12 volt plug

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
M&M
2nd Gear member

Voor het eerst willen gebruiken de 12 volt plug voor het laden van de telefoon.

Wij hebben de auto nieuw gekocht en hebben in al die jaren nooit de 12volt plug gebruikt voor of achter. Dit weekend had ik de auto te leen van mijn vrouw en dacht zal de telefoon als navigatie gebruiken omdat de Navi die erbij zit na een halfuur uitvalt.

Helaas dat werkte niet, ik heb de zekering gecontroleerd die is heel. Nu weet ik dat een jaar na aanschaf de versnellingspook kabels ? onder garantie gesmeerd/aangepast zijn (kwaaltje in begin tijd C30 deze rammelde bij wat hogere toeren). Ik weet niet of hiervoor het middenconsole los is geweest en b.v. een stekker is vergeten aan te sluiten.

Als ik de afdekhoes van de versnellingspook los haal en met mijn hand naar voren (richting radio) ga voel ik een heel klein stekkertje loszitten. Iemand bekend hoe dit aangesloten zit ?.Als ik richting de 12 volt aansluiting zelf ga voel ik dat de draden aangesloten zijn op het 12 volt punt. Ik kan alleen niet zien/voelen of dit dezelfde draad is. Voel wel dat voor een betrekkelijk klein stekkertje lijkt te zijn.

Kan natuurlijk ook stuk relais zijn welke de 12volt schakelt als het contactslot aangezet wordt.

Het ligt niet aan de plug aangezien met de multimeter blijkt dat het 12 volt punt spanningsloos is.

Iemand ervaring hiermee of tip.
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5

(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)

overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
BasG
3rd Gear member

Bedrading loopt aan de rechterkant van de console naar voren. Er zit daar een grote stekker. Anders de console even demonteren. Is goed te doen.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
Plaats reactie

Terug naar “C30”