Gisteren heb ik de ANWB moeten laten komen omdat ik de hele nacht de parkeerlichten heb laten branden..... Ik dacht dat Volvo's daar wel tegen zouden kunnen, maar helaas.
Hij heeft de accu weer helemaal opgeladen, maar gaf wel het advies om deze te vervangen. Nu begreep ik van hem dat het een accu betreft die ingeleerd moet worden. Moet ik dit perse bij een dealer laten doen? En wat voor advies voor een accu geven jullie? Mijn auto is een D2, dus dat zal een stevige moeten zijn.
Andere vraag, ik kreeg gisteren aan het eind van de dag (na ongeveer 150 km gereden te hebben) de melding 'ruimte voor onderhoud inbouwen'. Ik begrijp dat ik hem dus naar de garage moet brengen, maar hoe lang kan ik hier nog mee wachten? Km-stand is nu 199.500 en laatste onderhoud (bij dealer) is geweest bij 189.500.
Alvast bedankt voor de reacties!
Onderhoud
-
- 2nd Gear member
Volvo V50 D2 Momentum, MY11, Barentzblue, navigatie, beige leder
- Luuk87
- 2nd Gear member
Zo'n zware accu heeft een D2 nou ook weer niet nodig, maar kijk gewoon even wat er nu in ligt en pak dezelfde. Een accu inleren heb ik nog nooit van gehoord, mag toch verwachten dat een auto met een nieuwe accu om kan gaan.
De service reminder kun je gewoon resetten, is een trucje met je contactslot en de trip-reset. Exacte werkwijze staat wel op youtube... De D2 is een 1,6 geloof ik en als dat hetzelfde 1.6 blok is als in de eerdere modellen wil je die niet op z'n onderhoud laten wachten, gewoon gaan dus.
De service reminder kun je gewoon resetten, is een trucje met je contactslot en de trip-reset. Exacte werkwijze staat wel op youtube... De D2 is een 1,6 geloof ik en als dat hetzelfde 1.6 blok is als in de eerdere modellen wil je die niet op z'n onderhoud laten wachten, gewoon gaan dus.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm
Gentleman's sjonniebak

- pjdamen
- 2nd Gear member
BMW hebben ook accu's die ingeleverd = gecalibreerd moeten worden. Bij BMW kreeg je anders allerlei vage foutmeldingen omdat de voltages niet meer klopte.
VOLVO V70 2.0D Limited Edition (2009)
VOLVO XC60 D3 (met VolvoTune) Summum (2013)
VOLVO V90 T6 Recharge Inscription (2022)
VOLVO XC60 D3 (met VolvoTune) Summum (2013)
VOLVO V90 T6 Recharge Inscription (2022)
-
- 2nd Gear member
@Luuk87, zeker was ik van plan om onderhoud te laten plegen
. Maar ik neem aan dat dat niet op een week aan komt.
@pjdamen, ik begreep inderdaad van de ANWB-man dat de accu gecalibreerd moet worden. Er zit namelijk een sensor op en het schijnt als je hem niet laat calibreren dat het niet goed gaat

@pjdamen, ik begreep inderdaad van de ANWB-man dat de accu gecalibreerd moet worden. Er zit namelijk een sensor op en het schijnt als je hem niet laat calibreren dat het niet goed gaat

Volvo V50 D2 Momentum, MY11, Barentzblue, navigatie, beige leder