Hoi volvisten ....
Ik ben aan het denken een tweedehands S40 te kopen, geen dieseltje deze keer. Ik doe heel weinig kms. Nu zit ik te denken aan een T4 of 2.OT.
Ik vroeg me af of iemand me op weg kan helpen? Welke is de betere keuze? Zijn die 200 paarden op de voorwielen niet wat overkill?
groetjes,
KoenK
S40 T4 vs S40 2.0T
- KoenK 480T
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 15:31
- Locatie: Schaarbeek, België
KoenK
'90 480 turbo, '00 V40 19D
'90 480 turbo, '00 V40 19D
- smokingman
- 4th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 00:29
- Locatie: Spijkenisse
GA met allebei rijden. Dan weet je voor jezelf wat het lekkerst rijdt. Dat kan niemand anders je vertellen. Ikzelf ben heel tevreden met mijn T4, maar jij zou het bijv helemaal niets kunnen vinden.
Hij heeft idd wat last van teveel vermogen bij lage snelheden, maar hoe dat is bij een 2.0T weet ik niet, dus kan ik je daar ook geen advies over geven. Op de Duitse Autobahn was ik zeker te spreken over mijn vermogen.
Hij heeft idd wat last van teveel vermogen bij lage snelheden, maar hoe dat is bij een 2.0T weet ik niet, dus kan ik je daar ook geen advies over geven. Op de Duitse Autobahn was ik zeker te spreken over mijn vermogen.

- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Volgens mij had een 2.0T ook geen DSA standaard (in Duitsland iig niet), dan denk ik dat een T4 met DSA "veiliger" is. Verder moet je inderdaad gewoon proefrijden, ik heb zelf voor de uitvoering gekozen, niet per se voor de motor, de 2.0T is ook gewoon heel lekker.
- Tomba
- 2nd Gear member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 24.07.2006 - 09:47
Ik hoef jullie , en KoenK in het bijzonder, toch niet te vertellen dat "emotie" de grootste beslissingsfactor is???
Cijfertjes zijn leuk allemaal, maar koop de wagen waarbij jij een lekker gevoel hebt.
Misschien even rijden met beide, kan altijd. Maar op moment van tekenen moet je een lekker gevoel hebben en niet denken "ik neem hem omdat ik dan meer PK's heb en dat is toch wat ik wil?"
Cijfertjes zijn leuk allemaal, maar koop de wagen waarbij jij een lekker gevoel hebt.
Misschien even rijden met beide, kan altijd. Maar op moment van tekenen moet je een lekker gevoel hebben en niet denken "ik neem hem omdat ik dan meer PK's heb en dat is toch wat ik wil?"
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Hier in Nederland ook niet, maar een 2.0T nam je meestal wel met de redelijke pakketjes erop. Wij hadden de Prestige met xenon en alles erop behalve leer.menjo schreef:Volgens mij had een 2.0T ook geen DSA standaard (in Duitsland iig niet), dan denk ik dat een T4 met DSA "veiliger" is. Verder moet je inderdaad gewoon proefrijden, ik heb zelf voor de uitvoering gekozen, niet per se voor de motor, de 2.0T is ook gewoon heel lekker.
En daar zat ook DSA op, top systeem.
Wij hebben destijds gekozen voor de 2.0T omdat ik wist van mezelf dat de T4 veel te hard zou gaan, ik had met de demo auto al een aantal stenen de weg uitgereden. Dat ding ging zo hard en op dat moment was ik en mijn zussen nog wat jonger. En aangezien heel de familie in de auto van mijn moeder reed was het toch wat handiger een ietsje langzamere te nemen. (mijn zus heeft met de demo destijds ongeveer na 4 km al een bon gehad van 250 gulden. Dachten dat iedereen liep te seinen over de xenonlampen.... oeps)
Maar toen we die 2.0T hadden, zijn we er toch even mee op wintersport gegaan met vader en ik en wat een pret met die motor, zo heerlijk en zo snel even inhalen sjoeeeeeeeeef
Mijn vader reed op dat moment nog in een V70 Classic 2.5 140pk en dat was natuurlijk een vrachtauto ivm die turbo.
De garage had dit duidelijk ook door dus toen hadden ze op precies het goede moment een V70 uit 2001 2.4T staan waardoor hij ook in de Turbo is gegaan. Zelfs zo erg dat hij een jaar later een T5 heeft genomen.
De jongens bij de garage waren daarom ook versteld dat de V40 vervangen werd door een V50 met de 2.4i motor. Zelfs zo erg dat de monteur die die auto moest klaar maken terug kwam bij de receptie, van deze auto is verkeerd. Zit geen T5 in maar een 2.4i moet hij niet terug?
...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- KoenK 480T
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 15:31
- Locatie: Schaarbeek, België
Dat het een S40 wordt staat sowiso vast. Met zo`n dichte koffer kan je gewoon alles in je koffer laten zitten in de stad (Brussel). Met een break jatten ze heel je koffer leeg ...
Na wat lectuur en opzoekwerk lijkt mij de 2,0T toch de meest interessante. Ik moet geen race bak hebben ... gewoon een lekkere bak die een waardig vervanger moet worden voor mij 480 Turbo. De zoektocht kan starten ... ik hou jullie op de hoogte...
bedankt!
Na wat lectuur en opzoekwerk lijkt mij de 2,0T toch de meest interessante. Ik moet geen race bak hebben ... gewoon een lekkere bak die een waardig vervanger moet worden voor mij 480 Turbo. De zoektocht kan starten ... ik hou jullie op de hoogte...
bedankt!
KoenK
'90 480 turbo, '00 V40 19D
'90 480 turbo, '00 V40 19D
- KoenK 480T
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 15:31
- Locatie: Schaarbeek, België
Oh ... heb nog een vraagje... Zijn er specifiek in de 2,0T verschillen die jullie uit ervaring weten waarop ik moet letten tussen phase 1 en 2?
KoenK
'90 480 turbo, '00 V40 19D
'90 480 turbo, '00 V40 19D
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Bij keuze zou ik gaan voor fase 2.
Deze heeft een verbeterde voortrein.
Deze heeft een verbeterde voortrein.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Hoe heet ze heeft dat ook...menjo schreef:En mooiere knopjes, en ziet er gewoon mooier uit van buiten
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 19.08.2006 - 16:51
- Locatie: Utrecht
Een T4 is geen overkill. Die 200 PK laten de auto variëren tussen een rustige stille wagen en een powermotor. Je kunt dus zelf kiezen hoe je ermee rijdt.
De mijne staat te koop.
De reden waarom ik mijn favoriete wagen weg doe is simpel, ik ga voor mijn nieuwe werk 30.000 per jaar rijden en dan is LPG een betere optie.
Veel succes en wellicht spreken we elkaar nog.
Groeten van Niels
Mods edit
De mijne staat te koop.
De reden waarom ik mijn favoriete wagen weg doe is simpel, ik ga voor mijn nieuwe werk 30.000 per jaar rijden en dan is LPG een betere optie.
Veel succes en wellicht spreken we elkaar nog.
Groeten van Niels
Mods edit
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Hoe vaak ga je jou advertentie hier plaatsen Niels? Ik ben 'm nou al 3x tegengekomen....
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013