Motor V70 (sept 2008) valt uit tijdens rijden
-
- Starter
Zojuist onze Volvo V70 in Frankrijk achtergelaten... Viel 2 keer, zonder waarschuwing vooraf, uit op de snelweg. Lampen uit, geen rembekrachtiging of stuurbekrachtiging meer. Starten lukte nog 1 keer, maar na 10 mt zelfde probleem. Garagemonteur met behulp v acculader wel weer gestart... Lijkt nu weer oke, maar wij hebben besloten hier niet nog 600 km mee te gaan rijden. Te gevaarlijk. Bij uitlezen Vd Volvo code P065c... Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Geen waarschuwingslampjes etc.. Iemand gelijke ervaringen?
-
- 2nd Gear member
Als ik Google op de foutcode kom ik op deze pagina terecht.
Met je problemen zou dat inderdaad wel eens te maken kunnen hebben met je dynamo.
Ik heb ooit een keer met een 440 problemen gehad met de koolborstels van de dynamo waardoor de accu niet meer werd opgeladen en alles van de auto aan elektriek uitviel. Maar ik weet niet of dat een dynamo uit 2008 nog koolborstels heeft of dat 'ie borstelloos is.
Starthulp (weet niet meer hoe en wat) door de wegenwacht was voldoende om verder te kunnen rijden. Een week later was de accu overleden.
Hoop dat dit je wat verder helpt.
Succes met het oplossen.
Met je problemen zou dat inderdaad wel eens te maken kunnen hebben met je dynamo.
Ik heb ooit een keer met een 440 problemen gehad met de koolborstels van de dynamo waardoor de accu niet meer werd opgeladen en alles van de auto aan elektriek uitviel. Maar ik weet niet of dat een dynamo uit 2008 nog koolborstels heeft of dat 'ie borstelloos is.
Starthulp (weet niet meer hoe en wat) door de wegenwacht was voldoende om verder te kunnen rijden. Een week later was de accu overleden.
Hoop dat dit je wat verder helpt.
Succes met het oplossen.