Hi all,
Na mijn eerste eigen auto (940) en vele verschillende lease-auto's, ga ik weer een eigen auto kopen. Ondertussen wel een gezinnetje, dus een station. Wil graag weer een Volvo, maar heb me een paar jaar geleden voorgenomen nooit meer een saaie auto te rijden. Dus een V70 (of misschien wel XC70) wordt het, maar dan wel met de T6.
Deze zien staan: http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/volvo/v70/30-t6-awd-summum/occ2033814-fe47a
Zijn er nog zaken waar ik volgens jullie op moet letten?
Het viel mij op dat er geen lane departure op zat, terwijl dit in nl volgen mij wel standaard in het pakket zat.
(Ik vind deze velgen overigens ook echt mooi)
Jasper
V70 T6 (2009) aankoop
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Enige punt van nadacht is de automaat. En verder checken of alles werkt want dit ding zit zo barstens vol opties en electronica en als dat kapot gaat.......
Laat een dealer een aankoop keuring doen, de T6 is een redelijke zeldzaamheid dat die, ook hier op het forum, een zeldzaamheid is (net als het verbuik van zo'n ding......grote dorst)
Laat een dealer een aankoop keuring doen, de T6 is een redelijke zeldzaamheid dat die, ook hier op het forum, een zeldzaamheid is (net als het verbuik van zo'n ding......grote dorst)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Jij hebt het altijd over de automaatV70/2.4D/2003 schreef: Enige punt van nadacht is de automaat. En verder checken of alles werkt want dit ding zit zo barstens vol opties en electronica en als dat kapot gaat.......
Laat een dealer een aankoop keuring doen, de T6 is een redelijke zeldzaamheid dat die, ook hier op het forum, een zeldzaamheid is (net als het verbuik van zo'n ding......grote dorst)


Verder ben ik het wel met je eens

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 06.09.2012 - 20:49
Ik zeg doen !!!
Het is een super mooie auto die je op het oog hebt, maar dan de motor !!!!!! GEWELDIG.
Zelf rij ik nu aantal maanden in een T6 awd uit 2008,en elke keer weer met een grote grijns op mijn gezicht.
Helaas niet zo'n mooie complete uitvoering als hier boven,maar een redelijk kale momentum uitvoering...
De geartronic stoort mij in de T6 totaal niet,het lijkt of de bak veel beter bij de les is dan in mijn vorige auto, een V70 D5, my 08.
Ik heb de auto laten checken (plus wat updates laten doen) bij volvo snijders in Oldenzaal, daar staat de T6 als zeer betrouwbaar en robust bekend.
Tja het verbruik, je hoeft niet je best te doen om +- 17/18 op 100 te doen.
Maar +- 10 op 100 lukt ook met een lichte gasvoet.... zelf doe ik gemiddeld 13.1 op 100 en dan ook nog eens voornamelijk stadsverkeer, maar dan moet je niet elke keer als eerste bij een verkeerslicht weg willen zijn.
Succes met je overweging en evt aankoop.
Het is een super mooie auto die je op het oog hebt, maar dan de motor !!!!!! GEWELDIG.
Zelf rij ik nu aantal maanden in een T6 awd uit 2008,en elke keer weer met een grote grijns op mijn gezicht.
Helaas niet zo'n mooie complete uitvoering als hier boven,maar een redelijk kale momentum uitvoering...
De geartronic stoort mij in de T6 totaal niet,het lijkt of de bak veel beter bij de les is dan in mijn vorige auto, een V70 D5, my 08.
Ik heb de auto laten checken (plus wat updates laten doen) bij volvo snijders in Oldenzaal, daar staat de T6 als zeer betrouwbaar en robust bekend.
Tja het verbruik, je hoeft niet je best te doen om +- 17/18 op 100 te doen.
Maar +- 10 op 100 lukt ook met een lichte gasvoet.... zelf doe ik gemiddeld 13.1 op 100 en dan ook nog eens voornamelijk stadsverkeer, maar dan moet je niet elke keer als eerste bij een verkeerslicht weg willen zijn.
Succes met je overweging en evt aankoop.
Volvo V70 D5 momentum my08 geartronic,black/black 18"fortuna.
Volvo V70 T6 AWD momentum my08, electric silver/zwart leer. 18"balius.
Volvo V70 T6 AWD momentum my08, electric silver/zwart leer. 18"balius.
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Dat is een beste V70.
Mooie kleur, lekker veel opties en een goede km stand. Lijkt of ik de auto ken. Misschien van een huisarts uit het oosten des lands geweest. Ook forumbezoeker en zeker liefhebber.
Zoals al gezegd, de bak controleren is belangrijk. Verder weinig andere zaken tov een 'gewone' V70. Hou er wel rekening mee dat de bak niet het meest soepele onderdeel van een T6 is. Kan nogal wat hakkerig schakelen. Zeker de eerste generatie.
Een volledige onderhoudshistorie is ook wel belangrijk, kijken of er door de vorige eigenaren niet bezuinigd is op onderhoud.
Aankoop keuring laten doen bij een Volvo dealer. Ook als de verkoper zegt dat het niet nodig is, altijd goed om een paar niet bevooroordeelde ogen ernaar te laten kijken. En zelf kijk je toch altijd met je hart.
Lane daparture is altijd een optie geweest. Bij mij zit her erop maar staat altijd uit. Word er gek van.
Verbruik is wel iets om over na te denken. Bij stevig doorrijden gaat het verbruik richting 1 op 8.5 / 1 op 9. In de stad en omstreken richting 1 op 6. Heb je een fluwelen voet en rij je doorgaans op de rechterbaan met snelheden die legaal zijn kan het zomaar 1 op 10 / 1 op 11 worden.
Voor de rest heb je ook een dosis goed geluk nodig, er kan altijd iets kapot gaan natuurlijk.
Veel succes
Mooie kleur, lekker veel opties en een goede km stand. Lijkt of ik de auto ken. Misschien van een huisarts uit het oosten des lands geweest. Ook forumbezoeker en zeker liefhebber.
Zoals al gezegd, de bak controleren is belangrijk. Verder weinig andere zaken tov een 'gewone' V70. Hou er wel rekening mee dat de bak niet het meest soepele onderdeel van een T6 is. Kan nogal wat hakkerig schakelen. Zeker de eerste generatie.
Een volledige onderhoudshistorie is ook wel belangrijk, kijken of er door de vorige eigenaren niet bezuinigd is op onderhoud.
Aankoop keuring laten doen bij een Volvo dealer. Ook als de verkoper zegt dat het niet nodig is, altijd goed om een paar niet bevooroordeelde ogen ernaar te laten kijken. En zelf kijk je toch altijd met je hart.
Lane daparture is altijd een optie geweest. Bij mij zit her erop maar staat altijd uit. Word er gek van.
Verbruik is wel iets om over na te denken. Bij stevig doorrijden gaat het verbruik richting 1 op 8.5 / 1 op 9. In de stad en omstreken richting 1 op 6. Heb je een fluwelen voet en rij je doorgaans op de rechterbaan met snelheden die legaal zijn kan het zomaar 1 op 10 / 1 op 11 worden.
Voor de rest heb je ook een dosis goed geluk nodig, er kan altijd iets kapot gaan natuurlijk.
Veel succes
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Zie net dat er ook een Family Line pakket op zit. Dat betekend oa dat er ook geïntegreerde kinderzitjes in de achterbank zitten. Dan zal er ook wel gelaagd glas in zitten fijne optie maar wel iets om rekening mee te houden. Je kunt in geval van nood geen ruit intikken met en Lifehammer.
En er zit zelfs een elektrische passagiers stoel in. Zie je niet heel veel.
En er zit zelfs een elektrische passagiers stoel in. Zie je niet heel veel.
Laatst gewijzigd door Silver_R op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
De automaat is zeker een punt van aandacht. Waar je bij de automaat ook op moet letten, of het schakelgedrag je bevalt, vooral de reactiesnelheid bij het intrappen van het gaspedaal. Bij de update in 2010 is dit aangepast. Het is een kwestie van persoonlijke smaak, geen gebrek van technische aard. Verder op de brug zetten en de achterwielen loos laten draaien, luisteren naar de lagering in de Haldexkoppeling en het differentieel achter. Voor wat betreft de eeuwige reactie van niet-T6-rijders, het brandstofverbruik valt wel mee, rond de 1:9, iets ongunstiger dan een 940 2.3IC. (Er staat zoveel plezier tegenover
). Inderdaad vreemd dat lane departure warning niet aanwezig lijkt. Nu is dat een voorziening die je best kan missen, de andere voorzieningen uit het pakket heb ik al wel dankbaar benut, ldw roept alleen maar vragen op van passagiers en heeft bij mij nog nooit bijgedragen aan de veiligheid. Verder een hele knappe wagen, al zou de bekleding niet mijn keuze zijn.

245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Kneiter wat een ding, werkelijk alle opties zijn aangevinkt.
Mooi hoor, ze zeggen bij twijfel niet doen in dit geval zou ik zeggen een unieke auto en gewoon doen.
Zaterdag gaan rijden en bevalt hij lekker kopen.
Mooi hoor, ze zeggen bij twijfel niet doen in dit geval zou ik zeggen een unieke auto en gewoon doen.
Zaterdag gaan rijden en bevalt hij lekker kopen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Weet niet wie je bedoelt maar ik spreek ook uit ervaring.Ernst64 schreef: Voor wat betreft de eeuwige reactie van niet-T6-rijders, het brandstofverbruik valt wel mee, rond de 1:9, iets ongunstiger dan een 940 2.3IC. (Er staat zoveel plezier tegenover).
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8503
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Prachtige V70, en over verbruik hoef je niet te zeuren als je een T6 wil rijden.
Koken kost geld en zeker met 6 pitten
Zou ook zeker een aankoopkeuring laten doen bij een Volvo dealer.
Koken kost geld en zeker met 6 pitten

Zou ook zeker een aankoopkeuring laten doen bij een Volvo dealer.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Weet ik, je geeft de feiten keurig weer. Het was een reactie op de opmerking van Ger en ik hoor het vaak als eerste reactie op mijn T6. En als je net als TS een 940 gewend bent, valt het erg mee.Silver_R schreef:Weet niet wie je bedoelt maar ik spreek ook uit ervaring.Ernst64 schreef: Voor wat betreft de eeuwige reactie van niet-T6-rijders, het brandstofverbruik valt wel mee, rond de 1:9, iets ongunstiger dan een 940 2.3IC. (Er staat zoveel plezier tegenover).
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Da's een hele mooie! Maar zoals anderen al schreven, wel even een aankoopkeuring laten doen.
Maar als daar niets uit rolt....
En niet zeuren over verbuik. Hobby's kosten geld.
Maar als daar niets uit rolt....
En niet zeuren over verbuik. Hobby's kosten geld.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Heel mooi (volgeladen) exemplaar! Ben benieuwd naar je ervaringen wat betreft onderhoud en verbruik mocht je er eentje kopen.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik denk dat je er vooral op moet gaan letten dat je niet de hele tijd manisch gaat zitten grijnzen als je in die auto zit 

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Neem een oliebolErnst64 schreef:Weet ik, je geeft de feiten keurig weer. Het was een reactie op de opmerking van Ger en ik hoor het vaak als eerste reactie op mijn T6. En als je net als TS een 940 gewend bent, valt het erg mee.Silver_R schreef:Weet niet wie je bedoelt maar ik spreek ook uit ervaring.Ernst64 schreef: Voor wat betreft de eeuwige reactie van niet-T6-rijders, het brandstofverbruik valt wel mee, rond de 1:9, iets ongunstiger dan een 940 2.3IC. (Er staat zoveel plezier tegenover).

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Mooie wagen! Zou alleen meteen een chroomsetje voor de neus plaatsen om een wat modernere look te creeeren.
Suc6 met de aankoop
Suc6 met de aankoop

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ach, op tijdelijke basis tuf ik nu rond in een Skoda Yeti 1.2 TFSI. ........en die zuipt net zoveel als een T6, ik bedoel maar. Maar een diesel gewend zijnde is dat geen humor aan de pomp, vandaar dat ik zeur over verbruik. Maar een vet vol machtig mooi ding is het wel, die T6 dus.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21438
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Optielijst:
- Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
- Open dak elektrisch
- Schuif/kanteldak
Zo kan ik ook een heel lange lijst maken. Want die elektrische ramen staan er ook 3 maal in, net als de buitenspiegels.
Wel een prettige auto natuurlijk.
- Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
- Open dak elektrisch
- Schuif/kanteldak
Zo kan ik ook een heel lange lijst maken. Want die elektrische ramen staan er ook 3 maal in, net als de buitenspiegels.
Wel een prettige auto natuurlijk.

Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]