421 regelunit mistlampen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
JohanvZ
1st Gear member

Hallo, mistachterlicht doet het soms wel maar meestal niet, lastig als de auto apk gekeurd moet worden. Vandaag schema erbij gehaald maar vraag me af waar de regelunit 4/21 zit volgens boekje ergens onder het dashbord. De schakelaar voor mistlamp achter is OK dus ik vermoed dat het relais in de unit kapot is. Wie weet waar deze zit en hoe die eruit ziet? .....

GR Johan
Kootje
3rd Gear member

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Schakelaar zelf gecontroleerd en deed het, maar bij de keuring natuurlijk weer niet. Uiteindelijk bleek het aan een relais te liggen. Deze kun je vinden achter de klokken. Deze zul je er dus uit moeten halen en daarachter zit een relais aan het dasboard geklemd. Ik heb deze even nagelopen met een soldeerbout en daarmee was het probleem opgelost.
JohanvZ
1st Gear member

Aha, bedankt voor de info, afgelopen maandag deed het relais het weer even, daarna weer niet, toen weer wel. Vervolgens heb ik een minuut of 5 continue geschakeld. Het lijkt erop dat het relais het nu wel blijft doen. Ik kan me er iets van voorstellen dat het relais doordat hij eigenlijk nooit gebruikt wordt als het ware blijft plakken. Ik ga woensdag naar de keuring. Hij blijft het tot nu toe goed doen. Is dat veel werk om de klokken eruit te halen?
volvo-s40
4th Gear member

uh... ligt er aan welke je hebt, phase II heeft dit in de CEM zitten ipv boven het klokken spel, dan is het al weer een heel ander verhaal.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”