Ik ben van plan om mijn tweede V70 Classic 2.5T na vijf jaar te gaan inwisselen voor een S80. Om te beginnen vind ik het gewoon mooie bakken en bovendien zijn ze betaalbaarder dan hun estate-broertjes en toch wel veel completer dan een S60 voor het zelfde geld.
Mijn budget is beperkt. afhankelijk van wat de V70 nog opbrengt, denk ik dat ik onder de 4000 euro moet blijven. Op zich is er tussen de 2500 en 4000 genoeg te vinden. Ik heb er een paar gezien: twee 170 pk automaten met kilometerstanden tussen de 200 en 250k. Op het oog prima onderhouden en keurig van binnen en van buiten.
Maar na een paar weken zoeken zit ik toch wel met een paar vraagjes waar ik jullie input wel bij kan gebruiken:
- Is een een kilometerstand van rond de 250k slim? Of is dat nou nét de periode met alle ellende en kan ik beter tegen de 300k gaan zoeken?
- Hoe zit het met de motorisering? Je hoort steeds verhalen over de turboversies met gescheurde blokken, maar anderen zeggen dat dat onzin is en dat het zelden voor komt. Dus, kan ik naast de gewone 2.4 en 2.9 ook naar de 2.4T kijken?
- Hoe ingewikkeld is het om achteraf een andere originele HU-radio in te bouwen. Ik ben een redelijke audio-junk en wil graag een goed klinkende set hebben. Maar ik vind het wel mooier om dat geïntegreerd te hebben in het dashboard. Een HU-801 bijvoorbeeld. En hoe zit het met de standaard speakers?
- Klopt het dat de S80 meer problemen heeft dan de Classic? Of is dat ook een fabel? Mijn V70 is uiteindelijk ook niet vijf jaar lang storingsvrij geweest (Draagarmen, motorsteunen, airco-perikelen, carterventilatie, olieretourleiding...).
- Hoe zijn de ervaringen met de Geartronic-bakken? Ik lees daar echte horrorverhalen over, maar ik heb kennissen die er al jaren probleemloos mee rijden.
- Zijn er zogenaamde 'no go's' bekend? Van die auto's die je écht niet wilt hebben omdat er een luchtje aan zit...
Verder zijn alle tips en ervaringen meer dan welkom!
Alles op een rijtje
- Midicijnman
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01.07.2010 - 18:14
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Laat tijd en geld uit de formule van het leven
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Wil je ook een hororverhaal over de D5 horen?
Er staat best wel wat geschreven hier over de S80 en de motoren. Geartronic is een dingetje, kan goed gaan maar ook heel duur fout, zeg het maar.
Aankoopkeuring is het beste advies.
Er staat best wel wat geschreven hier over de S80 en de motoren. Geartronic is een dingetje, kan goed gaan maar ook heel duur fout, zeg het maar.
Aankoopkeuring is het beste advies.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30277
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Goed opletten als je een S80 met ervaring wilt kopen. De geadviseerde aankoopkeuring is zeker aan te raden.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- VolvoRulez
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 19:12
Ik had high preformance audio erin, dat klonk eigenlijk bijzonder goed. (als audio liefhebber eigenlijk dus een must, of premium natuurlijk)
Ik had een 2.4t met 168k toen ik hem kocht, met 230k weer weg gedaan geloof ik. fijne auto, weinig problemen.
Behalve de Navi, zeker de 4:3 schermen met CD's zijn, tja, slecht eigenlijk. geen updates meer voor en die systemen lopen steeds vast. Vanaf 2002 kreeg je Dvd's met 16:9 schermen. ook niet altijd top maar stukken beter als die CD systemen.
Gasklephuis probleem is ook bij dit model van toepassing, echter tegenwoordig voor zo'n 150 euro te reviseren. (ergens in Almelo geloof ik)
Ik had een 2.4t met 168k toen ik hem kocht, met 230k weer weg gedaan geloof ik. fijne auto, weinig problemen.
Behalve de Navi, zeker de 4:3 schermen met CD's zijn, tja, slecht eigenlijk. geen updates meer voor en die systemen lopen steeds vast. Vanaf 2002 kreeg je Dvd's met 16:9 schermen. ook niet altijd top maar stukken beter als die CD systemen.
Gasklephuis probleem is ook bij dit model van toepassing, echter tegenwoordig voor zo'n 150 euro te reviseren. (ergens in Almelo geloof ik)
S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
onze T6 hebben we nu een ton mee gereden, vanaf ca 66.000 km. Heerlijke auto met Geartronic. Enige problemen waren wat kraken van de voorwielophanging, een vibratie die met een nieuwe aandrijfas is verholpen, nieuwe thermostaat, nieuwe turbo control valve en een nieuw geleideblokje voor het passagiersraam. Behoorlijk zuinig als je er normaal mee rijdt, en erg comfortabel. Hier in Zwitserland zijn ze heel goedkoop, de oudere bouwjaren. Ik zou zoeken naar een oudere wagen met relatief weinig km, dan kan je er heel wat jaartjes plezier van hebben.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5