brandstofpomp en vlotter vervangen; brandstofmeter geeft maar 1/2 aan

Plaats reactie
Kruter
1st Gear member

We staan voor een raadsel: 3 maanden geleden wilde de auto niet meer starten. ANWB erbij en bij uitlezen bleek de brandstofdruk te laag. Pomp vervangen maar probleem bleef. Overal gezocht en diverse keren pomp en vlotter gedemonteerd en gemonteerd. Na derde keer weer alles gedemonteerd en niets kunnen vinden. Alles weer gemonteerd en de auto startte zomaar (waarom is een raadsel) en rijdt perfect maar nu geeft de brandstofpomp nog maar de helft van de werkelijke tankinhoud aan. Lastig, dus deze week de vlotter vervangen. auto start en rijdt goed maar brandstof meter nog steeds op de helft van werkelijke waarde. Nu weten we het echt niet meer. Kan dit een software probleem zijn? Iemand dit al eerder ervaren? HELP! We zijn radeloos. 3 maanden zoeken, veel vervangen door originele nieuwe volvo onderdelen. :'(
XC90 2004
mxeryus
2nd Gear member

Er staat me iets bij dat na het vervangen van pomp en vlotter deze opnieuw gecalibreerd moeten worden. Wellicht dat de experts hier wat meer over kunnen vertellen.
Kruter
1st Gear member

Dank je Mxeryus. Dat zou dan misschien een software matige calibratie kunnen zijn. Zou fijn zijn als de experts me hier iets wijzer over kunnen maken.
XC90 2004
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Contacteer:

Calibratie is volgens mij niet nodig. Ik vraag me alleen af je de juiste vlotter hebt vervangen. Er zitten er twee. Eén bij de pomp en aan de andere zijde van de tank nog een losse vlotter. Vermoedelijk is er één kaduuk. Als één vlotter aangeeft dat de tank vol en de andere geeft aan dat hij leeg is, dan kun je zeggen dat de gemiddelde meting een half volle tank oplevert.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
Kruter
1st Gear member

Ik zie nu je melding pas Mourits. Ik heb op het forum nog niet kunnen vinden hoe ik meldingen per email ontvang dus moet ik bewust het forum openen.

Eén vlotter zit inderdaad al aan de vernieuwde pomp en de tweede vlotter hadden we anderhalve week geleden vervangen. Daar was toen het probleem niet mee opgelost.

Eergisteren weer eens de tweede vlotter losgemaakt en bekeken, niets kunnen vinden en alles weer in elkaar gezet en wat blijkt; alles doet het weer!? Meter geeft goed aan, auto loopt goed.

Helaas blijf ik nu wel met het knagende gevoel zitten dat ik niet weet waarom de auto destijds niet wilde startten, pomp en vlotter vervangen bij een oude auto kan nooit geen kwaad maar het was het probleem blijkbaar niet. Wat dan wel en wanneer stopt hij weer zomaar? Ik heb nog steeds het gevoel dat het software matig is en zo weer kan gebeuren.

Alles nog een keer op één rij:
1) Auto stopt onderweg, Anwb erbij en die meet geen branstofdruk
2) Auto naar mijn locale (kleine) garage en we vervangen samen de brandstofpomp (met eerste vlotter)
3) Auto rijdt nu even en slaat dan na een paar 100 meter af en geeft hoogste alarm voor motorstoring.
4) Branstof pomp verschillende keren gedemonteerd en weer gemonteerd en na een derde maal zonder iets gevonden te hebben rijdt de auto normaal maar nu geeft hij een halve tank bij volle aan.
5) Tweede vlotter vervangen maar auto geeft nog halve tank aan maar rijdt nog steeds goed.
6) Tweede vlotter gedemonteerd, niets kunnen vinden en maar weer gemonteerd. Probleem is weg!? Waarom weten we niet.

Om de branstof pomp en vlotter te kunnen vervangen moet het halve interieur van de auto gedemonteerd worden. We zijn inmiddels expert in het demonteren van de midden rij stoelen en de bekleding daaronder. Lukt nu met 15 minuten! Helaas hebben we in het begin wel een ongelukje gehad met diesel wat de auto inliep bij het demonteren van de tweede vlotter. ( kan dit er iets mee te maken hebben? Zit er ergens een sensor in de auto?) We zoeken nu nog steeds een verklaring voor het eerste probleem waar de brandstofpomp door de auto stil gezet wordt omdat de pomp niet kapot bleek te zijn en de nieuwe pomp geen oplossing gaf. Het is ook een volkomen raadsel waarom de auto het nu weer wel doet. En wanneer kan hij weer zomaar stoppen?
XC90 2004
DuLuHome
1st Gear member

mxeryus schreef: 23.12.2015 - 17:18 Er staat me iets bij dat na het vervangen van pomp en vlotter deze opnieuw gecalibreerd moeten worden. Wellicht dat de experts hier wat meer over kunnen vertellen.
Dag, dat calibreren kun je dat zelfs als je zo n odb apparaat hebt ? Weet je zo ongeveer de kosten als ik dit bij een garage moet doen ?
Fredhead
Geartronic member

Dit zal met Vida gedaan moeten worden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
DuLuHome
1st Gear member

Vident i400 all systems – voor Volvo

Wil dat ook met deze ?
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”