V60 T3 vs D4
Geplaatst: 28.01.2016 - 13:31
Enige tijd geleden heb ik mij hier voorgesteld: Even voorstellen
Inmiddels ben ik er qua V60 wel enigzins uit wat ik zou willen. Een facelift V60 van 2014 of jonger, bij voorkeur in R-Design.
Nu de zoektocht wat is ingeperkt blijft er nog een belangrijke vraag over, namelijk benzine of diesel. Of concreter: T3 (150 pk) vs D4 (180 pk).
Wij rijden per jaar zo’n 25.000 km en dit betekent zo rond het omslagpunt benzine/diesel. Ik verwacht dat de benzine per saldo net iets goedkoper zal zijn, met name omdat de auto net iets jonger en minder kilometers zal hebben gelopen bij aanschaf. Echter zorgt 25.000 km per jaar er voor dat je een flinke sprong in kilometers maakt als je 4/5/6 jaar in de auto rijdt. Voor je het weet ben je 150.000 km verder. Zelf vermoed ik dat over 5 jaar een V60 diesel met 180.000 km beter in de markt ligt dan een V60 benzine. Simpelweg omdat vergelijkbare diesels ook veel zullen hebben gelopen, terwijl er waarschijnlijk heel veel benzines zijn die minder hebben gelopen.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de D4: net wat sterker en ik kan zelf de loopeigenschappen van een diesel erg waarderen.
Er is echter nu een ding dat me tegenstaat en dat is de hele discussie omtrent de diesel motor in zijn algemeenheid. De diesel zal daardoor waarschijnlijk aan populariteit verliezen en wellicht gaat de overheid diesels nog zwaarder belasten, waardoor de kosten hoger worden en ook de gewildheid afneemt. Of sla ik hierin door?
Graag ben ik benieuwd naar jullie ervaringen mbt de T3 vs de D4. En of jullie nog punten hebben die ik kan/moet meenemen in mijn overweging?
Eerlijkheid gebied te zeggen dat er op dit moment nog meer auto’s op de shortlist staan en dat aanschaf sowieso nog wel een tijdje zal duren. De genoemde T3 / D4 facelifts liggen nog net een paar K buiten budget (ca 30.000).
Ik wil graag een goede en weloverwogen keuze maken voor de volgende auto, omdat we hier echt langer mee willen doen. Tot op heden wissel ik om 1-2 jaar van auto.
Zoiets vind ik echt fantastisch en daar zie ik mezelf wel naar de 200.000 km in rijden: V60 D4
En een T3 R-Design van een jaar jonger en veel minder kms: V60 T3
Inmiddels ben ik er qua V60 wel enigzins uit wat ik zou willen. Een facelift V60 van 2014 of jonger, bij voorkeur in R-Design.
Nu de zoektocht wat is ingeperkt blijft er nog een belangrijke vraag over, namelijk benzine of diesel. Of concreter: T3 (150 pk) vs D4 (180 pk).
Wij rijden per jaar zo’n 25.000 km en dit betekent zo rond het omslagpunt benzine/diesel. Ik verwacht dat de benzine per saldo net iets goedkoper zal zijn, met name omdat de auto net iets jonger en minder kilometers zal hebben gelopen bij aanschaf. Echter zorgt 25.000 km per jaar er voor dat je een flinke sprong in kilometers maakt als je 4/5/6 jaar in de auto rijdt. Voor je het weet ben je 150.000 km verder. Zelf vermoed ik dat over 5 jaar een V60 diesel met 180.000 km beter in de markt ligt dan een V60 benzine. Simpelweg omdat vergelijkbare diesels ook veel zullen hebben gelopen, terwijl er waarschijnlijk heel veel benzines zijn die minder hebben gelopen.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de D4: net wat sterker en ik kan zelf de loopeigenschappen van een diesel erg waarderen.
Er is echter nu een ding dat me tegenstaat en dat is de hele discussie omtrent de diesel motor in zijn algemeenheid. De diesel zal daardoor waarschijnlijk aan populariteit verliezen en wellicht gaat de overheid diesels nog zwaarder belasten, waardoor de kosten hoger worden en ook de gewildheid afneemt. Of sla ik hierin door?
Graag ben ik benieuwd naar jullie ervaringen mbt de T3 vs de D4. En of jullie nog punten hebben die ik kan/moet meenemen in mijn overweging?
Eerlijkheid gebied te zeggen dat er op dit moment nog meer auto’s op de shortlist staan en dat aanschaf sowieso nog wel een tijdje zal duren. De genoemde T3 / D4 facelifts liggen nog net een paar K buiten budget (ca 30.000).
Ik wil graag een goede en weloverwogen keuze maken voor de volgende auto, omdat we hier echt langer mee willen doen. Tot op heden wissel ik om 1-2 jaar van auto.
Zoiets vind ik echt fantastisch en daar zie ik mezelf wel naar de 200.000 km in rijden: V60 D4
En een T3 R-Design van een jaar jonger en veel minder kms: V60 T3