Hallo mensen;
Ik heb een S80 type twee gehad 2,4 170pk maar deze moest HELAAS weg.
In de komende toekomst wil ik weer een Volvo maar dan de C30.
Maar welke benzine motor moet je hebben om er lekker in te kunnen rijden.
2,4 5cil is mooi maar ook zwaar, dus ik dacht een 1,8 of 2,0
opties; high pervormens sound (had de s80 ook en dat klonk geweldig), leer.
de S80 koste veel geld in onderhoud hoe is dat met de C30 en waar moet je opletten?
Ik hoop dat iemand mij tips kan geven over het juiste type (als deze er is), en onderhoud (kosten)
Dank alvast voor de reacties
Gr.Rolthof
c30 welke moet je hebben
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Heb zelf een 1.8. Valt me qua onderhoud niet tegen, maar ik laat het grotendeels ook doen door een bekende. Onderdelen zijn goedkoop voor beurtjes enz..
Filters zijn niet duur. Olie is maar €25 per 5L als je de Ford olie koopt.
Banden ben je wel zo'n €100 per band kwijt (205/50/17)
Multiriemen zijn wel vrij prijzig, zijn rekriemen, en dat heeft een normaal persoon de gereedschap niet voor. Waardoor je ze met gereedschap moet kopen, of laten doen bij een garage.
Voor schijven+blokken was €110 aan onderdelen.
De 2.0 is eigenlijk hetzelfde blok maar met meer vermogen. Verbruik is gelijkwaardig en volgens mij gewicht ook in dezelfde klasse. Dus dat is dan een leukere optie denk ik..
Verbruik 1:13 a 14 ongeveer. Zuiniger lukt niet echt..
Mijn sport uitvoering heeft high performance, leer, automatisch dimmen de spiegel, telefoon.
Filters zijn niet duur. Olie is maar €25 per 5L als je de Ford olie koopt.
Banden ben je wel zo'n €100 per band kwijt (205/50/17)
Multiriemen zijn wel vrij prijzig, zijn rekriemen, en dat heeft een normaal persoon de gereedschap niet voor. Waardoor je ze met gereedschap moet kopen, of laten doen bij een garage.
Voor schijven+blokken was €110 aan onderdelen.
De 2.0 is eigenlijk hetzelfde blok maar met meer vermogen. Verbruik is gelijkwaardig en volgens mij gewicht ook in dezelfde klasse. Dus dat is dan een leukere optie denk ik..
Verbruik 1:13 a 14 ongeveer. Zuiniger lukt niet echt..
Mijn sport uitvoering heeft high performance, leer, automatisch dimmen de spiegel, telefoon.
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 10.01.2016 - 15:56
dankje voor het bericht. Helpt met zoeken.
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Ga toch ook de 2.4i eens proberen, is in een C30 volgens mij echt genieten. 1 op 12 moet wel lukken. Zie ook [link=http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=3]spritmonitor.de[/link]
Laatst gewijzigd door ijsga op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4588
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
Wij hebben een Volvo C30 2.0 Momentum R-Design met 18" velgen er onder gereden, was met 150 pk een super auto.
Omdat wij meer kilometers per jaar zijn gaan rijden hebben we nu een V40 D2 R-Design.
Omdat wij meer kilometers per jaar zijn gaan rijden hebben we nu een V40 D2 R-Design.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Wat is de reden dat de S80 weg moet?
Van S80 naar C30 is wel van het ene uiterste naar het andere...
Als je voor een 5 cilinder gaat, kan ik me niet voorstellen dat je kwa onderhoud goedkoper uit bent dan met de S80 (of had je daar een V8 in liggen?)
Van S80 naar C30 is wel van het ene uiterste naar het andere...
Als je voor een 5 cilinder gaat, kan ik me niet voorstellen dat je kwa onderhoud goedkoper uit bent dan met de S80 (of had je daar een V8 in liggen?)
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 10.01.2016 - 15:56
de reden. twee salarissen naar 1.
Dan is een S80 2,4 170pk 225-55-17 banden en natuurlijk ook de wegenbelasting als de verzekering bijna niet te betalen.
Het was ook nog een Exequtive en dat hielt in dat de verzekering niet onder de 450euro kwam.
de c30 heeft ook pervormince sound is dat wat?
de s80 had dat ook echt geweldig
Gr. Rolthof
Dan is een S80 2,4 170pk 225-55-17 banden en natuurlijk ook de wegenbelasting als de verzekering bijna niet te betalen.
Het was ook nog een Exequtive en dat hielt in dat de verzekering niet onder de 450euro kwam.
de c30 heeft ook pervormince sound is dat wat?
de s80 had dat ook echt geweldig
Gr. Rolthof
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
HP sound is erg goed.
Overigens zit ik zelf ook te denken aan wat anders.. Moet eigenlijk naar diesel toe ivm 40k/jaar. Alleen bespaar ik alleen met een 1.6 flink, alleen vind k die motoren niet zo betrouwbaar.. Ik tank standaard in België, waardoor voor mij het omslagpunt naar diesel best hoog ligt..
Verzekering van de c30 zit overigens ook niet onder de €450/jaar. Helaas.. Auto rijden is gewoon prijzig..
Overigens zit ik zelf ook te denken aan wat anders.. Moet eigenlijk naar diesel toe ivm 40k/jaar. Alleen bespaar ik alleen met een 1.6 flink, alleen vind k die motoren niet zo betrouwbaar.. Ik tank standaard in België, waardoor voor mij het omslagpunt naar diesel best hoog ligt..
Verzekering van de c30 zit overigens ook niet onder de €450/jaar. Helaas.. Auto rijden is gewoon prijzig..
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
-
- 4th Gear member
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
- Locatie: Amersfoort
Ik heb nu inmiddels mijn 3de C30. De eerste was een C30 met de 1.6D motor. Veel over gezegd en geschreven, met deze auto heb ik geen problemen gehad en ruim 250000 km met plezier in gereden. Moet wel vermelden dat dit snelwegkilometers zijn, dan komt de 1.6D tot zijn recht en geeft, blijkt uit de ervaringen, geen tot weinig problemen. Verbruik gemiddeld 1/18. De tweede C30 was er een met een D5 motor. Tja, een dijk van een motor, de bekende 5 cilinder en deze was nog eens bij een tuner geweest. Niks geen problemen. Verbruik 1/12 als ik mijn best deed. De voorgaande waren handgeschakeld, de derde C30 is een C30 met een 2.0D motor met een automaat. Soepele diesel, stil en krachtig waar nodig. Verbruik nu gemiddeld 1/16. Tot nu toe probleemloos. Prima automobielen, goede wegligging, compact rijden, standaard de benodigde passieve en actieve veiligheidssystemen en zowel de handbak (6) als de automaat; klasse.
Laatst gewijzigd door C30BlackStone op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscrip Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Red | Volvo S90 T5 Inscr | Volvo XC40 Recharge ER Ultra 2024 | Volvo EX30 Ultra ER | Volvo EX40 Ultra | Volvo EX30 Ultra Performance Pine Crystal White |
- vvmark
- 3rd Gear member
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 29.05.2014 - 11:37
rolthofc30 schreef: de reden. twee salarissen naar 1.
Dan is een S80 2,4 170pk 225-55-17 banden en natuurlijk ook de wegenbelasting als de verzekering bijna niet te betalen.
Het was ook nog een Exequtive en dat hielt in dat de verzekering niet onder de 450euro kwam.
de c30 heeft ook pervormince sound is dat wat?
de s80 had dat ook echt geweldig
Gr. Rolthof
Ik zou er 1 zoeken met hp sound of premium sound.
De performance in de leen auto (v50) van de garage vond ik qua geluid echt een een stuk minder alsde hp sound in mijn eigen v50 .
Huidig: Volvo v60 momentum pro 2020 denim blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
- V52
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 16.11.2014 - 09:08
- Locatie: Aelse
Verschil diesel vs. benzine in België ca. 24 cent, daar kom je niet mee uit bij 40k per jaar?JTC30 schreef: Ik tank standaard in België, waardoor voor mij het omslagpunt naar diesel best hoog ligt..
V40 T3 2017 Nordic+ Mussel Blue 17" Segomo
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Uiteindelijk zou een d2 zo'n €1000 goedkoper zijn per jaar. Maar dat door de Belgische benzineprijs mijn omslagpunt hoger is, is logisch.
Diesel is in Nederland hier goedkoper..
Diesel is in Nederland hier goedkoper..
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+