Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een XC90 D5die met Polestar was getuned. Viel me niet mee of tegen grappig genoeg maar of het de 700,- waard is?
De vermogens toename is minimaal maar merken doe je het wel bij doortrekken na een bocht en dat was inderdaad precies nodig.
Ga wel de dealer vragen om mijn auto via Polestar te tunen ivm behoud fabrieksgarantie (hard nodig), heeft iemand al ervaring Polestar D5 tuning?
Polestar tuning nieuwe XC90 D5 ervaring?
- thavipah
- 3rd Gear member
In ieder geval altijd via Volvo laten tonen. Op het duitse Motor-Talk forum staat een mooi verhaal van een XC90 waarbij het blok geploft is op de snelweg. Die eigenaar had wel al wat problemen met een onrustige loop. Gooide er een Heico tuning (dus geen polestar) overheen waarna het blok op hoge snelheid alle olie eruit gooide. De meneer rijdt inmiddels weer vrolijk rond met een nieuw motorblok. Toch vraag ik me af hoeveel marge die 2.0 liter blokken nog hebben voor tuning.
- dbosker
- 6th Gear member
Ik heb de Polestar tuning er in laten schieten. Jammer genoeg heb ik geen vergelijk voor en na, aangezien ik er niet mee gereden heb zonder de tuning. Blok pakt echter mooi soepel op, bak schakelt heel lekker door de (8) versnellingen. Ik ben tevreden met het aggregaat. Over Heico: mijn dealer heeft het afgeraden. Het is iets wat op het blok gekunsteld wordt, met een aparte stuurunit en stekkers op de injectoren. Als er iets mee is, geeft Heico garantie, echter je kunt wel een eindeloos getouwtrek krijgen waar het probleem zit - bij het Volvo leveringsdeel of bij het Heico leveringsdeel. Daar wil je als klant niet in betrokken worden. Bovendien is Heico fors duurder dan Polestar.
laatste Volvo (960) verkocht
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Is prijs een overweging of gaat men meer voor performance en after sales?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- Starter
Bericht over mijn D5 Polestar tune-up sinds Jan-16, heb het er nu een maand in zitten en ben er inmiddels volledig aan gewend. Vooral de schakel momenten zijn verbeterd, acceleratie op de snelweg is iets beter maar niet wereld schokkend, gewoon prima. Kortom een heerlijke verbetering en 100% Volvo garantie. Niet onbelangrijk met de incidentele software problemen die reeds voorbij zijn gekomen.
Bijna nergens ervaringen te vinden over Polestar optimalisaties en de ervaringen voor en na ! Hoe zou dit komen ? Ben zelf op zoek naar ervaringen na optimalisatie met Polestar op T5 Drive-e met 245 pk. Met name naar wijziging in rijbeleving in middengebied van toerental en de merkbare verandering van het schakelen van de 8 bak automaat.