Alles op een rijtje
Geplaatst: 22.01.2016 - 02:46
Ik ben van plan om mijn tweede V70 Classic 2.5T na vijf jaar te gaan inwisselen voor een S80. Om te beginnen vind ik het gewoon mooie bakken en bovendien zijn ze betaalbaarder dan hun estate-broertjes en toch wel veel completer dan een S60 voor het zelfde geld.
Mijn budget is beperkt. afhankelijk van wat de V70 nog opbrengt, denk ik dat ik onder de 4000 euro moet blijven. Op zich is er tussen de 2500 en 4000 genoeg te vinden. Ik heb er een paar gezien: twee 170 pk automaten met kilometerstanden tussen de 200 en 250k. Op het oog prima onderhouden en keurig van binnen en van buiten.
Maar na een paar weken zoeken zit ik toch wel met een paar vraagjes waar ik jullie input wel bij kan gebruiken:
- Is een een kilometerstand van rond de 250k slim? Of is dat nou nét de periode met alle ellende en kan ik beter tegen de 300k gaan zoeken?
- Hoe zit het met de motorisering? Je hoort steeds verhalen over de turboversies met gescheurde blokken, maar anderen zeggen dat dat onzin is en dat het zelden voor komt. Dus, kan ik naast de gewone 2.4 en 2.9 ook naar de 2.4T kijken?
- Hoe ingewikkeld is het om achteraf een andere originele HU-radio in te bouwen. Ik ben een redelijke audio-junk en wil graag een goed klinkende set hebben. Maar ik vind het wel mooier om dat geïntegreerd te hebben in het dashboard. Een HU-801 bijvoorbeeld. En hoe zit het met de standaard speakers?
- Klopt het dat de S80 meer problemen heeft dan de Classic? Of is dat ook een fabel? Mijn V70 is uiteindelijk ook niet vijf jaar lang storingsvrij geweest (Draagarmen, motorsteunen, airco-perikelen, carterventilatie, olieretourleiding...).
- Hoe zijn de ervaringen met de Geartronic-bakken? Ik lees daar echte horrorverhalen over, maar ik heb kennissen die er al jaren probleemloos mee rijden.
- Zijn er zogenaamde 'no go's' bekend? Van die auto's die je écht niet wilt hebben omdat er een luchtje aan zit...
Verder zijn alle tips en ervaringen meer dan welkom!
Mijn budget is beperkt. afhankelijk van wat de V70 nog opbrengt, denk ik dat ik onder de 4000 euro moet blijven. Op zich is er tussen de 2500 en 4000 genoeg te vinden. Ik heb er een paar gezien: twee 170 pk automaten met kilometerstanden tussen de 200 en 250k. Op het oog prima onderhouden en keurig van binnen en van buiten.
Maar na een paar weken zoeken zit ik toch wel met een paar vraagjes waar ik jullie input wel bij kan gebruiken:
- Is een een kilometerstand van rond de 250k slim? Of is dat nou nét de periode met alle ellende en kan ik beter tegen de 300k gaan zoeken?
- Hoe zit het met de motorisering? Je hoort steeds verhalen over de turboversies met gescheurde blokken, maar anderen zeggen dat dat onzin is en dat het zelden voor komt. Dus, kan ik naast de gewone 2.4 en 2.9 ook naar de 2.4T kijken?
- Hoe ingewikkeld is het om achteraf een andere originele HU-radio in te bouwen. Ik ben een redelijke audio-junk en wil graag een goed klinkende set hebben. Maar ik vind het wel mooier om dat geïntegreerd te hebben in het dashboard. Een HU-801 bijvoorbeeld. En hoe zit het met de standaard speakers?
- Klopt het dat de S80 meer problemen heeft dan de Classic? Of is dat ook een fabel? Mijn V70 is uiteindelijk ook niet vijf jaar lang storingsvrij geweest (Draagarmen, motorsteunen, airco-perikelen, carterventilatie, olieretourleiding...).
- Hoe zijn de ervaringen met de Geartronic-bakken? Ik lees daar echte horrorverhalen over, maar ik heb kennissen die er al jaren probleemloos mee rijden.
- Zijn er zogenaamde 'no go's' bekend? Van die auto's die je écht niet wilt hebben omdat er een luchtje aan zit...
Verder zijn alle tips en ervaringen meer dan welkom!