Wat is normaal verbruik ( snelweg 140 ) op gas met een 1.8 motor?Sukkels die zeggen dat je niet zo hard mag rijden hoeven niet te reageren.

Om hier eens op door te gaan; mijn 2.0 draait bij de 130 zo rond de 3500 rpm. op zich veel, maar kan geen kwaad. Nu zit ik veel op de baan in Duitsland en bijv. afgelopen weekend naar Polen geweest daarbij zo'n 4 uur de cruisecontrol erop gehad op 170 (net iets meer dan 4500 rpm) onderweg paar x getankt, maar dan laat ik de motor lopen en schakel 'm over op benzine. Is het werkelijk zo slecht om zo lang zoveel toeren te draaien op gas?? moet zeggen dat ik 'm regelmatig in trap en tot op heden nog geen problemen heb ervaren. nu met zo'n 215k op de klok...Okke schreef:als ik echt toeren wil draaien ga ik verder op benzine. Maar dat is wel heel zeldzaam.
als je motor afgesteld staat op "puur zuinig rijden" dan zou ik het niet doen.v40pokemon schreef:Is het werkelijk zo slecht om zo lang zoveel toeren te draaien op gas??
natuurlijk kán dat met LPi ook.Nigel schreef:Dat van de hoge toeren slecht op LPG weet ik om eerlijk te zijn ook niet.. in theorie zou je kleppentoestand er sneller door slijten, door de grotere warmte. Maar of dat met je LPI-systeem ook is en of dat bij elke auto op gaat blijft even de vraag;
Of een motor met verkeerde (te strak) afgestelde kleppen denk ik.motoren met verbrande kleppen zijn stuk voor stuk afgesteld met een arm mengsel.
We hebben het toch over g3?het ligt er maar net aan hoe je installatie is afgeregeld.
Bij vollast is er geen sprake van (lamda)regeling. Motor loopt gewoon rijk bij vollast (lamda < 1).kijk wat die doet bij acceleratie.
zolang je lambda 1 hebt zit je goed
ja, strak én arm nóg sneller verbrande kleppen.martin2 schreef:Of een motor met verkeerde (te strak) afgestelde kleppen denk ik.
álles is afstelbaar.martin2 schreef:We hebben het toch over g3?
je hoeft niet volgas te geven om toch snel te accelereren.martin2 schreef:Bij vollast is er geen sprake van (lamda)regeling. Motor loopt gewoon rijk bij vollast (lamda < 1)