Zo, terwijl ik nog enkele jaren hoop verder te rijden in mijn S40 '08 heeft mijn vriendin ervoor gekozen om haar Peugeot 207 1.4 HDI te upgraden naar een nieuwe wagen. Vandaag besteld:
Volvo V40 T3 Manueel Geschakeld
Ocean Race uitvoering in Ocean Blue
- Portunus 17" velgen
- Zwart leder interieur met blonde dakhemel
- Silk Metal inleg
- Adaptief digitaal instrumentenpaneel
Light Pack
- Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting
- Koplampreinigingsinstallatie
- Interieurverlichting upgrade
Winter Pack
- Verwarmbare voorzetels
- Verwarmbare voorruit
- Regensensor
Business Motion Pack
- Audio bediening in het stuurwiel
- Sensus Navigation
- Park Assist achter
- Cruise Control
- Sensus Connect high performance sound
Climate Comfort Pack
- IAQS
- Electronic Climate Control
Elektrisch verstelbare bestuurderszetel
Vanaf de bestuurdersplaats bedienbare kindersloten
12V stopcontact in de bagageruimte
Levering is voorzien in de week van 15 maart, ik ben alvast zeer benieuwd!
Volvo V40 T3 - Ocean Race
-
- 3rd Gear member
Dag Kvdbeek,
onze V50 moet ook vervangen, en ik dacht ook aan een V40 T3, maar hb een paar kids die af en toe de achterbank bevolken, in de V50 gaat dat makkelijk, maar kan jij iets zinnigs zeggen over de achterbank van een V40 tov je S40?
Alvast bedankt.
onze V50 moet ook vervangen, en ik dacht ook aan een V40 T3, maar hb een paar kids die af en toe de achterbank bevolken, in de V50 gaat dat makkelijk, maar kan jij iets zinnigs zeggen over de achterbank van een V40 tov je S40?
Alvast bedankt.
- trimitie
- 4th Gear member
idd heel verstandige vriendin en hopelijk even knap als haar auto dat ze zal hebben haha
proficiat met de aankoop !!

proficiat met de aankoop !!
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
-
- 2nd Gear member
Mooie configuratie. En een erg mooie kleur blauw.
Veel plezier ermee en succes met het afstrepen van de kalender.
@BG_Volvoforum: als "een paar kids" twee is, dan is dat goed te doen achterin een V40. De "stoelen" van de achterbank zijn wat naar binnen geplaatst om meer schouderruimte te creëren. Dat is wel nodig door de vormgeving van de koets, met name vanaf de B-stijl. Hierdoor zijn de middelste zitplaats dus smaller geworden. Dat is eigenlijk alles. Maar om het zeker te weten moet je een proefrit gaan maken, of in ieder geval proefzitten. Er is in de pers nogal wat negatiefs geschreven over de ruimte achterin, maar als ik achterin zit heb ik absoluut niets te klagen: voldoende hoofdruimte, voldoende knieruimte (ik ben maar 1.72 m), en zijdelings kom ik ook nergens tegenaan. Dus is het allemaal heel persoonlijk.
Veel plezier ermee en succes met het afstrepen van de kalender.
@BG_Volvoforum: als "een paar kids" twee is, dan is dat goed te doen achterin een V40. De "stoelen" van de achterbank zijn wat naar binnen geplaatst om meer schouderruimte te creëren. Dat is wel nodig door de vormgeving van de koets, met name vanaf de B-stijl. Hierdoor zijn de middelste zitplaats dus smaller geworden. Dat is eigenlijk alles. Maar om het zeker te weten moet je een proefrit gaan maken, of in ieder geval proefzitten. Er is in de pers nogal wat negatiefs geschreven over de ruimte achterin, maar als ik achterin zit heb ik absoluut niets te klagen: voldoende hoofdruimte, voldoende knieruimte (ik ben maar 1.72 m), en zijdelings kom ik ook nergens tegenaan. Dus is het allemaal heel persoonlijk.
-
- 2nd Gear member
Voor twee volwassenen ruimte zat, achterin. Ook voor wat betreft de beenruimte.
Voor drie man is het te krap.
Voor drie man is het te krap.
MY2021 Volvo XC 40 Inscription Interieur blond/carcoale + veel toeters en bellen.
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
-
- 1st Gear member
Update: de blauwe kleur is niet meer verkrijgbaar (dat vermoeden hadden we al omdat het ook zo in de V40-brochure stond) - we hebben nu voor Bright Silver Metallic gekozen.
Betreffende de achterbank: ik heb hier niet op gelet, eerlijk gezegd! Ik had er in ieder geval voldoende beenruimte (ben zelf 1m80).
Betreffende de achterbank: ik heb hier niet op gelet, eerlijk gezegd! Ik had er in ieder geval voldoende beenruimte (ben zelf 1m80).
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Achterin is prima te doen maarrrrrr.......als je achter een lange bestuurder, in mijn geval 1.89mtr, mag plaatsnemen zit jij of de bestuurder opgevouwen.
Voor korte ritjes met achterpassagiers vouw ik mezelf achter het stuur maar anders pakken we de V70 ivm de ruimte.
Ik zou voor de zekerheid toch even gaan passen bij de dealer!
Voor korte ritjes met achterpassagiers vouw ik mezelf achter het stuur maar anders pakken we de V70 ivm de ruimte.
Ik zou voor de zekerheid toch even gaan passen bij de dealer!
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
- Max
- 7th Gear member
De enige passende kleur voor een OR.manneke-D schreef:Mooie configuratie. En een erg mooie kleur blauw.
Prachtige auto inderdaad, lekker compleet.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
-
- 1st Gear member
Wordt aanstaande dinsdag geleverd - staat sinds vandaag bij de dealer, maar het is nog even wachten op het kenteken en de verzekeringsdocumenten. Ik ben al ongeduldig in mijn vriendin haar plaats!
-
- 1st Gear member
Ondertussen hebben we de wagen een klein maandje in bezit en hebben we een goeie 3000 kilometer op de teller. We hebben ee ondertussen een city trip naar Denemarken en een korte tocht door Zweden opzitten. Hoewel we in Zweden tientallen Volvo's zagen rondkarren heb ik er (op een Amazon na) niets mooiers zien rijden. 
Eerste bevindingen:
-

Eerste bevindingen:
- voor 2 mensen is er voldoende ruimte qua laadmogelijkheden (qua koffers, spulletjes, ...) - of dat ook zo is met één of meer kinderen lijkt me twijfelachtig
- zowel in stadsverkeer als snelwegverkeer kan de wagen dankzij de T3 goed mee - ik vind'm wel wat agressief in 1e en 2e versnelling (maar ik ben dan ook gewend om met een 1.6D S40 te rijden. Het feit dat je altijd vermogen te over hebt is een grote meerwaarde.
- het adaptief digitaal display is top, lekker overzichtelijk en vrij scherp van beeld (het geheugen per bestuurder is ook netjes!)
- de Xenon koplampen met meedraaiende bochtverlichting zijn een pluspunt - wat een lichtopbrengst bij donkere dagen!
- het switchen tussen bestuurders gaat gemakkelijk door het geheugen van de elektrisch verstelbare zetels (werkt snel!!)
- de wagen is vrij stil tijdens het rijden, ik vind'm persoonlijk wel wat hard afgeveerd (of heeft een te hoge bandenspanning?)
- de Ocean Race afwerking is volgens mij één van de mooiste die er is, jammer wel dat Ocean Blue niet meer te krijgen was
- ik had meer verwacht van de 'interieurverlichting upgrade', maar de grote keuze aan kleuren in het menu is wel 'fun'
- de Sensus navigatie werkt snel en correct, de invoer via de gewone bediening gaat vlot
- wat me misschien wel stoort is het feit dat de (niet-in-de-hoogte verstelbare) passagierszetel wat laag is (jammer dat we de optie niet genomen hebben!)
-
Laatst gewijzigd door kvandebeek op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
Zo stond onze nieuwe wagen te schitteren bij een mooie zonsondergang ietsje ten zuiden van Göteborg:

- Tarantino
- 3rd Gear member
Mooie auto cq configuratie! Proficiat er mee.
Ook de foto is schitterend, helemaal goed!
Ook de foto is schitterend, helemaal goed!
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
-
- Starter
Proficiat met je prachtige wagen! Ik heb ook net 2 maandjes m'n zwarte Ocean Race.kvandebeek schreef: Ondertussen hebben we de wagen een klein maandje in bezit en hebben we een goeie 3000 kilometer op de teller. We hebben ee ondertussen een city trip naar Denemarken en een korte tocht door Zweden opzitten. Hoewel we in Zweden tientallen Volvo's zagen rondkarren heb ik er (op een Amazon na) niets mooiers zien rijden.
Eerste bevindingen:Foto's volgen snel!
- voor 2 mensen is er voldoende ruimte qua laadmogelijkheden (qua koffers, spulletjes, ...) - of dat ook zo is met één of meer kinderen lijkt me twijfelachtig
- zowel in stadsverkeer als snelwegverkeer kan de wagen dankzij de T3 goed mee - ik vind'm wel wat agressief in 1e en 2e versnelling (maar ik ben dan ook gewend om met een 1.6D S40 te rijden. Het feit dat je altijd vermogen te over hebt is een grote meerwaarde.
- het adaptief digitaal display is top, lekker overzichtelijk en vrij scherp van beeld (het geheugen per bestuurder is ook netjes!)
- de Xenon koplampen met meedraaiende bochtverlichting zijn een pluspunt - wat een lichtopbrengst bij donkere dagen!
- het switchen tussen bestuurders gaat gemakkelijk door het geheugen van de elektrisch verstelbare zetels (werkt snel!!)
- de wagen is vrij stil tijdens het rijden, ik vind'm persoonlijk wel wat hard afgeveerd (of heeft een te hoge bandenspanning?)
- de Ocean Race afwerking is volgens mij één van de mooiste die er is, jammer wel dat Ocean Blue niet meer te krijgen was
- ik had meer verwacht van de 'interieurverlichting upgrade', maar de grote keuze aan kleuren in het menu is wel 'fun'
- de Sensus navigatie werkt snel en correct, de invoer via de gewone bediening gaat vlot
- wat me misschien wel stoort is het feit dat de (niet-in-de-hoogte verstelbare) passagierszetel wat laag is (jammer dat we de optie niet genomen hebben!)
-
De bandenspanning stond bij mij op 2.9Bar, die heb ik dan ook naar 2.4 gebracht. Een wereld van verschil!

Laatst gewijzigd door jannen op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
Afgelopen week gaan proefrijden met een tweedehandse Volvo V40 Cross Country T3 Summum (MY2017, 5000 km op de teller) en ondertussen aangekocht en in gebruik genomen als vervanging voor mijn 9 jaar oude Volvo S40 1.6D. De V40CC is in de kleur Bright Silver Metallic met Keid velgen, erg netjes!
Mijn vriendin rijdt ondertussen al 2 jaar met een V40 T3 Ocean Race (zie deze thread hierboven), dus qua interieur was de wagen me al bekend.
Qua rijervaring is het een grote sprong voorwaarts (de V40 CC lijkt wat zachter geveerd, de motor is dezelfde maar reageert precies wat minder hevig en dat vind ik wel aangenamer). Qua opties en pakketten zit er zowat alles op: lederen zetels, full LED verlichting, elektrisch verstelbare zetels voor bestuurder/passagier, keyless entry, BLIS, parkeren met sensoren en camera, Driver Alert Control, Volvo On Call, Lane Keeping, Adaptive Cruise Control, zetelverwarming (alleen voor), elektrische voorruitontdooing, Cross Traffic Alert, verkeersbordherkenning, automatische grootlichten, ...
Zijn er hier overigens nog V40’ers met Volvo On Call? De Volvo dealer zei dat het tegenwoordig ook een soort van butlerservice is die voor je op zoek kan gaan naar restaurants/hotels/POI’s etc,en deze kan programmeren in de navigatie, heeft iemand hier ervaring mee?
Verder ben ik nog op zoek naar een setje winterwielen - sommige sets zijn goedkoper in Nederland dan in België (ruim 100€), is hier een reden voor? En als iemand van jullie winterwielen heeft op een V40CC, kan je daar dan een foto van posten? (altijd leuk om eens echt gemonteerd te zien ipv gesimuleerd).
Foto’s volgen later nog - maar ik ben weer helemaal verliefd op mijn wagen!
Mijn vriendin rijdt ondertussen al 2 jaar met een V40 T3 Ocean Race (zie deze thread hierboven), dus qua interieur was de wagen me al bekend.
Qua rijervaring is het een grote sprong voorwaarts (de V40 CC lijkt wat zachter geveerd, de motor is dezelfde maar reageert precies wat minder hevig en dat vind ik wel aangenamer). Qua opties en pakketten zit er zowat alles op: lederen zetels, full LED verlichting, elektrisch verstelbare zetels voor bestuurder/passagier, keyless entry, BLIS, parkeren met sensoren en camera, Driver Alert Control, Volvo On Call, Lane Keeping, Adaptive Cruise Control, zetelverwarming (alleen voor), elektrische voorruitontdooing, Cross Traffic Alert, verkeersbordherkenning, automatische grootlichten, ...
Zijn er hier overigens nog V40’ers met Volvo On Call? De Volvo dealer zei dat het tegenwoordig ook een soort van butlerservice is die voor je op zoek kan gaan naar restaurants/hotels/POI’s etc,en deze kan programmeren in de navigatie, heeft iemand hier ervaring mee?
Verder ben ik nog op zoek naar een setje winterwielen - sommige sets zijn goedkoper in Nederland dan in België (ruim 100€), is hier een reden voor? En als iemand van jullie winterwielen heeft op een V40CC, kan je daar dan een foto van posten? (altijd leuk om eens echt gemonteerd te zien ipv gesimuleerd).
Foto’s volgen later nog - maar ik ben weer helemaal verliefd op mijn wagen!