?
Er staan er diverse op internet maar allemaal met redelijk veel KM's is dat bezwaarlijk bij een V70 ?
Zij er bepaalde dingen waar ik bij de aankoop speciaal op moet letten bij een V70 ?
Gewone motor of turbo ?Zit er verschil in verbruik tussen gewone motor of met Turbo ?
Hij moet een caravan trekken van 1300KG.
ik hoop op voldoende reactie zodat ik mi keuze wat gemakkelijker kan maken.
alvast bedankt.
welke V70
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Serie II maar da's persoonljk. LPG icm turboblkken is bij Volvo niet altijd een succes uitzonderingen daargelaten. Ik zou dus voor een 2.4 170Pk gaan. Ongecompliceerd en oerbetrouwbaar.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29566
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Welkom.
Goede keus om een V70 te willen hebben. Goed zoeken op de autosites naar een mooie V70, de combinatie LPG en Volvomotoren is niet echt geweldig.
Goede keus om een V70 te willen hebben. Goed zoeken op de autosites naar een mooie V70, de combinatie LPG en Volvomotoren is niet echt geweldig.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Ik weet weinig van LPG systemen, maar heb meer dan eens gelezen dat een V70 van de eerste serie ('97-'00) meer geschikt is voor LPG dan de V70N (dus vanaf 2000). Iets met hydraulische klepstoters versus vaste klepstoters ofzo... Experts, kom er maar in!!
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50
Hoi,
Ik heb 7 jaar gereden in een v70 bouwjaar 2002 met Vialle g3 gereden.
Zonder problemen , behalve dan dat het motormanagementlampje voortdurend brandde.
Heb de auto uiteindelijk met 460000 op de teller weggedaan.
Ik had gewoon zin in een andere, en was niet van plan om 4 versleten schokbrekers te vervangen.
Nu rij ik een v70 D.
Ik heb 7 jaar gereden in een v70 bouwjaar 2002 met Vialle g3 gereden.
Zonder problemen , behalve dan dat het motormanagementlampje voortdurend brandde.
Heb de auto uiteindelijk met 460000 op de teller weggedaan.
Ik had gewoon zin in een andere, en was niet van plan om 4 versleten schokbrekers te vervangen.
Nu rij ik een v70 D.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
V70 van voor 2000 is geen probleem met LPG. Vanaf 2000 krijg je vanuit Volvo geen ondersteuning, garantie etc als je met LPG aan de gang gaat. Gebruik de zoekfunctie van dit forum en lees je in en in hoofdzaak is het zo dat gas is om op te koken en niet ook m Volvomotoren van na 2000 op m te stoken. Kan wel maar kent een verhoogd risico.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34
Het lijkt me discutabel of je bij dit relatief geringe kilometrage wel goed doet aan de keuze voor LPG. De onderhoudskosten van een LPG auto zijn over het algemeen hoger dan die van een probleemloze benzine-variant.
Een V70 met benzinemotor is geen zuipschuit, er kan zelfs zuinig mee gereden worden, een verbruik van 1:12,5 is reëel en zuiniger kan ook afhankelijk van het gebruik en de wegen waarop wordt gereden.
Een V70 met de 2.4 140pk motor is een prima ding met een beter koppelverloop bij lage toeren dan de overbodige 170pk versie, die alleen bij (zeer) hoge toeren de extra pk's levert. In het normale gebruik van dit soort auto's kom je daar nooit, tenzij je bij iedere stoplichtsprint het onderste uit de kan haalt, en bij zo'n rijstijl is LPG ook geen goed idee...
Komt nog bij dat LPG auto's altijd hoge kilometrages hebben, als occasion, betekent dat alle slijtageonderdelen (schokdempers, onderstel, stoelen, bak etc) aan vervanging toe zijn, zie ook de reactie van iemand hierboven, een mooie en goede benzine-auto is in betere staat te koop. Kortom, goedkoop is vaak duurkoop.
Een V70 met benzinemotor is geen zuipschuit, er kan zelfs zuinig mee gereden worden, een verbruik van 1:12,5 is reëel en zuiniger kan ook afhankelijk van het gebruik en de wegen waarop wordt gereden.
Een V70 met de 2.4 140pk motor is een prima ding met een beter koppelverloop bij lage toeren dan de overbodige 170pk versie, die alleen bij (zeer) hoge toeren de extra pk's levert. In het normale gebruik van dit soort auto's kom je daar nooit, tenzij je bij iedere stoplichtsprint het onderste uit de kan haalt, en bij zo'n rijstijl is LPG ook geen goed idee...
Komt nog bij dat LPG auto's altijd hoge kilometrages hebben, als occasion, betekent dat alle slijtageonderdelen (schokdempers, onderstel, stoelen, bak etc) aan vervanging toe zijn, zie ook de reactie van iemand hierboven, een mooie en goede benzine-auto is in betere staat te koop. Kortom, goedkoop is vaak duurkoop.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 07.04.2010 - 12:26
Een D5 lijkt mij al rendabel bij die kilometers... En rijdt heerlijk en je haalt makkelijk 1 op 15. Doorgaans makkelijk 1200 km op een tank.
.
Ik denk dat een diesel er wel uit kan toch, als je tegen de 20 dkm /jaar rijdt?
.
Ik denk dat een diesel er wel uit kan toch, als je tegen de 20 dkm /jaar rijdt?
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Ja kan uit maar met die bouwjaren kom je voor aardige kosten (roetfilter, verstuiver, 2 massa vliegwiel en koppeling).
Mooi benzine kopen, rij zelf een 2.0t vanwege de mooie koppelopbouw door de low pressure turbo. Heerlijk blok, wil ook lekker vooruit. Op de snelweg iets zuiniger dan een 170pk door de wat efficientere verbranding.
Verwacht overigens geen top zuinigheid. Ik zit tussen de 1 op 10,5 en 1 op 12,1.
Mooi benzine kopen, rij zelf een 2.0t vanwege de mooie koppelopbouw door de low pressure turbo. Heerlijk blok, wil ook lekker vooruit. Op de snelweg iets zuiniger dan een 170pk door de wat efficientere verbranding.
Verwacht overigens geen top zuinigheid. Ik zit tussen de 1 op 10,5 en 1 op 12,1.
Laatst gewijzigd door strui901 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Tenzij je een exemplaar koopt waarbij dit allemaal al vervangen is natuurlijk. De diesels tot 2001 zijn de bekende Audi 2.5 5 cilinders. Niet kapot te krijgen.Ja kan uit maar met die bouwjaren kom je voor aardige kosten (roetfilter, verstuiver, 2 massa vliegwiel en koppeling).
En een 130Pk 2.4D is een geknepen D5. (vanaf 2001) Rijdt prima. De mijne staat op 390K. Met 155 gekocht. Loopt 1/17
Maar zoals altijd moet je wel een beetje mazzel hebben.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
Al eens gekeken naar een originele Bi-Fuel
een volvo van nà 2000, met af-fabriek lpg installatie
Bij inbouw achteraf heb je nooit zulke mooie verbruikscijfers als met een originele bi fuel
gas 1 op 9, benzine 1 op 10
rij er al 4 jaar naar tevredenheid mee , zelden narigheid gehad ,
en dan kun je nog terecht bij Kees Verdampere , dè lpg specialist voor volvo's
een volvo van nà 2000, met af-fabriek lpg installatie
Bij inbouw achteraf heb je nooit zulke mooie verbruikscijfers als met een originele bi fuel
gas 1 op 9, benzine 1 op 10
rij er al 4 jaar naar tevredenheid mee , zelden narigheid gehad ,
en dan kun je nog terecht bij Kees Verdampere , dè lpg specialist voor volvo's
Laatst gewijzigd door evert65 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
keep calm!, your randomizer is running
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Voor het trekken van een caravan wil je vooral koppel en niet zozeer pk's. De 140pk heeft vrijwel hetzelfde aantal Nm maar deze komen wel eerder vrij. Namelijk bij 3750 toeren ipv 4500 toeren bij de 170pk.Jab schreef: jawel wel al naar gekeken, maar deze hebben 140pk en ik zou graag iets meer willen bv 170pk in verband met caravan en ik weet niet of de bi-fuel te tunen is naar 170pk.
De 170 pk's komen pas vrij bij bijna 6000 toeren. Ben benieuwd hoe vaak je dat gaat rijden met je caravan erachter....
Wil je veel koppel? Koop dan een D5.
Laatst gewijzigd door Musicus op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Naar mijn weten is dit Prietpraat, weet niet precies hoe het zit, of de eerste kamer heeft de ondersteunende wetsvoorstellen niet aangenomen,of Europa was het er niet mee eens, dus handhaving v an lokale wetgeving is niet rechtsgeldigvalser schreef: Bedenk wel met de wat oudere diesels (>2005) binnen afzienbare tijd geen grotere stad meer in komt...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40
Ik zou met een gewone 2.4 op LPG geen caravan van 1300kg gaan trekken. Ik zou ook niet op LPG gaan rijden trouwens. Ik rij nu bijna 4 jaar in een 2.5T, een beresterke motor met een acceptabel verbruik, er staat nu bijna 2 ton op de teller en de enige keren dat ik buiten de onderhoudsbeurten in de garage ben geweest was voor een doorgeroeste uitlaatsteun (25,- eu) en voor het vernieuwen van het handremgebeuren (vastgelopen, kosten 500,-). Kijk ook eens over de grens (dld), daar vind je nog V70's met lage kilometerstanden.Jab schreef: Hallo Forumleden,
Na altijd een Renault gereden te hebben, huidige Megane Grand Tour 2.0 V16 LPG G3 uit 2004 heb ik besloten voor een Volvo V70 Stationwagon gaan te kijken.
wel wil ik zelf aan de auto sleutelen wat bij een Renault haast niet te doen is.
Nu heb ik enkele vragen waar ik hoop ik antwoord op krijg om mijn keuze wat gemakkelijker te maken.
Ik rij tussen de 15 en 20000 km per jaar dus denk ik dat het weer een LPG G3 wordt
keuze ligt qua jaartal ligt vanaf 1998.
Welke V70 Serie I of II ?
V70 bifuel of waar later LPG G3 ingebouwd is ?
Er staan er diverse op internet maar allemaal met redelijk veel KM's is dat bezwaarlijk bij een V70 ?
Zij er bepaalde dingen waar ik bij de aankoop speciaal op moet letten bij een V70 ?
Gewone motor of turbo ?Zit er verschil in verbruik tussen gewone motor of met Turbo ?
Hij moet een caravan trekken van 1300KG.
ik hoop op voldoende reactie zodat ik mi keuze wat gemakkelijker kan maken.
alvast bedankt.
Over de caravan: ik heb met een V70 2.4 (MY01) een Dethleffs van 900kg (+ ongeveer 200kg bagage) maar Z-frankrijk gesleept. Dat was eens maar nooit weer, in de Ardennen al in z'n 2 de heuvel op en een verbruik van 1:5,5. Het kan allemaal maar fijn is het niet. Met de 2.5T was het een makkie. Daarna de caravan verkocht en met tent + aanhanger naar Z-Frankrijk: 130 op de Autoroute en gewoon 1:10 !
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40
Je hebt koppel nodig, geen pk's. Het koppelverloop van de 140pk is mooier dan die van de 170pk.Jab schreef: jawel wel al naar gekeken, maar deze hebben 140pk en ik zou graag iets meer willen bv 170pk in verband met caravan en ik weet niet of de bi-fuel te tunen is naar 170pk.
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Mijn 130pk dieseltje loopt met 1500kg kip aan het haakjeachter luik in zn 3 met 90km tegen het bultje op. Het verbruik met caravan is 1:10 a 11.
Luik is de enige helling in zn 3. Rest is 4 of zelfs 5.
Voor een caravan is een diesel echt heel fijn.
Luik is de enige helling in zn 3. Rest is 4 of zelfs 5.
Voor een caravan is een diesel echt heel fijn.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34
@Quota; is geen prietpraat, is reeds bestaande situatie inclusief boetes, en die zijn heel erg rechtsgeldig. Er is een duidelijke trend waarneembaar waarbij de wat oudere diesels het steeds moeilijker krijgen in de steden. Idem Oosterburen, en straks Parijs.