S40 T4 vs S40 2.0T

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KoenK 480T
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 09.06.2006 - 15:31
Locatie: Schaarbeek, België

Hoi volvisten ....

Ik ben aan het denken een tweedehands S40 te kopen, geen dieseltje deze keer. Ik doe heel weinig kms. Nu zit ik te denken aan een T4 of 2.OT.

Ik vroeg me af of iemand me op weg kan helpen? Welke is de betere keuze? Zijn die 200 paarden op de voorwielen niet wat overkill?

groetjes,

KoenK
KoenK
'90 480 turbo, '00 V40 19D
Gebruikersavatar
smokingman
4th Gear member
Berichten: 671
Lid geworden op: 15.01.2006 - 00:29
Locatie: Spijkenisse

GA met allebei rijden. Dan weet je voor jezelf wat het lekkerst rijdt. Dat kan niemand anders je vertellen. Ikzelf ben heel tevreden met mijn T4, maar jij zou het bijv helemaal niets kunnen vinden.

Hij heeft idd wat last van teveel vermogen bij lage snelheden, maar hoe dat is bij een 2.0T weet ik niet, dus kan ik je daar ook geen advies over geven. Op de Duitse Autobahn was ik zeker te spreken over mijn vermogen. :lol:
EricT4
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 03.06.2005 - 19:46

Gewoon voor de T 4 gaan.

Liever iets teveel vermogen dan iets te weinig.
Plus een T4 zit vaak beter in zijn uitrusting.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Volgens mij had een 2.0T ook geen DSA standaard (in Duitsland iig niet), dan denk ik dat een T4 met DSA "veiliger" is. Verder moet je inderdaad gewoon proefrijden, ik heb zelf voor de uitvoering gekozen, niet per se voor de motor, de 2.0T is ook gewoon heel lekker.
Gebruikersavatar
Tomba
2nd Gear member
Berichten: 248
Lid geworden op: 24.07.2006 - 09:47

Ik hoef jullie , en KoenK in het bijzonder, toch niet te vertellen dat "emotie" de grootste beslissingsfactor is???

Cijfertjes zijn leuk allemaal, maar koop de wagen waarbij jij een lekker gevoel hebt.
Misschien even rijden met beide, kan altijd. Maar op moment van tekenen moet je een lekker gevoel hebben en niet denken "ik neem hem omdat ik dan meer PK's heb en dat is toch wat ik wil?"
Volvo 440 / 2.0I / Boardcomputer / achterspoiler / blauwmetallic lak
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

menjo schreef:Volgens mij had een 2.0T ook geen DSA standaard (in Duitsland iig niet), dan denk ik dat een T4 met DSA "veiliger" is. Verder moet je inderdaad gewoon proefrijden, ik heb zelf voor de uitvoering gekozen, niet per se voor de motor, de 2.0T is ook gewoon heel lekker.
Hier in Nederland ook niet, maar een 2.0T nam je meestal wel met de redelijke pakketjes erop. Wij hadden de Prestige met xenon en alles erop behalve leer.
En daar zat ook DSA op, top systeem.

Wij hebben destijds gekozen voor de 2.0T omdat ik wist van mezelf dat de T4 veel te hard zou gaan, ik had met de demo auto al een aantal stenen de weg uitgereden. Dat ding ging zo hard en op dat moment was ik en mijn zussen nog wat jonger. En aangezien heel de familie in de auto van mijn moeder reed was het toch wat handiger een ietsje langzamere te nemen. (mijn zus heeft met de demo destijds ongeveer na 4 km al een bon gehad van 250 gulden. Dachten dat iedereen liep te seinen over de xenonlampen.... oeps)

Maar toen we die 2.0T hadden, zijn we er toch even mee op wintersport gegaan met vader en ik en wat een pret met die motor, zo heerlijk en zo snel even inhalen sjoeeeeeeeeef
Mijn vader reed op dat moment nog in een V70 Classic 2.5 140pk en dat was natuurlijk een vrachtauto ivm die turbo.

De garage had dit duidelijk ook door dus toen hadden ze op precies het goede moment een V70 uit 2001 2.4T staan waardoor hij ook in de Turbo is gegaan. Zelfs zo erg dat hij een jaar later een T5 heeft genomen.
De jongens bij de garage waren daarom ook versteld dat de V40 vervangen werd door een V50 met de 2.4i motor. Zelfs zo erg dat de monteur die die auto moest klaar maken terug kwam bij de receptie, van deze auto is verkeerd. Zit geen T5 in maar een 2.4i moet hij niet terug?

...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

2.0 T is over het algemeen de mooiste/beste motor die ooit in de x40
is geleverd aldus de testen en mijn ervaring :D
Gebruikersavatar
KoenK 480T
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 09.06.2006 - 15:31
Locatie: Schaarbeek, België

Dat het een S40 wordt staat sowiso vast. Met zo`n dichte koffer kan je gewoon alles in je koffer laten zitten in de stad (Brussel). Met een break jatten ze heel je koffer leeg ...

Na wat lectuur en opzoekwerk lijkt mij de 2,0T toch de meest interessante. Ik moet geen race bak hebben ... gewoon een lekkere bak die een waardig vervanger moet worden voor mij 480 Turbo. De zoektocht kan starten ... ik hou jullie op de hoogte...

bedankt!
KoenK
'90 480 turbo, '00 V40 19D
Gebruikersavatar
KoenK 480T
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 09.06.2006 - 15:31
Locatie: Schaarbeek, België

Oh ... heb nog een vraagje... Zijn er specifiek in de 2,0T verschillen die jullie uit ervaring weten waarop ik moet letten tussen phase 1 en 2?
KoenK
'90 480 turbo, '00 V40 19D
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

Bij keuze zou ik gaan voor fase 2.
Deze heeft een verbeterde voortrein.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

En mooiere knopjes, betere elektronica en ziet er gewoon mooier uit van buiten
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

menjo schreef:En mooiere knopjes, en ziet er gewoon mooier uit van buiten
Hoe heet ze heeft dat ook... :wink:
Nielsnielsniels
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.08.2006 - 16:51
Locatie: Utrecht

Een T4 is geen overkill. Die 200 PK laten de auto variëren tussen een rustige stille wagen en een powermotor. Je kunt dus zelf kiezen hoe je ermee rijdt.

De mijne staat te koop.

De reden waarom ik mijn favoriete wagen weg doe is simpel, ik ga voor mijn nieuwe werk 30.000 per jaar rijden en dan is LPG een betere optie.

Veel succes en wellicht spreken we elkaar nog.

Groeten van Niels


Mods edit
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Hoe vaak ga je jou advertentie hier plaatsen Niels? Ik ben 'm nou al 3x tegengekomen....
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”