Heb toch 2 nieuwe banden onder de auto laten leggen.
Michelin pilot premacy's.
De oude achterbanden, zijn naar voren toe gemonteerd en de nieuwe liggen er achter op.
Van achteren..perfect stil, maar nu heb ik van voren weer bandenlawaai.
Deze banden zijn echter nog niet kaal genoeg,(ook niet scheef, maar toch enigzins gecupt) om ze te vernieuwen, zoveel geld uitgeven terwijl ze nog een dik jaar meekunnen, zou toch zonde zijn.
Nu mijn vraag;
Zal het lawaai dat de voorbanden produceren, enigzins verminderen, na wat langer ingereden te zijn, of moet ik hier nog 1 1/2 jaar naar luisteren? ::evil:
Jos
Banden omgelegd: nu herrie van voren....
- Remon
- 5th Gear member
Ik denk dat op den duur het geluid wel minder word. Je kunt ze opnieuw laten balanceren. Dat wil ook nog wel eens helpen.
Opmerking:
Voor de vekeersveiligheid is het beter om de beste banden voorop te monteren. Dit omdat bij regenval de voorbanden de weg droogrijden voor de achterbanden.
Opmerking:
Voor de vekeersveiligheid is het beter om de beste banden voorop te monteren. Dit omdat bij regenval de voorbanden de weg droogrijden voor de achterbanden.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- josas
- 4th Gear member
Laten we hopen dat het minder wordt!
Maar zeker weten?
Heeft iemand hier ervaring mee?
(Over de beste banden voor of achter; daar bestaan verschillende meningen over....
)
Jos
Maar zeker weten?
Heeft iemand hier ervaring mee?
(Over de beste banden voor of achter; daar bestaan verschillende meningen over....

Jos
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
- rhs60
- 2nd Gear member
Gecupte banden van achter naar voor leggen heeft weinig nut.
Een optie is om de gecupte banden te laten trimmen en opnieuw te laten balanceren. Kost ongeveer 30 euro per wiel.
Beste banden horen op een voorwielaandrijver achter. Met slechtere banden op de vooras heb je sneller last van onderstuur, wat gemakkelijk te corrigeren is door van je gas af te gaan. Met slechtere banden op de achteras kun je wellicht een overstuur situatie krijgen. Dit is lastiger te corrigeren.
Een optie is om de gecupte banden te laten trimmen en opnieuw te laten balanceren. Kost ongeveer 30 euro per wiel.
Beste banden horen op een voorwielaandrijver achter. Met slechtere banden op de vooras heb je sneller last van onderstuur, wat gemakkelijk te corrigeren is door van je gas af te gaan. Met slechtere banden op de achteras kun je wellicht een overstuur situatie krijgen. Dit is lastiger te corrigeren.
Brandweer rode S60, 140 pk, op LPG
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
meestal wordt het lawaai minder; het zg "trimmen' van banden is alleen maar rubber weghalen dus de levensduur en veiligheid verkorten; beste banden altijd achterop, ongeacht voor/achterwielaandrijving; heb ik al eens uitgebreid uitgelegd, moet ergens op het forum staan
- danny V40
- 2nd Gear member
aan cuppen doe je niets.
trimmen is de eenigste oplossing of nieuwe.
en bij een V40: achterbanden op 2,8 bar zetten.
dan cuppen ze nagenoeg niet
trimmen is de eenigste oplossing of nieuwe.
en bij een V40: achterbanden op 2,8 bar zetten.
dan cuppen ze nagenoeg niet
V40 TD
S40 2.0 16v aut.
-------------------------------------------------------------
S40 2.0 16v aut.
-------------------------------------------------------------
-
- Starter
Waarschijnlijk hebben de nieuwe banden een velgrandbescherming(band steekt iets over de velg) en lopen de wieldoppen hier tegen aan te duwen. Ik had dit probleem als ik door een bocht reed. Dan kwam er meer druk op de buitenste band en hoorde je een raar geluid. Nieuwe banden hebben gewoon net als vroeger geen velgrandbescherming meer.